خانهاخبار
پرچمداران آتی اپل، سامسونگ، شیائومی و هوآوی نمایشگر LTPO خواهند داشت

پرچمداران آتی اپل، سامسونگ، شیائومی و هوآوی نمایشگر LTPO خواهند داشت

بر اساس اعلام تحلیل‌گر زنجیره تامین نمایشگرها، تمامی برندهای بزرگ دنیای موبایل می‌خواهند در پرچمداران بعدی خود از فناوری LTPO استفاده کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۴

این روزها میزان تقاضا برای نمایشگرهای مجهز به نرخ نوسازی بالا و بی‌حاشیه به شدت افزایش یافته، چون صفحه نمایش مهم‌ترین بخش تعامل با گوشی‌های هوشمند است و عملا یک روی دستگاه را به طور کامل می‌پوشاند. تولیدکنندگان موبایل برای ارتقای تجربه کاربری محصولات خود هزینه زیادی را صرف بهبود فناوری‌های نمایشی پرچمدارانشان می‌کنند.

بر اساس گزارش جدید مدیرعامل شرکت DSCC، راس یانگ، پرچمداران آتی شرکت‌هایی مثل اپل، هوآوی، شیائومی و سامسونگ همگی به پنل‌هایی با فناوری LTPO مجهز می‌شوند. او می‌گوید اوپو فایند X3، گلکسی زد فلیپ ۳، گلکسی زد فولد ۳، شیائومی می ۱۲، هوآوی میت ۵۰ پرو، آیفون 12s پرو و آیفون 12s پرو مکس جزو این فهرست خواهند بود.

اکسید پلی‌کریستالین دمای پایین (LTPO) نوع خاصی از فناوری نمایش برای صفحات OLED است. گوشی‌های هوشمند با کمک این فناوری می‌توانند بدون فدا کردن عمر باتری قابلیت‌هایی مثل صفحه همیشه-روشن را به کاربران ارائه کنند.

نمایشگرهای LCD و OLED معمولی اساسا با سیلیکون پلی‌کریستالین دمای پایین (LTPS) و ترانزیستورهای نوار نازک (TFT) کار می‌کنند. فناوری LTPO به صفحات نمایش اجازه می‌دهد تا با استفاده از نرخ نوسازی انطباقی بسته به محتوایی که در صفحه به نمایش در می‌آید، نرخ نوسازی خود را تنظیم کنند و عمر باتری بهتری داشته باشند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۱/۴
اینم چند وقت دیگه قدیمی میشه و LTPW میاد. اگه قصد خریدِ گوشی دارید لَنگش نکنید و منتظر LTPO هم نباشید.
●قیمت‌ها تا 2میلیون ریزش کرده??