خانهاخبار
توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ را برای همیشه مسدود کرد

به دنبال حمله اخیر طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، توئیتر در اقدامی حساب کاربری دونالد ترامپ را به‌صورت دائمی تعلیق کرد و اجازه نداد او حتی از طریق اکانت POTUS هم با مخاطبان خود حرف بزند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱

توئیتر بامداد امروز حساب کاربری دونالد ترامپ را رسما و برای همیشه مسدود کرد. این شرکت در بیانیه‌ای نوشت: «پس از بررسی دقیق توئیت‌های اخیر اکانت realDonaldTrump@ و مفهوم و زمینه‌ی آن‌ها این حساب کاربری را به خاطر ریسک دامن‌زنی بر خشونت‌ها به‌صورت دائمی تعلیق کردیم.»

توئیتر این تصمیم را در حالی می‌گیرد که رئیس جمهور فعلی آمریکا طرفدارانش را به ورود به ساختمان کنگره و مداخله در فرآیند تایید انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی تهییج کرده بود. این پلتفرم ابتدا محدودیتی ۱۲ ساعته را روی اکانت ترامپ اعمال کرد اما در نهایت دست به تعلیق دائمی حساب کاربری او زد.

ساعاتی پس از این اتفاق آقای ترامپ اقدام به ارسال توئیت از طریق اکانت رسمی منصب ریاست جمهوری آمریکا یعنی POTUS@ کرد. ولی مدیران این شبکه اجتماعی بلافاصله توئیت‌های او را پاک کردند. ترامپ در این توئیت‌ها به شرکت‌های فناوری، دموکرات‌ها، جناح چپ افراطی و تبصره ۲۳۰ قانون نزاکت در ارتباطات حمله کرد، قانونی که به شرکت‌های اینترنتی اجازه می‌دهد تا پلتفرم‌هایشان را به اختیار خود مدیریت کنند.

در پی این واقعه، توئیتر اعلام کرد که حساب کاربری POTUS@ و WhiteHouse@ را محدود می‌کند ولی فعلا قصد مسدودسازی آن‌ها را ندارد. البته این شرکت تصریح کرد که اگر در آینده شواهدی مبنی بر آسیب‌رسانی این اکانت‌ها ببیند ممکن است دست به تعلیق آن‌ها بزند.

فیسبوک هم در اقدامی مشابه روز پنج‌شنبه حساب کاربری آقای ترامپ را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرد. این تعلیق حداقل تا دو هفته دیگر پابرجا می‌ماند تا رئیس جمهور بعدی وارد کاخ سفید شود.

اقدامات توئیتر و فیسبوک علیه دونالد ترامپ در حالی اجرایی می‌شود که طرفداران آقای ترامپ روز چهارشنبه به ساختمان کنگره حمله کردند. این تهاجم موجب تخلیه ساختمان مربوطه و مرگ پنج نفر شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)