خانهاخبار
مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با طراحی آیفون 12 و مگ‌سیف تولید می‌شوند

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو با طراحی آیفون 12 و مگ‌سیف تولید می‌شوند

مینگ-چی کو در یادداشت تحلیلی جدید خود می‌گوید اپل مشغول کار روی دو مک‌بوک پرو جدید است که برای اولین بار در پنج سال اخیر آن‌ها را با تغییرات ظاهری مهمی روانه بازار می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

بر اساس جدیدترین یادداشت تحلیل‌گر معروف، مینگ-چی کو، اپل مشغول کار روی مدل‌های جدیدی از مک‌بوک پرو است که از نظر طراحی تغییرات بزرگی را به همراه خواهند داشت. تحلیل‌گر شرکت TFI Securities می‌گوید اپل در حال حاضر روی دو مک‌بوک پرو جدید با اندازه‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی کار می‌کند که ظاهری با لبه‌های تخت دارند. کو این طراحی را مشابه سری آیفون ۱۲ توصیف کرده است. این طراحی جدید بزرگ‌ترین تغییر ظاهری در سری مک‌بوک پرو در طول پنج سال اخیر خواهد بود.

کو می‌گوید مدل‌های جدید مک‌بوک پرو تاچ بار ندارند و در عوض از همان کلیدهای فانکشن فیزیکی بهره می‌برند. رابط شارژر مگ‌سیف به این محصولات برمی‌گردد، ولی با توجه به مهاجرت اپل به سمت USB-C مشخص نیست که این تصمیم دقیقا به چه شکلی پیاده‌سازی خواهد شد. مدل‌های جدید مک‌بوک پرو پورت‌های اضافه‌ای دریافت می‌کنند که اکثر کاربران را از خرید دانگل‌های تبدیلی بی‌نیاز می‌کند. مدل‌های مک‌بوک پرو از سال ۲۰۱۶ تاکنون فقط درگاه USB-C داشته‌اند.

تمام مدل‌های جدید مک‌بوک پرو به تراشه‌های اپل سیلیکون مجهز می‌شوند و دیگر خبری از پردازنده‌های اینتل نخواهد بود. این دستگاه‌ها از همان لوله انتقال حرارتی استفاده می‌کنند که در مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی حاضر در بازار استفاده شده است. کو می‌گوید این طراحی خیلی بهتر از سازوکار به‌کاررفته در مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی است چون قدرت رایانشی بالاتری را فراهم می‌کند.

او معتقد است می‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ عرضه شوند. همچنین، به‌موجب طراحی جدید و تقاضای احتمالی بالا برای تعویض دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که فروش کلی مک‌بوک‌ها با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۰ میلیون دستگاه برسد.

کو همچنین می‌گوید مدل‌های رده بالای آیفون در سال ۲۰۲۲ به سیستم مدیریت دمای Vapor Chamber مجهز می‌شوند که اپل فعلا مشغول آزمایش آن است. آیفون‌های رده بالا با توجه به قدرت رایانشی بیشتر و سرعت‌های بالای 5G مستلزم استفاده از این سیستم خواهند بود. در حال حاضر شرکت‌هایی مثل سامسونگ، ریزر و ال‌جی از این فناوری بهره می‌برند تا دمای محصولات خود را در پردازش‌های سنگین متعادل نگه دارند.

مشخص نیست که آیا سیستم مدیریت دمای VC می‌تواند پاسخ‌گوی پیش‌نیازهای اپل باشد یا نه، اما مینگ چی کو امید دارد که اپل در آینده حداقل در مدل‌های رده بالای آیفون از این سیستم استفاده کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)