خانهاخبار
مدیرعامل اپل در سال 2020 بیش از 14 میلیون دلار حقوق گرفت

مدیرعامل اپل در سال 2020 بیش از 14 میلیون دلار حقوق گرفت

اطلاعات منتشره از سوی اپل نشان می‌دهد که تیم کوک در سال 2020 بیش از 14 میلیون دلار از این شرکت حقوق گرفته و این رقم بدون احتساب سهام او در اپل است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

بر اساس جدیدترین نیابت‌نامه‌ای که امروز از سوی اپل برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فرستاده شد، مدیرعامل این شرکت، تیم کوک، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴ میلیون دلار حقوق گرفته است. البته دستمزد پایه او ۳ میلیون دلار بوده اما ۱۰٫۷۳۱٫۰۰۰ دلار دیگر را به صورت پاداش دریافت کرده است. عملکرد اپل در سال ۲۰۲۰ از نظر فروش خالص و درآمدهای اجرایی فراتر از اهداف این شرکت بود و باعث شد کوک و سایر مدیران بلندمرتبه شرکت پاداش‌های زیادی بگیرند.

کوک همچنین دریافتی‌های دیگری به مبلغ ۱٫۰۳۸٫۲۵۹ دلار داشته تا مجموع دریافتی‌های او را به عدد ۱۴٫۷۶۹٫۲۵۹ دلار برساند. این «دریافتی‌های دیگر» شامل ۱۷٫۱۰۰ دلار در قالب برنامه بازنشستگی ۴۰۱ (کی)، بیمه عمر مدت‌دار، ۱۱۵٫۳۸۵ دلار در قالب حق مرخصی، ۴۷۰٫۲۴۶ دلار در قالب مخارج امنیتی و ۴۳۲٫۵۶۴ دلار در قالب مخارج سفرهای هوایی است. اپل از کوک خواسته تا جهت حفظ تدابیر امنیتی از خطوط هوایی شخصی استفاده کند.

مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱.۵ میلیون دلار دریافتی داشت. البته نباید فراموش کنیم که این مبالغ شامل سهام آقای کوک نمی‌شود. او در ماه سپتامبر سهامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را دریافت کرد تا اطمینان یابد که تا سال ۲۰۲۵ در سمت مدیرعاملی اپل باقی می‌ماند. کوک همچنین در ماه اوت ۲۰۲۰ حدود ۱۳۱.۷ میلیون دلار از سهام خود در اپل را فروخت.

به گزارش بلومبرگ، ارزش خالص دارایی‌های تیم کوک در طول سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید. سایر مدیران بلندمرتبه اپل از جمله لوکا مائستری، کیت آدامز، دیدره اوبرایان و جف ویلیامز هر یک بیش از ۲۶ میلیون دلار دریافتی داشتند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)