خانهاخبار
واتس‌اپ اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با زیرمجموعه‌های فیسبوک را اجباری کرد

واتس‌اپ اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با زیرمجموعه‌های فیسبوک را اجباری کرد

واتس‌اپ امروز با ارسال اطلاعیه‌ای برای کاربران خود اعلام کرد که اگر می‌خواهند به استفاده از این پیام‌رسان ادامه دهند باید با اشتراک‌گذاری اطلاعاتشان با شرکت‌های فیسبوک موافقت کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

کاربران واتس‌اپ امروز اطلاعیه‌ای را دریافت کردند که به شروط و خط مشی حریم خصوصی جدید این سرویس اشاره می‌کرد. این اطلاعیه به سه تغییر مهم اشاره می‌کند که شامل نحوه رفتار واتس‌اپ با داده‌های کاربران، چگونگی استفاده از سرویس‌های فیسبوک برای ذخیره‌سازی و مدیریت چت‌ها توسط کسب و کارها، و تشریح طرز همکاری واتس‌اپ با فیسبوک برای ارائه یکپارچگی بهتر در میان تمامی محصولات این کمپانی است. این اطلاعیه می‌گوید تغییرات یادشده از تاریخ ۸ فوریه اعمال می‌شوند و در صورتی که کاربران می‌خواهند به استفاده از واتس‌اپ ادامه دهند، راهی جز پذیرش این تغییرات ندارند.

سیاست‌های جدید واتس‌اپ به دنبال تغییرات مشابهی اجرایی می‌شود که ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام شده بود. با این حال، واتس‌اپ در به‌روزرسانی قبلی این امکان را به کاربران داده بود تا نگذارند اطلاعات اکانت واتس‌اپ‌شان با فیسبوک به اشتراک گذاشته شود. ولی در این به‌روزرسانی جدید، واتس‌اپ این گزینه را از دسترس خارج کرده و از حالا به بعد هر کسی که می‌خواهد از این پیام‌رسان استفاده کند باید با این شرایط موافقت کند. چنان‌چه این شرایط را بپذیرید، اطلاعات زیر با سایر زیرمجموعه‌های فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شود:

اطلاعاتی که ما با سایر شرکت‌های فیسبوک به اشتراک می‌گذاریم شامل اطلاعات ثبت نام اکانت شما (مشتمل بر شماره تلفن)، اطلاعات تراکنش‌ها، اطلاعات مرتبط با سرویس‌ها، اطلاعات مربوط به نحوه تعامل شما (از جمله تعاملات تجاری) از طریق سرویس‌های ما با دیگران، اطلاعات تلفن هوشمند و آدرس IP است و شاید اطلاعات دیگری نظیر اطلاعاتی را که در بخش Information We Collect از Privacy Policy ذکر شده یا با اعلام مستقیم یا با رضایت شما گردآوری شده در بر بگیرد.

image

این به‌روزرسانی همچنین ذکر کرده که سایر زیرمجموعه‌های فیسبوک ممکن است به چه انحایی از اطلاعات گردآوری‌شده در واتس‌اپ استفاده کنند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • کمک به بهبود زیرساخت‌ها و سیستم‌های تحویل؛
  • درک چگونگی استفاده از سرویس‌های ما یا آن‌ها؛
  • تقویت ایمنی، امنیت و یکپارچگی محصولات شرکت فیسبوک در حوزه‌هایی نظیر سیستم‌های امنیتی و مقابله با اسپم یا فعالیت‌های مخرب و ناقض قوانین؛
  • بهبود سرویس‌های آن‌ها یا تجربه کاربری شما در استفاده از آن‌ها، شامل ارائه پیشنهادهای بهتر به شما (برای مثال پیشنهاد دوستان یا ارتباطات گروهی جدید یا محتواهای مورد علاقه‌تان)، شخصی‌سازی قابلیت‌ها و محتواها، کمک به شما در تکمیل خریدها و تراکنش‌ها، و نمایش تخفیف‌ها و تبلیغات متناسب با سلیقه شما در محصولات شرکت فیسبوک؛
  • فراهم‌سازی سطحی از یکپارچگی که به شما اجازه می‌دهد تا از سوابق واتس‌اپ خود در سایر محصولات فیسبوک استفاده کنید. برای مثال، بتوانید اکانت فیسبوک پِی را برای خرید به واتس‌اپ متصل نمایید یا امکان چت با دوستان خود در سایر محصولات فیسبوک، از جمله Portal، را داشته باشید.

این تغییرات در راستای سیاست بزرگ‌تر فیسبوک برای ایجاد یکپارچگی بیشتر در میان تمام سرویس‌های این شرکت اجرایی می‌شود. ولی در عین حال نگرانی‌هایی را پیرامون مسائل مربوط به حریم خصوصی مطرح می‌کند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

رضا

۱۳۹۹/۱۰/۲۰
خدا لعنت کنه کسایی که تلگرامو فیلتر کردن
لعنت بر شمر و یزید زمانه