خانهاخبار
برندگان و بازندگان محصولات گوگل در سال 2020

برندگان و بازندگان محصولات گوگل در سال 2020

در این مطلب می‌‌خواهیم با محبوب ترین و بد اقبال ترین محصولات گوگل آشنا شویم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

2020 سالی جذاب و هیجان انگیز برای برند گوگل بود. غول دنیای جستجوگرها در سال 2019 اقدام به معرفی Pixel 3a کرد و پس از آن در سال گذشته میلادی (2020)، محصولات پرچمدار را کنار گذاشته و تنها اسمارت فون‌های میان رده را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد. پیکسل 4a، پیکسل 4a 5G و پیکسل 5، تماما محصولاتی میان رده به حساب می‌آیند که از تراشه اسنپدراگون سری 700 بهره می‌برند. این محصولات روی هم رفته حاوی 8 (به همراه دوربین سلفی) دوربین هستند.

image

 

تغییر محصولات از پرچمدار به میان رده، باعث شد تا تیم نرم‌افزاری توان بیشتری برای عرض اندام پیدا کرده و همین موضوع باعث شد تا تجربه‌ای تکرار نشدنی برای گوگل رقم بخورد. این مورد تصمیمی کاملا غیر عادی برای غول دنیای جسجتجوگرها به حساب می‌آید که برای برخی طرفداران گوگل، تحمل چنین وضعی آسان نیست.

بازنده شماره یک: گوگل پیکسل 4a

image

 

اگر بخواهیم محصولات گوگل را به ترتیب معرفی شدن بررسی کنیم، باید ابتدا از Pixel 4a شروع کنیم. این محصول با آپگرید شدن به پردازنده اسنپدراگون 730G و افزایش دو برابری حافظه داخلی، در نوع خود محصول آنچنان بدی به نظر نمی‌رسد. اما متأسفانه نتوانست تا مسیر موفق محصول پیشین، یعنی Pixel 3a را تکرار کند. دوربین تک قرار گرفته در پشت بدنه این اسمارت فون، خاطرات پیکسل 2 را برای اهالی دنیای تکنولوژی زنده کرد و همین موضوع، یک عقبگرد دو ساله برای گوگل به حساب می‌آید. اما به عنوان بدترین گزینه، باید به دوربین سلفی اشاره کنیم که حتی از مدل دو سال قبل خود نیز ضعیف‌تر ظاهر شد!

پیکسل 4a گوگل با نسخه خام سیستم عامل اندروید نیز نتوانست نگاه کاربران را به سمت خود جلب کند. قدرت عکاسی محاسباتی این گوشی هوشمند هم نتوانست قیمت 340 یورویی آن را توجیه کرده و خریداران را مجاب به هزینه کردن برای به دست آوردن آن کند. اما یکی از مهم ترین اتفاقاتی که باعث عدم استقبال از Pixel 4a گوگل شد، عرضه دیر هنگام آن به بازار بود. پیکسل 3a در اواسط ماه می روانه بازار شد، اما تأخیرهای به وجود آمده باعث شد تا پیکسل 4a در ماه آگوست، یعنی سه ماه دیرتر از موعد مقرر عرضه شود. همین موضوع باعث شد تا پیکسل 4a به جای رقابت با محصولات نیمه اول، وارد جنگ با گوشی‌های هوشمند نیمه دوم سال شود.

برنده شماره یک: گوگل پیکسل 4a 5G

image

 

اگر بخواهیم امروز یک محصول جذاب را انتخاب کنیم، باید به پیکسل 4a 5G اشاره کنیم. این محصول کمی با افزایش قیمت نسبت به مدل معمول همراه بود، اما نمایشگر آن کمی بزرگتر شده بود، پردازنده آن به فناوری 5G مجهز شده بود، در پشت بدنه شاهد دوربین دوگانه بودیم و ظرفیت باتری نیز نسبت به مدل اصلی افزایش پیدا کرده بود.

تمامی این موارد باعث شد تا Pixel 4a 5G با اقبال عمومی خوبی مواجه شده و سودهای نسبتا مناسبی را برای گوگل به ارمغان آورد.

بازنده شماره دو: گوگل پیکسل 5

image

 

پیکسل 5 گوگل سعی داشت تا جای خود را در محلی نامناسب باز کند. در طراحی این محصول، یک ایراد محسوس وجود داشت و آن هم وجود فاصله‌ای میان نمایشگر و بدنه دستگاه بود که ذوق خریداران را تا حدودی کور کرد. اما یکی از مهم ترین دلایلی که موجب عدم استقبال مناسب و طبق استاندرهای گوگل شد، ناهماهنگ بودن ساخت افزار قرار گرفته درون بدنه پیکسل 5 با قیمت انتخاب شده برای آن بود.

قطعات سخت‌افزاری پیکسل 5 از پیکسل 4 گوگل آمده بود، اما دوربین سلفی آن از نسل پیشین بسیار ضعیف‌تر بود. در پشت بدنه، گوگل به جای استفاده از لنز تله فوتو، از لنز اولترا واید استفاده کرده بود و همین موضوع، ناامیدی زیادی برای بسیاری از اهالی دنیای تکنولوژی به بار آورد.

در نهایت باید بگوییم که پیکسل 5 محصول بدی نیست، اما انتظارات کاربران از گوشی‌های هوشمند امروزی نسبتا بالا رفته است و بازگشت به عقب در قسمت سخت‌افزار یا هر مورد دیگری، شدیدا به چشم آن‌ها آمده و سبب می‌شود تا استقبال خوبی از محصولات جدید به عمل نیاورند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)