خانهاخبار
آیفون 13 برای نمایشگر 120 هرتزی از فناوری LTPO سامسونگ استفاده می‌کند

آیفون 13 برای نمایشگر 120 هرتزی از فناوری LTPO سامسونگ استفاده می‌کند

بر اساس گزارش جدید یک نشریه کره‌ای، سامسونگ دیسپلی وظیفه تامین نمایشگرهای LTPO OLED مدل‌های رده بالای آیفون 13 را برعهده گرفته است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

به گزارش نشریه کره‌ای The Elec، سامسونگ تامین‌کننده انحصاری پنل‌های LTPO OLED مدل‌های پرو سری آیفون ۱۳ خواهد بود. از مدت‌ها پیش شایعه شده بود که اپل می‌خواهد با استفاده از پنل LTPO روی آیفون‌های بعدی به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دسترسی پیدا کند. این گزارش می‌گوید:

آن‌طور که The Elec فهمیده است، سامسونگ دیسپلی تامین‌کننده انحصاری پنل‌های OLED دو آیفون رده بالای آتی اپل خواهد بود. هر دو مدل آیفون ۱۳ از پنل‌های OLED با قابلیت LTPO و TFT سامسونگ دیسپلی بهره می‌برند.

سری آیفون ۱۳ اپل چهار مدل خواهد داشت که همگی آن‌ها به پنل OLED مجهز می‌شوند. منتها دو مدل رده بالای این خانواده با نمایشگر LTPO OLED از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی خواهند کرد.

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که ال‌جی و سامسونگ قرار است به‌صورت مشترک پنل‌های آیفون ۱۳ را تامین‌کنند. با این حال، طبق جدیدترین گزارش موجود، ال‌جی امسال تمرکز خود را روی توسعه ظرفیت تولید خود می‌گذارد و از سال آینده به سامسونگ ملحق می‌شود، چون اپل می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ همه آیفون‌ها را به نمایشگر LTPO OLED مجهز کند.

در دیگر گزارش‌ها گفته شده بود که این فناوری در سال ۲۰۲۱ حداقل به دو آیفون جدید اضافه می‌شود. تحلیل‌گر بازار نمایشگرها، راس یانگ، مدعی بود که پیشرفته‌ترین فناوری از آیفون ۱۳ پرو به پنل پروموشن با نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتزی محدود می‌شود که پیش‌تر فقط روی آیپد پرو مشاهده شده بود.

پیش از معرفی سری آیفون ۱۲ شایعات متعددی حاکی از آن بود که مدل‌های پرو از این خانواده به نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود، ولی این شایعات بسیار دیر مطرح شد و بعدا فهمیدیم که برنامه اپل برای استفاده از این نرخ نوسازی بالا به منظور افزایش طول عمر باتری به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

استفاده از فناوری LTPO به اپل اجازه می‌دهد تا مصرف انرژی بهینه‌تری داشته باشد، چون این فناوری امکان خاموش و روشن کردن تک‌تک پیکسل‌های صفحه را فراهم می‌کند. حالا بسته به رویکرد مدنظر اپل، این فناوری می‌تواند برای افزایش هرچه بیشتر طول عمر باتری یا استفاده از نمایشگر همیشه-روشن استفاده شود.

اپل واچ سری ۵ و سری ۶ از فناوری LTPO برای افزایش طول عمر باتری به ۱۸ ساعت بهره می‌برند و در عین حال امکان استفاده از صفحه همیشه-روشن را فراهم می‌کنند. با این حساب، ترکیب این دو حالت هم از احتمالات قابل بررسی تلقی می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۱۸
یکی از همین همکاران جی‌اس‌امی در شب معرفی آیفون فرمودند: قابلیت‌های آیفون‌های جدید، "مورد کپی" خیلی از برند‌ها قرار می‌گیرند!!!
??‍♂️??‍♂️
بفرمایید همین فناوریِ LTPO را کی از کی قراره کُپ بزنه و دنباله‌رو باشه؟؟