خانهاخبار
اپل قابلیت نصب مستقل اپلیکیشن‌های iOS روی مک‌های M1 را غیرفعال کرد

اپل قابلیت نصب مستقل اپلیکیشن‌های iOS روی مک‌های M1 را غیرفعال کرد

تاکنون حتی با دانلود فایل‌های IPA اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد می‌توانستید این برنامه‌ها را روی کامپیوترهای آرم اپل نصب کنید، ولی از حالا دیگر چنین امکانی وجود ندارد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اپل با اعمالی تغییری در سمت سرور سیستم‌های خود امکان نصب مستقل اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد روی کامپیوترهای مجهز به تراشه M1 را غیرفعال کرد. این یعنی از حالا به بعد نمی‌توانید اپلیکیشن‌های آیفون و آیپدی را که رسما برای مک منتشر نشده‌اند روی این کامپیوترها نصب کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب مهاجرت کامپیوترهای مک از پردازنده‌های اینتل به ARM فراهم شدن بستر استفاده از اپلیکیشن‌های iOS بود. تا حالا این امکان وجود داشت که کاربران اپلیکیشن‌های iOS را به‌صورت دستی روی مک نصب کنند. ولی از حالا نصب اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد از طریق فایل IPA آن‌ها غیرممکن شده است. در نتیجه، اکنون نصب این دسته از اپلیکیشن‌ها فقط از اپ استور ممکن است.

این تغییر در کامپیوترهای M1 مجهز به macOS Big Sur 11.1 و نسخه‌های بتا و توسعه‌دهندگان macOS Big Sur 11.2 اعمال شده است. اگر از macOS Big 11.2 استفاده کنید در صورت تلاش برای نصب این فایل‌ها با خطای مشخص‌تری مواجه می‌شوید که تصویر آن را در ادامه می‌بینید.

image

چنان‌چه در macOS Big Sur 11.1 بخواهید یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، صرفا با پیامی روبرو می‌شوید که می‌گوید بهتر است بعدا دوباره تلاش کنید.

اگر قبلا اپلیکیشنی را از طریق فایل روی دستگاه خود نصب کرده باشید مشکلی در اجرای آن پیدا نخواهید کرد. این تغییر فقط روی نصب‌های جدید اثر می‌کند و حتی اگر یک فایل IPA را قبلا دانلود کرده باشید، الان می‌توانید بدون مشکل آن را نصب کنید.

تغییر حاضر در بخشی از سیستم اپ استور لحاظ شده که فایل‌های IPA را مدیریت می‌کند و خود بخشی از API بزرگ‌تری است که کنترل حقوق دیجیتالی را در سیستم عامل برعهده دارد. به همین خاطر بعید است که در آینده نزدیک راهکاری برای دور زدن این مشکل پیدا شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)