خانهاخبار
قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از مرز 30 هزار دلار گذشت

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از مرز 30 هزار دلار گذشت

بیت‌کوین دیروز با ثبت رکوردی تاریخی از آستانه قیمتی 30 هزار دلار عبور کرد تا ارزش بازار خود را به حدود 611 میلیارد دلار برساند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

قیمت بیت‌کوین دیروز برای اولین بار از مرز ۳۰ هزار دلار گذشت تا روند رو به رشد خود را در سال جدید به آستانه تازه‌ای برساند. قیمت این رمزارز حالا به حدود ۳۴ هزار دلار رسیده که از افزایش تقریبا ۱۴ درصدی در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد. بیت‌کوین همین چند روز پیش رکورد قیمت ۲۰ هزار دلاری را شکست و در روز کریسمس به ۲۵ هزار دلار نزدیک شد. حالا ارزش بازار آن به حدود ۶۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش بیت‌کوین در یک سال گذشته حدود ۳۰۰ برابر رشد داشته چون سرمایه‌گذاران نهادیِ بیشتری به سمت آن روی آورده‌اند. شرکت‌هایی مثل پی‌پال مدتی قبل اعلام کردند که امکان پشتیبانی از تراکنش‌های این رمزارز را فراهم می‌کنند. به‌علاوه، برخی از سرمایه‌گذاران هم اعلام کردند که از این سکه دیجیتالی به‌عنوان دارایی ذخیره (مثل طلا) استفاده می‌کنند تا دوران سخت ویروس کرونا را پشت سر بگذارند.

سرمایه‌گذاران هنوز مطمئن نیستند که رشد اخیر قیمت بیت‌کوین بر آینده قیمت طلا اثر می‌گذارد یا نه. تحلیل‌گران شرکت جی‌پی‌مورگان در ماه دسامبر گفته بودند که این رمزارز می‌تواند در نهایت ارزش طلا را پایین بیاورد، چون پذیرش بیت‌کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی تازه شروع شده، ولی در مورد طلا چنین چیزی صدق نمی‌کند.

با این حال، تحلیل‌گر شرکت گلدمن ساکس بعدا در یادداشتی اعلام کرد که بعید است بیت‌کوین بتواند بر روند بلند مدت طلا اثر منفی بگذارد. او نوشت: «ما هیچ مدرکی دال بر تضعیف بازار صعودی طلا توسط بیت‌کوین نمی‌بینیم و معتقدیم که این دو می‌توانند در کنار یکدیگر حرکت کنند.»

بیت‌کوین تنها رمزارزی نبود که در روز شنبه صعود چشمگیری داشت. رمزارزهای کوچک‌تری مثل اتریوم، لایت‌کوین و چین‌لینک هم افزایش مناسبی داشتند در حالی که تقریبا اکثر بازارهای جهانی بسته بودند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)