خانهاخبار
از ویژگی جدید People Nearby تلگرام استفاده نکنید

از ویژگی جدید People Nearby تلگرام استفاده نکنید

تلگرام ویژگی‌ای را به پیام رسان خود افزوده است که کاربران می‌توانند افراد نزدیک که آن‌ها نیز از تلگرام استفاده می‌کنند، بیابند
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

در روزهایی که واتساپ با قوانین جدید خود بسیار خبرساز شده است، تلگرام هم خواسته خود را به صدر اخبار برساند. واتساپ با در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربران به فیس‌بوک راهی را در پیش گرفته که باید دید از محبوبیت این پیام‌رسان کم می‌کند یا خیر. در این میان ظاهرا تنها مسئله‌ی کم اهمیت حریم خصوصی کاربران است چراکه شرکت‌های بزرگ فناوری کاربران را به هرسو که بخواهند می‌کشند.

قابلیت جدید People Nearby در تلگرام لیستی از سایر کاربران نزدیک به شما را نشان می‌دهد که می‌توان چت‌های گروهی را براساس موقعیت جعرافیایی ایجاد کرد. این ویژگی به طور پیش فرض خاموش است و باید به صورت دستی توسط کاربر فعال شود. البته این قابلیت با پیام‌رسانی که خود را ایمن می داند و از کدگذاری‌های end-to-end استفاده می کند، درتناقض است و به گزارش یک محقق امنیتی با نام احمد حسن این کار می‌تواند خطر بالایی برای کاربران داشته باشد.  

image

 

کلاهبرداران می‌توانند از موقعیت جغرافیایی غیرواقعی استفاده کنند و با جعل موقعیت مکانی از کاربران سو استفاده کنند. بسیاری از جاعلان و کلاهبرداران از موقعیت مکانی دروغین استفاده می‌کنند و با حرف‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی رمز ارز یا بیت کوین، ابزارهای هک و همین‌طور SSNs هایی که برای افراد فاقد شغل استفاده می‌کنند، از کاربران سو استفاده می‌کنند. این محقق امنیتی می‌گوید میزان فعالیت‌های غیرقانونی که در آنجا اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که این قابلیت را عده‌ای آماتور راه‌اندازی کرده‌اند. از این بدتر اینست که احمد حسن نقصی را در ویژگی People Nearby یافته که می‌تواند به کلاهبرداران اجازه دهد با استفاده از دو حساب با آدرس جعلی، مکان دقیق سایر کاربران را بیابند.

این باعث می‌شود که کاربران در معرض هک، پیگیری یا حتی بدتر از آن قرار بگیرند و تلگرام اعلام کرده فعلا برنامه‌ای برای رفع این مشکل ندارد. حسن این آسیب پذیری را به تلگرام گزارش داده، اما این شرکت می‌گوید این وصله اصلاح نخواهد شد. در واقع تلگرام به حسن اعلام کرده که کشف مکان دقیق کاربر یکی از قابلیت‌های پیش بینی شده‌ی ویژگی People Nearby است. این پاسخ برای اپلیکیشنی که خود را حامی کاربران و حریم خصوصی آن‌ها می‌داند، متناقض است. حتی به کاربران زمان فعال کردن این ویژگی هشدار داده نمی‌شود که ممکن است موقعیت مکانی شما توسط افراد دیگر کشف شود، اما مثل اینکه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.  

image

اگر انصاف داشته باشیم تلگرام به طور کلی از سایر برنامه‌های چت از امنیت بیشتری برخوردار است و از آنجا که People Nearby به طور پیش فرض خاموش است، ممکن است این مسئله چندان جدی به نظر نرسد. با این حال کاربران می‌توانند سهوا این ویژگی را فعال کنند چرا که فکر می‌کنند می‌توانند افراد نزدیک خود را بیابند. اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید از ویژگی People Nearby تلگرام استفاده نکنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)