خانهاخبار
اینتل چهار خانواده پردازنده‌های جدید خود را معرفی کرد

اینتل چهار خانواده پردازنده‌های جدید خود را معرفی کرد

اینتل در CES 2021 از چهار سری پردازنده جدید پرده برداشت که هر کدام برای گروه خاصی از کاربران در نظر گرفته‌اند. در این میان به پردازنده‌های راکت لیک و آلدر لیک هم اشاره شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

اینتل امروز از نسل یازدهم پردازنده‌های Core vPro، سری H و سری S رونمایی کرد و در کنار آن از پردازنده‌های پلاتینیوم سیلور و سلرون پرده برداشت. این شرکت می‌خواهد به جنگ ARM برود و از حرکت بازار به سمت فناوری‌های جدید عقب نماند.

گرگوری برایانت، معاون ارشد اینتل، در خلال مراسم این شرکت در نمایشگاه مجازی CES 2021 گفت فقط اینتل است که می‌تواند محصولات مختلفی با معماری‌های گوناگون را در اکوسیستمی بزرگ و باز راهی بازار کند. این شرکت با تخصص فنی عمیق خود قادر است فرصت‌های بسیاری را در عصر هوشمند امروز به وجود بیاورد. این شرکت وعده داد که در دنباله سال محصولات بیشتری را روانه بازار کند.

آن‌ها امروز از نسل یازدهم پردازنده‌های Core vPro/Evo vPro رونمایی کردند. این پردازنده‌ها برای کامپیوترهای قابل حملِ کلاس تجاری طراحی و با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری SuperFin ساخته شده‌اند. پردازنده‌های Core vPro/Evo Pro گرافیک مجتمع Iris Xe و وای‌فای 6/6E دارند. اینتل می‌گوید امسال بیش از ۶۰ کامپیوتر پریمیوم جدید با معماری Evo Pro به بازار می‌آیند.

پردازنده‌های نسل یازدهم Core H-series برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ طراحی شده‌اند. این پردازنده‌ها شامل پردازنده ۴ هسته‌ای Core i7 Special Edition هستند که در حالت توربو می‌توانند از سرعت کلاک ۵ گیگاهرتزی استفاده کنند. پردازنده Core H35-series گیمینگ را به شکلی جذاب به دستگاه‌های قابل حمل می‌آورند و مدل‌های ۸ هسته‌ای آن از اواخر سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

نسل یازدهم پردازنده‌های Core S-series مخصوص سیستم‌های رومیزی هستند و در دو خانواده Rocket Lake و Alder Lake به بازار می‌آیند. راکت لیک در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ با Core i9-11900K به بازار می‌آید که ۱۹ درصد قوی‌تر از قبل است. آلدر لیک برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی شده و همان چیزی است که اینتل از آن به عنوان دستاوردی چشمگیر در معماری x86 یاد می‌کند. این شرکت می‌گوید آلدر لیک مقیاس‌پذیرترین طراحی سیستم-بر-تراشه آن‌هاست. آلدر لیک هم مثل پردازنده‌های ARM هسته‌هایی با توان بالا و هسته‌هایی با توان بهینه دارد و با فناوری ۱۰ نانومتری SuperFin ساخته می‌شود.

پردازنده‌های ۱۰ نانومتری پنتیوم سیلور و سلرون از سری N آخرین پردازنده‌هایی بودند که امروز از سوی اینتل معرفی شدند. این پردازنده‌ها برای کامپیوترهای آموزشی رده پایین در نظر گرفته شده‌اند و با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری اینتل می‌توانند قدرت اجرای اپلیکیشن‌ها را ۳۵ درصد و قدرت گرافیکی را ۷۸ درصد ارتقا بدهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)