خانهاخبار
واتس اپ از تصمیم خود عقب نشینی کرد!

واتس اپ از تصمیم خود عقب نشینی کرد!

جریانات به وجود آمده بر علیه اپلیکیشن واتس اپ، مقامات آن را به فکر فرو برد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

همان طور که می‌دانید، تصمیم اخیر واتس اپ و فیس بوک در خصوص دسترسی به اطلاعات کاربران به مذاق بسیاری از افراد خوش نیامده و سبب کوچ کردن آن‌ها به اپلیکیشن‌های دیگر از جمله سیگنال شده است. همین موضوع ظاهرا باعث شده تا مسئولان واتس اپ از تصمیم خود کوتاه آمده و دسترسی کاربران به این اپلیکیشن را تا پانزدهم می مصادف با بیست و پنجم اردیبهشت ماه امکان پذیر نمایند. بد نیست بدانید پیش‌تر، تاریخ هشتم فوریه مصادف با بیستم بهمن ماه برای لغو دسترسی به واتس اپ در صورت عدم موافقت با قوانین جدید اعلام شده بود.

مدیران واتس اپ اظهار داشته‌اند که چنین راهکاری، به خاطر گیج شدن برخی افراد یا اطلاعات اشتباهی که در خصوص قوانین جدید واتس اپ در رسانه‌های خبری منتشر شده، اتخاذ شده است. به این ترتیب آن‌ها قصد دارند تا در این مدت، پیرامون مسائل مربوط به حریم شخصی و امنیت این اپلیکیشن روی ذهن کاربران کار کرده و آن‌ها را با این قضیه بیشتر آشنا کنند. همچنین آن‌ها به کاربران توصیه کرده‌اند تا قوانین واتس اپ را مجددا با دقت بخوانند.

صفحه جدید که به قوانین تازه وضع شده توسط واتس اپ مربوط می‌شود، از اوایل ماه جاری میلادی هنگام باز کردن اپلیکیشن WhatsApp به کاربران نمایش داده می‌شود. در این صفحه از کاربران درخواست می‌شود تا روی دکمه Agree ضربه زده و با این قوانین جدید موافقت به عمل آورند. شرایط این قوانین طبق متن نوشته شده، از هشتم فوریه مصادف با بیستم بهمن لازم الاجرا خواهد بود. در صورت عدم تمایل، می‌توانید با این قوانین جدید مخالفت کرده و روی دکمه X ضربه بزنید تا پنجره یاد شده بسته شود. اما در صورت قبول نکردن چنین قانونی، دسترسی به واتس اپ از هشتم فوریه به بعد میسر نخواهد بود.

چنین امری باعث شد تا تعداد زیادی از کاربران، احساس ترس کرده و به سمت تلگرام یا سیگنال کوچ کنند. از آن جا که تعداد زیادی از افراد و کاربران واتس اپ با اطلاعات غلط روبرو شده و این قوانین را نخوانده‌اند، لذا به نظر می‌رسد که ترس آن‌ها بیهوده است.

مسئولان واتس اپ از زمان نمایش این پنجره، چندین بار تأکید کرده‌اند که چنین قوانینی برای استفاده کنندگان از نسخه Business واتس اپ وضع شده است. استفاده کنندگان از این سرویس می‌توانند اکانت خود را به فیس بوک متصل کرده و چت‌های خود را با سرویس‌های مختلف فیس بوک مانند فروشگاه هماهنگ کرده یا تبلیغات مناسب با نیازشان را در واتس اپ مشاهده کنند.

image

 

مسئولان واتس اپ در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که قوانین جدید، تأثیری روی پیام‌ها یا تماس‌های گرفته شده در چت‌های خصوصی یا گروه‌ها نخواهد داشت. طبق اظهار آن‌ها، کلیه پیام‌ها و تماس‌ها به صورت رمزنگاری شده خواهد بود و چت‌های کاربران نیز به هیچ عنوان روی سرورهای فیس بوک ذخیره نمی‌شود. البته موضوع از این قرار است که برخی اطلاعات شما از روی واتس اپ با فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد که تا به این لحظه نیز چنین اتفاقی به خودیِ خود روی می‌داد.

ممکن است برخی افراد، تا به حال نمی‌دانستند که اپلیکیشن واتس اپ به فیس بوک تعلق داشته و اطلاعات آن‌ها به صورت خودکار، در اختیار فیس بوک قرار می‌گرفت. لذا ظاهر شدن پیامی که در بالا شاهد آن هستید، مسلما باعث ایجاد رعب و وحشت درون آن‌ها شده و همین موضوع نیز سبب کوچ کردن به تلگرام یا سیگنال شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)