خانهاخبار
گزارش: آنر برای استفاده از تراشه‌ها با کوآلکام به توافق رسید

گزارش: آنر برای استفاده از تراشه‌ها با کوآلکام به توافق رسید

نشریه China Business News در گزارش تازه‌ای مدعی شده که آنر و کوآلکام با هم وارد همکاری شده‌اند و برای این همکاری حتی به تایید دولت آمریکا نیازی نداشته‌اند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

هوآوی برند آنر را در ماه نوامبر ۲۰۲۰ فروخت تا هم این برند را از گزند تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در امان نگه دارد و هم خودش با پول دریافتی بتواند شرایط بهتری برای ادامه فعالیت‌ها داشته باشد. به فاصله کوتاهی پس از اعلام فروش این برند گزارش شد که کوآلکام و آنر در حال مذاکره برای از سرگیری همکاری‌های قبلی خود هستند.

حالا China Business News به نقل از منابع آگاه به امور آنر گزارش کرده که این شرکت و کوآلکام دوباره با هم وارد همکاری شده‌اند. این نشریه مدعی است که کوآلکام برای همکاری با آنر نیازی به مجوز دولت آمریکا نداشته، چون این برند در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار ندارد.

اگر این گزارش درست باشد، پیروزی بزرگی برای آنر رقم خواهد خورد چون تامین پردازنده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات قبلی این برند به حساب می‌آمد. آنر پیش از جدایی از هوآوی تا حد زیادی وابسته به تراشه‌های Kirin بود، اما تحریم‌های آمریکا تولید این تراشه‌ها را هم زیر سایه‌ای از ابهام قرار داده است.

کوآلکام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پردازنده‌های موبایلی است و همکاری این دو می‌تواند به آنر اجازه دهد تا به جدیدترین تراشه‌های دنیا دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آنر در آینده محصولاتی را با اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار کند.

آنر و کوآلکام هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند. اما اگر هر دو شرکت بدون دریافت تاییدیه از دولت آمریکا وارد همکاری شده باشند، این اتفاق می‌تواند به معنای فراهم بودن بستر همکاری مجدد با گوگل نیز باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)