خانهاخبار
آیا آیفون 13 به سنسور تشخیص اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر مجهز می‌شود؟

آیا آیفون 13 به سنسور تشخیص اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر مجهز می‌شود؟

آیا قابلیت مورد انتظار کاربران، بالاخره از راه می‌رسد؟
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

آیفون 13 که احتمالا در شهریور ماه سال آینده عرضه خواهد شد، با تغییراتی همراه بوده که از جمله آن‌ها، می‌توان به اضافه شدن سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر اشاره کرد که تعداد زیادی از کاربران و طرفداران این برند، مدت هاست که منتظر آن هستند. برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، این ویژگی را چندین سال است که به محصولات خود اضافه کرده‌اند. اما مسلما این قابلیت تا به حال با مشکلات زیادی روبرو بوده است. همان طور که می‌دانید، کمپانی اپل ممکن است در برخی موارد، بعضی قابلیت‌ها را کمی دیرتر به گوشی‌های خود اضافه کند. اما تا زمانی که مهندسان این شرکت از صحت عملکرد دقیق آن مطمئن نباشند، چنین ریسکی را به جان نمی‌خرند.

طبق گزارش بلومبرگ، طراحان کوپرتینویی در حال تست سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر هستند. اگر به خاطر داشته باشید، منبع خبری بلومبرگ چندی پیش و کمی قبل‌تر از رویداد معرفی خانواده آیفون 12، چنین خبری را برای آیفون‌های 2020 نیز اعلام کرده بود. اما متأسفانه در نهایت شاهد چنین اتفاقی در این محصولات نبودیم. به نظر می‌رسد که امسال، اولین سالی خواهد بود که اپل به صورت همزمان، از تاچ آیدی تعبیه شده درون نمایشگر و فیس آیدی به صورت همزمان استفاده خواهد کرد.

image

 

در این گزارش، متأسفانه اشاره‌ای به تأمین کننده این ویژگی سخت‌افزاری نشده است. اما از آن جا که کمپانی کوالکام به تازگی، از نسل دوم سنسور اولترا سونیک سه بعدی خود رونمایی کرده است که در کنار سرعت 1.5 برابری، شاهد افزایش 77 درصدی محوطه شناسایی اثر انگشت نیز هستیم، به این ترتیب می‌توانیم تا حد زیادی، شاهد همکاری اپل و کوالکام در این زمینه باشیم. مزیت بزرگتر شدن محوطه شناسایی اثر انگشت به این صورت است که کاربران برای آنلاک کردن قفل صفحه نمایش، نیازی به قرار دادن انگشت خود در محل خاصی نداشته و به این ترتیب می‌توانند اثر انگشت خود را در قسمت‌‌های دیگری قرار داده و انتظار آنلاک شدن صفحه نمایش را داشته باشند.

آقای مینگ چی کو، یکی از تحلیل گران سرشناس محصولات اپل اخیرا در اظهارات خود، به این موضوع اشاره کرده است که آیفون 13 با ضخامت بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین همراه خواهد بود و یکی از دلایل این موضوع، می‌‌تواند اضافه شدن سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر باشد. همچنین ممکن است این افزایش ضخامت، به دلیل بالا رفتن ظرفیت باتری باشد. وی در اواخر سال 2019، پیش بینی کرده بود که پروژه اپل برای اضافه کردن قابلیت تشخیص اثر انگشت به آیفون 12 قد نداده و این ویژگی، برای اولین بار روی آیفون 13 قرار خواهد گرفت.

در نهایت می‌توانیم مطمئن شویم که سنسور اثر انگشت تعبیه شده درون نمایشگر موفق شده تا تأییدیه مهندسان و طراحان اپل را به دست آورده و به این ترتیب، در آینده نزدیک شاهد اضافه شدن آن به آیفون‌ها خواهیم بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۲۷
با مصوبه‌ی جدید، آیفون به خاطره‌ها پیوست.
بخوانیم?? رحم الله من یقرأ الفاتحة مع‌الصلوات?