خانهاخبار
عوارض گمرکی گوشی های بالای ۶۰۰ دلار دو برابر شد

عوارض گمرکی گوشی های بالای ۶۰۰ دلار دو برابر شد

در نشست خبری روز چهارشنبه آقای رحیم زارع ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، خبر داد که در سال ۱۴۰۰ عوارضی که گمرک برای گوشی ها و تبلت های بالای ۶۰۰ دلار دریافت می کرد دو برابر خواهد شد و از عدد ۶ درصد به ۱۲ درصد می رسد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

در نشست خبری روز چهارشنبه آقای رحیم زارع ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ، خبر داد که در سال ۱۴۰۰ عوارضی که گمرک برای گوشی ها و تبلت های بالای ۶۰۰ دلار دریافت می کرد دو برابر خواهد شد و از عدد ۶  درصد به ۱۲ درصد می رسد.

image

 

به گزارش جی اس ام ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ورودی گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار خبر داد.   رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز (چهارشنبه) خود با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ورودی گمرکی گوشی‌ها و تبلت‌ های بالای ۶۰۰ دلار از ۶ به ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد. علاوه بر این معافیت آمبولانس اورژانس کشور از حقوق ورودی گمرک دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بود.

چند ماه پیش بود که رهبری از تخصیص نیم میلیارد یورو به واردات یک مدل گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ انتقاد کردند و از دولت خواستند که به نحوی جلوی آن را بگیرد و آن را مدیریت کند؛ احتمالا این تصمیم کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در راستای تحقق همین امر ایشان باشد.

image

 

سامانه همتا اوایل امسال گزارش داد که نیم میلیارد یورو صرف واردات گوشی ها و تبلت های اپل شده که تنها ۴ درصد بازار موبایل و تبلت کشور را در بر می گیرد. به علاوه این اولین بار نیست که دولت اقدام به محدود کردن واردات موبایل می گیرد و چند ماه پیش زمزمه هایی از ممنوعیت واردات گوشی های بالای ۳۰۰ دلار به گوش رسید که با مخالفت مجلس همراه شد.

image

 

پیش بینی می شود قیمت گوشی ها با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار در بازار افزایش نسبتا چشمگیری را تجربه کند اما هدف از افزایش عوارض گمرکی، عرضه بیشتر گوشی های میان رده زیر ۶۰۰ دلار به کشور است زیرا عموما گوشی های گران تر یا پرچم داران برند ها و یا مدل های بالا رده هستند و در سبد هزینه عموم مردم قرار نمی گیرند. 

برای اطلاع از قیمت روز انواع گوشی های پرچم دار و میان رده به وبسایت جی اس ام مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Rez1

۱۳۹۹/۱۰/۱۹
سران مملکت خودشون ایفون استفاده می‌کنن و با ایفون توویت میکنن اونوقت میان همچین چرت و پرت تصمیم میگیرن ???

رضا

۱۳۹۹/۱۰/۱۹
با انحصاری که درست شده گوشی دویست دلاری را یازده میلیون میخریم اینو به حساب کی بگذاریم

Mohammad-R-j-A

۱۳۹۹/۱۰/۱۹
واقعا مسخرس خیلی قیمت ها درست و حسابی ان حالا عوارضش دو برابر شد
اینم مملکت ما داره کمک به گرونی ها میکنه

sina

۱۳۹۹/۱۰/۱۹
خدارو شکر تیر خلاصی رو به ما که میخواستیم گوشی بخیریم زدن
هرچی پول جمع میکینیم بریم یه گوشی بخیریم هرروز به یک بهانه گرونتر میکنند
تا چند وقت دیگه به آیفون های 100 میلیون تومانی سلام کنید