خانهاخبار
سامسونگ از تلویزیون‌های Neo QLED و microLED جدیدش رونمایی کرد

سامسونگ از تلویزیون‌های Neo QLED و microLED جدیدش رونمایی کرد

سامسونگ چند روز مانده به شروع رسمی CES 2021 از تلویزیون‌های 2021 خود پرده برداشت. این محصولات شامل دستگاه‌هایی با فناوری Neo QLED و microLED هستند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

سامسونگ امروز از خط تولید تلویزیون‌های ۲۰۲۱ خود رونمایی کرد. این خط تولید شامل مدل‌های Neo QLED و microLED است. این شرکت فناوری جدید Neo QLED را برای مدل‌های 8K و 4K تلویزیون‌هایش معرفی کرده است. این فناوری ترکیبی از نور پس‌زمینه و قابلیت‌های جدید پردازش تصاویر است.

image

فناوری جدید Neo QLED از نور پس‌زمینه miniLED استفاده می‌کند که مشتمل بر ال‌ای‌دی‌های منفرد کوچکی در پشت نمایشگر است که می‌تواند نور را به ناحیه بسیار کوچک‌تری متمرکز کند. این سازوکار امکان کاهش نور در ناحیه‌های بسیار کوچک سیستم‌های تمام آرایه محلی و روشنایی نقطه‌ای‌تر را به وجود می‌آورد و به کنتراست بیشتر منجر می‌شود. سامسونگ مشخص نکرده که تلویزیون‌های جدیدش چند ناحیه دارند، ولی می‌گوید این ناحیه‌ها بهتر از نمایشگرهای معمولی QLED هستند.

نئو QLED همچنین یک پردازنده تصویری جدید به نام «پردازنده نئو کوآنتوم» دارد که با کمک ۱۶ مدل شبکه عصبی سیگنال ورودی را بسط داده و به رزولوشن بومی پنل می‌رساند. این مدل‌ها با روش‌های افزایش مقیاس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تعلیم داده شده‌اند.

image

تلویزیون‌های نئو QLED دارای قابلیت‌های دیگری مثل حاشیه‌های باریک‌تر، مدل جدید Slim One Connect Box برای مدیریت کابل‌ها، سیستم صوتی جدید با امکان ردیابی اشیا و بهینه‌سازی فضایی (Spatial) است. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون‌ها می‌توانیم به Samsung Health، نسبت تصویر ۲۱:۹ و ۳۲:۹، گوگل Duo، سازگاری با آفیس ۳۶۵ و AMD FreeSync Premium Pro اشاره کنیم.

سامسونگ همچنین از دو تلویزیون جدید با فناوری microLED پرده برداشت. این دو محصول در اندازه‌های ۱۱۰ و ۹۹ اینچی عرضه می‌شوند. وضوح آن‌ها 4K است و با صدای ۵.۱ و حالت تقسیم صفحه‌ی 4x4 از راه می‌رسند. فناوری microLED شبیه OLED است. ولی برخلاف OLED ارگانیک نیست و پیکسل‌ها در طول زمان فرسوده نمی‌شوند.

image

این فناوری می‌تواند خروجی نوری بسیار بالاتری را ارائه کند. با این حال، microLED تاکنون برای مصرف‌کنندگان بسیار گران بوده و به همین خاطر فقط به صورت پنل‌های تکی به شرکت‌ها فروخته می‌شد.

تلویزیون‌هایی که حالا سامسونگ معرفی کرده اولین محصولات microLED هستند که به‌صورت مستقیم به عنوان تلویزیون مصرفی به دست کاربران می‌رسند. البته هنوز انتظار داریم که این محصولات قیمت بالایی (قیمتی احتمالا ۵ رقمی) داشته باشند، ولی اگر کسی بودجه کافی را داشته باشد، سرانجام می‌تواند این تلویزیون‌ها را برای مصارف عمومی خود تهیه کند.

image

سامسونگ همچنین از چند مدل جدید در خط تولید تلویزیون‌های Lifestyle رونمایی کرد. Frame 2021 حالا ضخامتی به اندازه نصف ضخامت مدل قبلی دارد. حاشیه‌های قابل نصب این تلویزیون در پنج رنگ و دو مدل ارائه می‌شوند.

image

این غول فناوری کره‌ای همچنین اعلام کرد که می‌خواهد سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشد. آن‌ها قصد دارند اثر کربنی خود را کاهش داده، بهینگی مصرف انرژی را بالا ببرند و بسته‌بندی‌های پایا بسازند. علاوه بر این، سامسونگ از ریموت کنترل نوری جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند با نور داخلی یا خارجی یا از طریق USB شارژ شود. بدنه خود این ریموت از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)