خانهاخبار
۲۰ نکته‌ی مفید برای دارندگان اپل واچ

۲۰ نکته‌ی مفید برای دارندگان اپل واچ

اگر از دارندگان اپل واچ هستید در ادامه ۲۰ نکته‌ی مفید و کاربردی خواهیم گفت که در استفاده از این پوشیدنی به شما کمک بیشتری می‌کند
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

اگر اخیرا اپل واچ خریده‌اید یا از دارندگان این پوشیدنی هستید، نکات و ترفندهای کوچک و پنهان زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ۲۰ نکته‌ی مفید گردآوری شده است که دارندگان جدید اپل واچ باید از آن‌ها آگاه باشند و حتی ممکن است نکات و ترفندهایی وجود داشته باشد که صاحبان اپل واچ نمی‌دانند. در ادامه این نکات را بررسی می‌کنیم.  

image

چینش برنامه‌ها: در صفحه‌ی اصلی برنامه‌ها اگر برنامه‌ای را نگه دارید می‌توانید آن را به اطراف منتقل کنید تا در جای دلخواه قرار گیرد. همین طور  می‌توانید با رفتن به App View > Arrangement برنامه‌ها را در برنامه‌ی Watch در آیفون مرتب کنید.

اگر از فرم grid خوشتان نمی‌آید می‌توانید نمای فهرست‌وار را استفاده کنید. برای این کار روی App View ضربه بزنید و سپس List View را انتخاب کنید تا هنگام فشردن دجیتال کراون اپل واچ اپلیکیشن‌ها را به صورت فهرست‌وار مشاهده نمایید.

پاک کردن برنامه‌ها: وقتی ساعت در نمای فهرست است برای پاک کردن برنامه‌ها کافی است تا از سمت راست به چپ سوایپ کنید. البته این کار برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث است و می‌توانید با نگه داشتن یک آیکون در حالت grid این کار را انجام دهید.

دسترسی سریع به برنامه‌های دلخواه: دکمه‌ی کناری ساعت به طور پیش فرض برنامه‌های اخیر را باز می‌کند، اما اگر به برنامه‌ی واچ در آیفون بروید و روی Dock ضربه بزنید می‌توانید آن را تغییر دهید تا در عوض مجموعه‌ای از برنامه‌های مورد علاقه را ببینید.

استفاده از Tapback برای پیام‌ها: از ویژگی Tapback برای پیام‌ها استفاده کنید. وقتی پیامی دریافت می‌کنید، Tapback راهی سریع و مفید برای پاسخ دادن به آن است. فقط کافی است هرپیام دریافتی را فشار دهید و می‌توانید پاسخی مانند تایید، عدم تایید، خندیدن و موارد دیگر را انتخاب کنید.

از ویژگی پاسخ هوشمند لذت ببرید: پاسخ‌های هوشمند برای جواب دادن به پیام‌ها در اپل واچ بسیار مفید است. در برنامه‌ی واچ در آیفون روی Messages ضربه بزنید سپس روی پاسخ‌های پیش فرض یا Default Replies ضربه بزنید. برای شخصی سازی ان روی هرموردی در فهرست که می‌خواهید ضربه بزنید و سپس وقتی پیامی دریافت کردید، به سمت پایین سوایپ کنید تا به گزینه‌های پاسخ دسترسی پیدا کنید.

بی صدا کردن تماس ورودی: با قرار دادن دست روی صفحه‌ی اپل واچ می‌توانید تماس ورودی را بی‌صدا کنید. با این کار زنگ متوقف می‌شود اما تماس رد نشده است.

پاک کردن نوتیفیکیشن‌ها: از بالا به سمت پایین سوایپ کنید تا تمامی اعلان‌ها را مشاهده کنید و سپس به سمت بالا اسکرول کنید و گزینه‌ی Clear All را بزنید تا همه‌ی اعلان‌ها یکجا پاک شوند.  

image

بازگشت به بالای صفحه: اگر در برنامه‌ای هستید و به سمت پایین پیمایش کردید و قصد برگشت به بالا را دارید، کافی است زمان گوشه‌ی سمت راست را لمس کنید تا بلافاصله به بالای صفحه برگردید.

عمر باتری را در حالت Nightstand ببینید: وقتی اپل واچ در حالت Nightstand شارژ می‌شود، روی نماد باتری ضربه بزنید. با بازکردن برنامه‌ی اپل واچ در آیفون به بخش General بروید و سپس از حالت Nightstand اطمینان حاصل کنید.

حرکت سریع بین اپلیکیشن‌ها: برای اینکار کافی است دیجیتال کراون را دوبار فشار دهید تا به برنامه‌ی قبلی بازگردید.

دسترسی به کنترل سنتر: تعداد زیادی کنترل سریع دراپل واچ وجود دارد. از پایین صفحه نمایش به سمت بالا سوایپ کنید تا به کنترل سنتر برسید. اگر در برنامه‌ای هستد کافی است انگشت خود را روی صفحه برای دو ثانیه فشار دهید و سپس به بالا سوایپ کنید تا به کنترل سنتر بروید.

یافتن آیفون گم شده: اگر گوشی خود را گم کرده‌اید، پس از باز کردن کنترل سنتر روی آیکون کوچک تلفن ضربه بزنید تا آیفون خود را بیابید. این روش بسیار مفید برای پیدا کردن آیفون محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید فلش آیفون را روشن کنید آیکون را برای چند ثانیه بفشارید.

ادامه‌ی محاسبه‌ی تمرینات ورزشی: هنگامی که تمرینات ورزشی را شروع می‌کنید بعد از سه ثانیه شمارش معکوس محاسبه‌ی تمرینات ورزشی شروع می‌شود و اگر قصد ادامه دادن را دارید کافی است که روی صفحه نمایش یک ضربه بزنید.

مکث محاسبه‌ی تمرین: می‌توان با فشار دادن دیجیتال کراون و دکمه‌ی کناری همزمان باهم تمرین را متوقف کرد و دوباره آن‌ها را فشار دهید تا شروع شود.

علامت گذاری بخش‌هایی از تمرین: برای بعضی تمرینات ورزشی علامت گذاری بخشی از تمرین می‌تواند مفید باشدو برای این کار کافی است تا دوبار روی صفحه‌ی اپل واچ ضربه بزنید تا این اتفاق بیفتد.

با چهره‌ی میکی موس نوستالژی ساعت را ببینید: اگر از طرفداران کارتون میکی موس باشید می‌توانید واچ فیس آن را در برنامه‌ی واچ آیفون بیابید. همین‌طور می‌توانند ساعت را برای شما بخوانند که البته برای این کار باید صدای شما روی آن فعال باشد.

از سیری بخواهید زمان را بخواند: با هر واچ فیسی که روی اپل واچ است با دو انگشت روی صفحه ضربه بزنید و نگه دارید تاسیری زمان را بخواند. برای این ویژگی نیز باید Sound فعال باشد.

میموجی بسازید: از برنامه‌ی میموجی در اپل واچ که کمی چهره‌ی کارتونی دارد می‌توان برای ایجاد شخصیت‌های میموجی روی ساعت استفاده کرد. میموجی را می‌توان به عنوان واچ فیس روی ساعت تنظیم کرد.  

image

ایرپاد را کنترل کنید: برای کنترل ایرپاد، رد کردن آهنگ‌ها و تنظیم میزان صدا می‌توانید از سیری بهره ببرید. اگر از ایرپاد مکس یا ایرپاد پرو استفاده می‌کنید سیری می‌تواند نویز کنسلینگ را فعال یا غیر فعال مند همیچنین حالت Transparency را نیز می‌تواند روشن و خاموش کند.

اگر شما کاربران جی‌اس‌ام نکاتی می‌شناسید که می‌تواند مفید باشد با ما در جریان بگذارید.

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)