خانهاخبار
کاربران در سال 2020 چقدر در اپ استور و گوگل پلی هزینه کردند؟

کاربران در سال 2020 چقدر در اپ استور و گوگل پلی هزینه کردند؟

شرکت Sensor Tower در گزارش جدید خود از رکوردهای خبر داده که آمار درآمدهای هر دو پلتفرم را زیر و رو کرده است. البته بین این دو اپل با اختلاف فروش بیشتری داشته است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

بر اساس گزارش جدید شرکت Sensor Tower، هزینه مصرفی کاربران محصولات اپل در فروشگاه‌های نرم‌افزاری این شرکت در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۷۲ میلیارد دلار رسیده که نشان از افزایشی ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. این گزارش می‌گوید:

مصرف‌کنندگان در سطح جهانی حدود ۷۲.۳ میلیارد دلار در اپ استور هزینه صرف کرده‌اند که رشدی ۳۰.۳ درصدی را نسبت به رقم ۵۵.۵ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این آمار از هزینه مصرفی کاربران در گوگل پلی بیشتر است. البته کاربران اندرویدی هم با صرف ۲۹.۷ میلیارد دلار افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به آمار ۳۸.۶ میلیاردی سال ۲۰۱۹ رقم زده‌اند. میزان رشد سالانه فروش هر دو پلتفرم تقریبا برابر بوده، و شکاف صرف هزینه میان آن‌ها در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نسبتا ثابت باقی مانده است.

صرف‌نظر از بازی‌ها، کاربران بیشترین صرف هزینه را در گروه اپلیکیشن‌های سرگرمی داشته‌اند که با افزایشی ۲۹.۳ درصدی به ۵.۳ میلیارد دلار رسیده است. تیک‌تاک در صدر فهرست اپلیکیشن‌های غیربازی دیده می‌شود که در سال ۲۰۲۰ بیشترین درآمد را در اپ استور کسب کرده است. این اپلیکیشن با رشد سالانه ۶۰۰ درصدی توانست درآمدی ۱.۲ میلیارد دلاری داشته باشد.

آمار نصب‌های اول هم در سال ۲۰۲۰ به رکورد جدیدی رسید. اپ استور و گوگل پلی روی هم رفته حدود ۱۴۳ میلیارد نصب اول داشتند که نسبت به ۱۱۵.۵ میلیارد در سال ۲۰۱۹ از افزایشی ۲۳.۷ درصدی خبر می‌دهد. این رقم حدود ۱۴ درصد بیشتر از رشد سالانه‌ای است که در سال ۲۰۱۹ توسط هر دو فروشگاه ثبت شده بود.

گروه بازی‌ها هم به رکوردهای جدیدی دست یافت و توانست در سطح جهانی در هر دو فروشگاه ۷۹.۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این گزارش می‌گوید گروه بازی‌ها از رقم ۶۳ میلیارد در سال ۲۰۱۹ افزایشی ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. به‌علاوه، از مجموع پرداخت‌های درون برنامه‌ای ۷۱.۷ درصد از آن‌ها مربوط به همین بازی‌ها بوده است.

طبق داده‌های Sensor Tower، در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۷.۶ میلیارد دلار سهم بازی‌های iOS بوده که افزایشی ۲۵ درصدی را نسبت به ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. بازی‌ها مجموعا ۶۶ درصد از درآمد سالانه اپ استور را شکل داده‌اند و پردرآمدترین عنوان iOS بازی Honor of Kings محصول شرکت تنسنت بوده است.

این گزارش نشان‌دهنده رشد بی‌سابقه بازار موبایل در سال ۲۰۲۰ است، سالی که همه‌گیری جهانی ویروس کرونا شکل بازار را به‌کلی متحول کرد و عادات و نیازهای کاربران را تغییر داد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)