خانهاخبار
اریکسون: اگر تحریم هوآوی لغو نشود، سوئد را ترک می‌کنیم

اریکسون: اگر تحریم هوآوی لغو نشود، سوئد را ترک می‌کنیم

مدیرعامل شرکت اریکسون در مصاحبه‌ای اعلام کرده که اگر دولت سوئد تصمیم خود برای تحریم هوآوی را لغو نکند، آن‌ها ناچار به ترک این کشور خواهند بود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

مدیرعامل شرکت اریکسون، بوریه ایکوم، اخیرا در مصاحبه‌ای با یک نشریه سوئدی ادعای عجیبی را مطرح کرده است. او می‌گوید: «اگر تحریم هوآوی همچنان در برنامه باشد، اریکسون سوئد را ترک می‌کند.» طبق طرح و برنامه‌های دولت سوئد، این کشور قصد دارد هوآوی را از مشارکت در توسعه زیرساخت‌های تجاری 5G منع کند.

خبرگزاری دیلی نیوز سوئد متنی را منتشر کرده که از سوی ایکوم برای وزیر تجارت سوئد، آنا هالبرگ، فرستاده شده و در آن آمده است که چنان‌چه دولت تحریم هوآوی و ZTE را لغو نکند، آن‌ها سوئد را ترک می‌کنند.

اریکسون فعالیت‌های زیادی در حوزه ارتباطات موبایلی چین انجام می‌دهد و حدود نصف بازار سیستم‌های موبایلی آن‌جا در اختیار این شرکت است. به‌علاوه، اریکسون حدود ۱۰ درصد از سهم بازار شبکه‌های ثابت چین را در دست دارد. در نتیجه، تحریم هوآوی در سوئد می‌تواند شرایط مشابهی را برای اریکسون در چین ایجاد کند.

هالبرگ در پاسخ به نامه ایکوم اعلام کرد که دولت سوئد نمی‌تواند تحریم هوآوی را لغو کند چون این تصمیم با توصیه دپارتمان امنیت وزارت پست و ارتباطات گرفته شده است. به گفته ایکوم، حالا اریکسون و سه شرکت بزرگ دیگر قرار است شکایتی را علیه این تحریم و در حمایت از هوآوی تنظیم کنند. او افزود: «با وجود این‌که با شرکت‌های حقوقی متعددی در سوئد حرف زده‌ایم، ولی هیچ‌کس حاضر به کمک به هوآوی نیست. بزدل‌های زیادی این‌جا حضور دارند.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)