خانهاخبار
اسنپدراگون 480 فناوری 5G را به گوشی‌های ارزان می‌آورد

اسنپدراگون 480 فناوری 5G را به گوشی‌های ارزان می‌آورد

چیپست جدید کوآلکام تراشه‌ای ارزان قیمت با توان CPU و GPU بسیار بیشتر نسبت به اسنپدراگون 460 است که 5G را وارد بازار گوشی‌های ارزان قیمت‌تر خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

هنوز زمان زیادی از آغاز سال ۲۰۲۱ نگذشته ولی کوآلکام همین حالا از چیپست جدیدی به نام اسنپدراگون ۴۸۰ رونمایی کرد. با توجه به عدد پایین این تراشه احتمالا می‌توانید به راحتی حدس بزنید که کوآلکام آن را برای گوشی‌های ارزان‌تر ساخته است. ولی آن‌چه اسنپدراگون ۴۸۰ را جذاب می‌کند پشتیبانی از 5G است. طبق گفته کوآلکام این تراشه از مودم اسنپدراگون X51 استفاده می‌کند و با شبکه‌های موج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز سازگار است. این چیپست همچنین امکان ارتباطات چندگیگابیتی 5G را ارائه می‌کند که سرعت دانلود و آپلود را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

اسنپدراگون ۴۸۰ با فرآیند ۸ نانومتری ساخته شده و از پردازنده کریو ۴۶۰ با حداکثر سرعت ۲ گیگاهرتز، گرافیک آدرنو ۶۱۹ و هگزاگون ۶۸۶ بهره می‌برد. این تراشه روی کاغذ می‌تواند از نظر CPU و GPU حداکثر ۱۰۰ درصد بیشتر از اسنپدراگون ۴۶۰ و از نظر عملکردهای هوش مصنوعی حدود ۷۰ درصد بهتر از آن عمل کند.

اسنپدراگون ۴۸۰ با فناوری +Quick Charge 4 به بازار می‌آید تا اولین تراشه از سری ۴ باشد که این قابلیت را دارد. این چیپست از نمایشگرهای +FHD با 120fps پشتیبانی می‌کند که برای تجربه گیمینگ بسیار مهم است. اسنپدراگون ۴۸۰ همچنین از صدای aptX، استریمینگ بی‌آلایش محتواهای HD و سرعت بالاتر در بارگذاری اپلیکیشن‌ها برخوردار است.

اولین تلفن‌های هوشمندی که از اسنپدراگون ۴۸۰ استفاده می‌کنند قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ از راه برسند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که اچ‌ام‌دی گلوبال، وان پلاس، اوپو و ویوو به سراغ این تراشه خواهند رفت. ولی احتمالا در ادامه سایر برندها هم از این چیپست استفاده می‌کنند تا موبایل‌های ارزان‌تری را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی راهی بازار کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)