خانهاخبار
بازار موبایل در 2021 دوباره رشد می‌کند ولی هوآوی آینده روشنی ندارد

بازار موبایل در 2021 دوباره رشد می‌کند ولی هوآوی آینده روشنی ندارد

شرکت تحقیقاتی ترندفورس در گزارش جدیدی مدعی شده که بازار تلفن‌های هوشمند در سال 2021 به شرایط عادی برمی‌گردد ولی اوضاع برای هوآوی بدتر خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

مطابق جدیدترین پیش‌بینی شرکت ترندفورس، بازار جهانی تلفن‌های هوشمند پس از پشت سر گذاشتن سال سخت و ملالت‌آور ۲۰۲۰ حالا در مسیری بازیابی قرار می‌گیرد. با این حال، هوآوی از این بازگشت بهره‌مند نخواهد شد و در واقع از فهرست شش موبایل‌ساز بزرگ دنیا خارج می‌شود.

مجموع تولید جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ با افت سالانه ۱۱ درصدی به ۱.۲۵ میلیارد دستگاه رسید. ترندفورس امیدوار است که این رقم امسال با تمایل مجدد کاربران به تعویض دستگاه‌های قدیمی و افزایش تقاضا در بازارهای در حال توسعه با رشد ۹ درصدی به ۱.۳۶ میلیارد دستگاه برسد. ولی همین بازگشت ناچیز هم وابسته به چگونگی اثرگذاری همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و کمبود تراشه‌ها در سطح بین‌المللی خواهد بود، اتفاقی که در حال حاضر باعث تاخیر در کارکرد تقریبا تمامی صنعت الکترونیک شده است.

شش برند بزرگ دنیای موبایل از نظر حجم تولید در سال ۲۰۲۰ سامسونگ، اپل، هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو بودند. ترندفورس معتقد است که هوآوی امسال از این فهرست خارج می‌شود و جای خود را به هلدینگ Transsion می‌دهد. این شش شرکت حدود ۸۰ درصد از سهم بازار جهانی تلفن‌های هوشمند را در اختیار خواهند داشت و هوآوی در رده هفتم قرار می‌گیرد.

بزرگ‌ترین دلیل برای خروج هوآوی از این فهرست فروش زیربرند آنر است. هوآوی در ماه نوامبر تایید کرد که آنر را به یک کنسرسیوم چینی فروخته است. این شرکت حالا این شانس را دارد تا با دوری از گزند تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بتواند فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.

اگرچه جدایی آنر از هوآوی به خودی خود می‌تواند اتفاقی خوبی برای این برند باشد، اما باید ببینیم که محصولات جدید آنر بدون حمایت هوآوی موفق به جلب نظر مصرف‌کنندگان می‌شوند یا نه. افزون بر این، هوآوی و آنر در آینده به‌صورت مستقیم در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، به‌ویژه اگر آنر بتواند خود را از شر تحریم‌های آمریکا خلاص کرده و با حیاتی دوباره به عرصه رقابت پا بگذارد.

ترندفورس در یادداشتی که به فاصله کوتاهی پس از جدایی آنر از هوآوی منتشر شد پیش‌بینی کرد که این معامله در کنار کمبود جهانی تراشه‌ها می‌تواند به معنای این باشد که هوآوی در سال ۲۰۲۱ فقط ۴ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد و در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۴ درصد از سهم بازار را در دست داشتند. انتظار داریم که غیبت هوآوی بتواند بر سهم بازار اپل، شیائومی، اوپو و ویوو بیفزاید. ترندفورس همچنین پیش‌بینی می‌کند که سهم بازار آنر در سال ۲۰۲۱ به ۲ درصد برسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)