خانهاخبار
دورسی از تصمیم توئیتر برای مسدودسازی اکانت ترامپ دفاع کرد

دورسی از تصمیم توئیتر برای مسدودسازی اکانت ترامپ دفاع کرد

جک دورسی در رشته توئیتی به وقایع پیرامون تعلیق همیشگی اکانت توئیتر رئیس جمهور آمریکا پرداخت و خواستار تببین سیستمی شبیه بیت‌کوین برای شبکه‌های اجتماعی شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۶

مدیرعامل توئیتر، جک دورسی، در رشته توئیتی توضیح داد از نظرش مسدودسازی حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، کار درستی بوده است. او نوشت: «صدمات آفلاینی که در اثر گفتگوهای آنلاین رخ می‌دهند واقعی هستند، و این همان چیزی است که بالاتر از همه بر سیاست‌ها و قوانین ما حکم‌فرمایی می‌کند.»

دورسی توئیتر را بابت ناتوانی در ترویج گفتگوهای سالم مقصر دانست و پذیرفت که این پلتفرم باید با نگاهی منتقدانه به مشکلات قوانین و مقررات خود بپردازد. او اذعان کرد که توئیتر نیازمند شفافیت بیشتر در زمینه مدیریت بر محتواهاست.

توئیتر چند روز پیش اکانت دونالد ترامپ را به خاطر خطر ترویج خشونت برای همیشه تعلیق کرد. دورسی تاکید کرد که مسدودسازی حساب کاربری realDonaldTrump پیچیدگی‌ها و پیامدهای جدی و بزرگی داشته است. او گفت تعلیق گسترده اکانت‌های رئیس جمهور توسط پلتفرم‌های مختلف ایده‌ای را به چالش کشید که می‌گفت اگر مردم قوانین توئیتر را دوست ندارند، به‌سادگی می‌توانند به سراغ سایر پلتفرم‌ها بروند. حالا اگرچه ترامپ هنوز می‌تواند کنفرانس خبری برگزار کند یا از طریق شبکه‌های تلویزیونی با مردم حرف بزند، ولی دورسی نگران است که اقدامات اخیر در جریان آزاد اطلاعات در جهان اینترنت خلل ایجاد کرده باشد.

او سپس با تغییر مبحث سخنان خود پیشنهاد احداث استاندارد غیرمتمرکزی برای شبکه‌های اجتماعی را داد که اولین بار آن را در سال ۲۰۱۹ مطرح کرده بود. او در بخشی از رشته توئیت خود به تحسین بیت‌کوین پرداخت و گفت این فناوری را ستایش می‌کند چون توسط هیچ مرجع یا نهاد منفردی کنترل نمی‌شود. از نظر دورسی کل اینترنت باید چنین شکلی داشته باشد و در آینده به چنین سمتی حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل توئیتر نوشت: «مهم است بپذیریم که در زمانه‌ای پرتردید و پرچالش برای بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته‌ایم. هدف ما در حال حاضر این است که تا جای ممکن مروج صلح و آشتی باشیم، و اطمینان یابیم که به سمت یک درک مشترک بزرگ و موجودیتی صلح‌آمیزتر در سراسر کره زمین حرکت می‌کنیم. معتقدم اینترنت و گفتگوی عمومی در مقیاس جهانی بهترین و متناسب‌ترین راهکار موجود برای دستیابی به این هدف است.»

اگرچه جک دورسی نخستین بار ایده استاندارد شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز را تحت عنوان پروژه Bluesky یا «آسمان آبی» در دسامبر ۲۰۱۹ مطرح کرده بود، ولی او امروز در توئیتر خود نوشت که هنوز در مرحله مصاحبه و استخدام استعدادهای مرتبط با این پروژه است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)