خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات شیائومی در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات شیائومی در سال 2020

در این مطلب می‌خواهیم با محبوب ترین و بد اقبال ترین محصولات شیائومی آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

در سال گذشته میلادی (2020) کمپانی شیائومی عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی از خود بر جای گذاشت. در این سال شاهد رونمایی از پرچمدار جدید این کمپانی با نام Mi 10 Pro و Mi 10 Ultra بودیم که در مارکت‌های اروپایی، رکورد فروش بسیار جذابی را از خود به نمایش گذاشت. این شرکت چینی در حال حاضر، در رتبه سوم جهان در خصوص میزان فروش گوشی‌های هوشمند ایستاده و امیدوار است تا در سال جاری میلادی، بتواند به مکان‌های بالاتر دست پیدا کند.

در ادامه به معرفی محبوب ترین یا بد اقبال ترین محصولات شیائومی در سال 2020 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

برنده شماره یک: شیائومی می 10 پرو

image

 

مانند عملکرد هیجان انگیز سری می 9 در سال گذشته، محصولات جدید شیائومی با نام خانواده می 10 نیز توانستند تا مسیر موفقی را طی کنند. می 10 پرو، بهترین عضو این خانواده به حساب می‌آید که با قیمت 1000 یورویی در مارکت های اروپایی به فروش رسید. کیفیت ساخت فوق العاده و نمایشگری با لبه‌های خمیده در هر دو سمت و محافظت شده توسط گوریلا گلس 5، همگی باعث شد تا می 10 پرو شیائومی به عنوان محصولی جذاب و فوق العاده در دنیا به حساب بیاید.

نمایشگر 6.67 اینچی این گوشی هوشمند تنها با نرخ نوسازی 90 هرتزی همراه است، اما با این حال از دقت و بازه رنگی قابل قبولی برخوردار است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی به همراه لنز 20 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 12 مگاپیکسلی با زوم 2 برابری اپتیکال و 8 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری اپتیکال، تجربه عکاسی خیره کننده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد.

image

 

تراشه اسنپدراگون 865 به همراه حافظه UFS 3.0 باعث شده است تا این محصول در حوزه پردازش، کم و کسری نداشته باشد. عدم برخورداری از درگاه حافظه میکرو اس دی و عدم وجود قابلیت مقاومت در برابر آب از جمله نکات منفی می 10 پرو به حساب می‌آید. اما در مقابل ویژگی‌های عنوان شده، این دو مورد آنچنان که باید و شاید آزار دهنده به نظر نمی‌رسد.

بازنده شماره یک: شیائومی می 10

image

 

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در سال گذشته میلادی (2020) نسخه‌های معمولی اسمارت فون‌های خود را نیز تولید کردند تا به این ترتیب، میزان فروش مدل‌های پیشرفته تا حد زیادی بالا رود. گوشی هوشمند می 10 با قیمت 799 یورویی در مارکت‌های اروپایی، یکی از قربانیان این اتفاق به حساب می‌آید که البته با وجود این که این محصول از سایر رقبای خود حدودا 200 یوروی ارزان‌تر است، اما باز هم استقبال آنچنان مناسبی از آن به عمل نیامد. یکی از بزرگ ترین امکانات می 10، بهره گیری از لنزهای اولترا واید و تله فوتو است که روی می 10 پرو شاهد آن بودیم.

با وجود محصولی با نام می 10 پرو که از دوربین‌های پیشرفته‌ای برخوردار است، جای تعجب خواهد بود اگر کسی به سراغ می 10 برود. به این ترتیب می 10 را نه می‌توان یک محصول میان رده به حساب آورد، نه پرچمداری که قابل رقابت با مدل بالاتر از خود باشد.

image

 

با وجود این که می 10 به یک باتری با ظرفیت 4780 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و در مقابل، می 10 پرو از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد، اما توان شارژ آن‌ها به ترتیب 30 وات و 50 وات در نظر گرفته شده است. روی هم رفته، گوشی هوشمند می 10 محصول بدی به نظر نمی آید. اما با وجود می 10 پرو، کمتر کسی به سراغ این اسمارت فون می‌رود.

برنده شماره دو: شیائومی می 10T پرو

image

 

پس از عرضه می 10 و می 10 پرو، شیائومی دست از کار برنداشت و می 10T و Mi 10T Pro را نیز با نمایشگر LCD و نرخ فرش 144 هرتزی عرضه کرد. صفحه نمایش این دو محصول، جزء پیشرفته ترین پنل‌هایی به حساب می‌آمدند که در سال گذشته، به دنیای تکنولوژی معرفی شدند. اگر شما در این فکر هستید که نمایشگرهای ال سی دی چگونه با پنل‌های ال ای دی رقابت خواهد کرد، شیائومی به این سوال پاسخ داده است. میزان روشنایی و رنگ‌های خروجی از صفحه نمایش LCD گوشی‌های می 10T و نسخه پرو آن، کاملا با مدل‌های OLED برابری می‌کند و همچنین در صورت نیاز، این پنل‌ها قادر خواهند بود تا نرخ نوسازی را از 144 به 30 هرتز رسانده و به این ترتیب، صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در حوزه مصرف باتری روی می‌دهد.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی Mi 10T Pro در اغلب موارد، عملکرد خوبی از خود بر جای می‌گذارد و لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز امکان شکار تصاویر از نمای نزدیک را برای شما فراهم می‌کند. فقدان لنز تله فوتو یک نکته منفی برای این گوشی هوشمند به حساب می‌آید. اما اگر نگاهی به قیمت 599 یورویی آن بیندازید، ممکن است کمی در خصوص نبود لنز تله فوتو قانع شوید. تراشه اسنپدراگون 865 به همراه یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و توان شارژ 33 واتی، باعث می‌شود تا نکات منفی Mi 10T Pro شیائومی تا حد زیادی پنهان باقی مانده و دیده نشود.

بازنده شماره دو: استراتژی نام گذاری ردمی نوت 9

image

 

اگر واژه Redmi Note 9 را جستجو کنید، با هشت محصول مختلف روبرو خواهید شد که در نگاه اول، بسیار گیج کننده به نظر می‌رسد. لذا به نظر می‌رسد که مسئولان شیائومی در مورد نام گذاری این محصولات، استراتژی نامناسبی را در پیش نگرفته‌اند.

محصولات قرار گرفته در این خط تولید لزوما اسمارت فون‌های بدی نبوده و نمی‌توان نکات منفی زیادی در مورد آن‌ها بر زبان آورد. اما تعداد زیادی محصول با یک نام مشترک، به نظر روش خوبی برای نام گذاری و تولید گوشی‌های هوشمند به حساب نمی‌آید.

برنده شماره سه: پوکو M3

image

 

نمایشگر 6.53 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، باتری 6000 آمپر ساعتی و قیمت 150 دلاری (150 یورویی) در نظر گرفته شده برای این محصول، یک پکیج کامل و مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد. پوکو ام 3 یک محصول مقرون به صرفه و کاملا جذاب برای آن دسته از افرادی است که نیازهای روزمره آن‌ها، در حد تماس، پیامک، ارسال و دریافت ایمیل و استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

دی ان ای محصولات سری پوکو، شامل سخت افزار نسبتا بروز به همراه قیمت خیره کننده است و در تست‌های انجام گرفته از سوی وب سایت جی اس ام آرنا، این محصول موفق به کسب نمره خوبی شده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که شیائومی در سال جاری میلادی (2021) این روند را چگونه ادامه خواهد داد.

برنده شماره سه: پوکو X3 NFC

image

 

به نظر می‌رسد که محصولات سری Poco شیائومی در سال 2020 کاملا گرد و خاک به پا کرده‌اند و با وجود نام عجیب و غریبی که برای این محصول در نظر گرفته شده است، اما Poco X3 NFC از عملکرد خوبی برخوردار بوده و سخت افزار قابل قبولی را با قیمتی کاملا مناسب در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بد نیست بدانید که این اسمارت فون، موفق شده است تا به عنوان بهترین گوشی هوشمند میان رده در نظرسنجی وب سایت جی اس ام آرنا انتخاب شود.

زبان طراحی بروز، نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی، دوربین‌های قابل قبول، پردازشگر مناسب (اسنپدراگون 732G) و توان 33 واتی شارژ باتری این اسمارت فون باعث شده تا یک پکیج کامل در اختیار خریدار آن قرار گیرد. با وجود برخورداری از نمایشگر LCD به جای OLED، لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور تشخیص عمق که تا حد زیادی غیر قابل استفاده به نظر می‌رسند، اما انتخاب یک محصول میان رده در حد و اندازه Poco X3 NFC کار بسیار سختی به حساب می آید.

محصول شایسته افتخار: شیائومی می 10 اولترا

image

 

اگر تصور شما بر این است که می 10 پرو یک گوشی هوشمند تمام و عیار به حساب می‌آید، باید بگوییم که می 10 اولترا توقعات شما را چندین پله بالاتر خواهد برد. نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی، باتری فوق العاده با توان شارژ 120 واتی، لنز 48 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم هایبرید 120 برابری، مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد. اما متأسفانه مانند برخی گوشی‌های هوشمند، این محصول نیز به صورت اختصاصی تنها در کشور چین عرضه می‌شود.

مطمئنا اگر می 10 اولترا به صورت جهانی عرضه و در سایر کشورها نیز در دسترس قرار گیرد، شاهد فروش بالا و خیره کننده آن خواهیم بود. لذا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سیاست‌های مدیران این برند چینی در طول زمان تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)