خانهاخبار
ساندار پیچای و سایر مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری به اتحادیه اروپا فراخوانده شدند

ساندار پیچای و سایر مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری به اتحادیه اروپا فراخوانده شدند

اتحادیه اروپا از مدیران عامل چهار شرکت بزرگ دنیای فناوری دعوت کرده تا اول فوریه در جلسه‌ای پیرامون موضوع قدرت شرکت‌های دنیای فناوری حضور یابند.
۱۳۹۹/۱۱/۶

مدیرعامل آلفابت، ساندار پیچای، از سوی اتحادیه اروپا دعوت شده تا ماه آینده در جلسه استماعی پیرامون موضوع قدرت شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری شرکت کند. به گزارش رویترز، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا از مدیران عامل آمازون، اپل، فیسبوک و آلفابت دعوت کرده‌اند تا یکم فوریه در بروکسل حاضر شوند.

پارلمان اروپا در ماه‌های آینده اطلاعاتی را در خصوص طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا گردآوری خواهد کرد که طی آن قرار است شرکت‌ها به رقابت منصفانه با بقیه و مقابله بهتر با اخبار دروغین و محتواهای آسیب‌زننده مجبور شوند یا منتظر جریمه‌های سنگینی باشند.

گزارش رویتزر می‌گوید هدف این جلسه استماع تبادل اطلاعات با چهار مدیر عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری است تا اطلاعات بیشتری درباره مدل تجاری فعلی آن‌ها کسب شود و در آستانه اعمال مقررات جدید اتحادیه اروپا در حوزه فعالیت‌های دیجیتال چشم‌انداز روشن‌تری از چالش‌های پیش روی آن‌ها به دست آید. این دعوت‌نامه ظاهرا فقط برای مدیران عامل شرکت‌ها ارسال شده و مدیران اپل، فیسبوک و آمازون هم آن را دریافت کرده‌اند.

البته حضور پیچای در این جلسه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طبق اعلام منابع نزدیک به این شرکت‌ها، شاید هیچ کدام از آن‌ها در جلسه یادشده حضور پیدا نکنند. پیچای روز ۲۵ ژانویه هم باید در یک کنفرانس ویدیویی با مارگرت وستاگر، رئیس بخش ضدانحصار اتحادیه اروپا جلسه برگزار کند. رویترز می‌گوید وستاگر در پی اعمال قوانین سخت‌گیرانه جدیدی است و قصد دارد مشکلات مربوط به رقابت در بازار را با مدیرعامل آلفابت مطرح کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)