خانهاخبار
یکی از دو مدل مک پرو آتی شبیه پاور مک G4 Cube خواهد بود

یکی از دو مدل مک پرو آتی شبیه پاور مک G4 Cube خواهد بود

نشریه بلومبرگ مدعی است که اپل مشغول کار روی دو مک پرو تازه است و یکی از آن‌ها از نظر ظاهری به Power Mac G4 Cube شباهت دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه دو نسخه جدید از مک پرو است که جایگزین مک پروی دسامبر ۲۰۱۹ خواهد شد. اولین دستگاه از میان این دو جانشین مستقیمی برای نسل فعلی مک پرو است و از همان طراحی استفاده می‌کند. این احتمال مطرح شده که این دستگاه به جای تراشه اپل سیلیکون از پردازنده اینتل برخوردار و از این حیث به یکی از معدود کامپیوترهای جدید اپل تبدیل شود که همچنان پردازنده اینتلی خواهد داشت.

دستگاه دوم به تراشه اپل سیلیکون مجهز می‌شود و اندازه آن کمتر از نصف مک پرو فعلی خواهد بود تا در جایی بین مک پرو و مک مینی قرار بگیرد. بخش خارجی این دستگاه عمدتا از آلومینیوم ساخته می‌شود و بلومبرگ می‌گوید ظاهر آن یادآور Power Mac G4 Cube خواهد بود.

Power Mac G4 Cube

اپل در حال آزمایش تراشه‌هایی با حداکثر ۳۲ هسته برای پردازنده مرکزی و ۱۶ تا ۳۲ هسته برای پردازنده گرافیکی کامپیوترهای رومیزی خود است. با این حال، برای بالارده‌ترین دستگاه‌ها باید انتظار پردازنده‌های گرافیکی ۶۴ تا ۱۲۸ هسته‌ای را بکشیم که به شکل قابل توجهی از گرافیک‌های ارائه‌شده توسط AMD به اپل سریع‌تر هستند.

فعلا هیچ صحبتی پیرامون تاریخ عرضه مدل‌های جدید مک پرو به میان نیامده است. اپل از نیمه نخست سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که حرکت به سمت استفاده از تراشه‌های اپل سیلیکون را آغاز می‌کند و این فرآیند احتمالا دو سال طول خواهد کشید. بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی گفته بود که مک پرو بعدی احتمالا در سال ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)