خانهاخبار
امکان اثبات واکسیناسیون کرونا توسط آیفون

امکان اثبات واکسیناسیون کرونا توسط آیفون

ساکنین لس آنجلس می‌توانند به کمک آیفون خود، واکسینه شدن خود را اثبات نمایند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

به گزارش بلومبرگ، افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، می‌توانند این گزینه را در اپلیکیشن Wallet روی آیفون یا اپل واچ خود اضافه کرده و به این ترتیب، در صورت بروز مشکل از آن استفاده نمایند.

کوپرتینویی‌ها با مشارکت و همکاری استارتاپ Healthvana توانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند. به این ترتیب افراد دیگر می‌توانند از این موضوع اطمینان حاصل کنند که هر دو دوز از واکسن مرحله اولیه توسط این افراد دریافت شده و به این ترتیب، آن‌ها برای مرحله دوم واکسیناسون آماده خواهند بود.

آقای رامین باستانی، مدیر ارشد استارتاپ Healthvana در این باره چنین اظهار داشت که روش یاد شده، بهترین گزینه برای اماکن خاص مانند فرودگاه‌ها یا مدارس به حساب می‌آید.

افراد واکسینه شده می‌توانند از این طریق، زدن واکسن به خود را از طریق اپلیکیشن Wallet اپل به دیگران اثبات کنند. چنین موضوعی هنگام مراجعه به مدارس یا فرودگاه‌ها شدیدا کاربردی خواهد بود.

ایده دیجیتالی شدن این مورد بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. چرا که ممکن است نتیجه عملیات واکسیناسیون که روی کاغذ به اشخاص داده می‌شود، طی اتفاقی گم شود.

image

 

یکی از متخصصی استارتاپ Healthvana اظهارات خود را به صورت زیر عنوان کرده است:

در حالی که روند ایمنی سازی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در اختیار قرار دادن اطلاعات به شخص واکسینه شده نیز حائز اهمیت خواهد بود. آن‌ها در قبال واکسینه شدن، برگه‌ای را دریافت خواهند کرد که چنین امری را تأیید می‌کند. اما این برگه کاغذی ممکن است به آسانی گم شود. ما شدیدا به این موضوع اهمیت می‌دهیم و نگران هستیم که افراد برای واکسینه شدن مرحله دوم مراجعه نکنند. از طرف دیگر، ظرفیت پیگیری تک تک افراد نسبت به مراجعه مرحله دوم آن‌ها در حال حاضر وجود ندارد.

استارتاپ Healthvana در حال حاضر با کارفرمایان و دانشگاه‌های معتبر در حال همکاری است تا این تکنولوژی را رفته رفته در سطح جهانی گسترش دهد. اما آن‌ها تصور نمی‌کنند که این روش به حالتی استاندارد در سراسر دنیا تبدیل شود.

این داستان مانند یک کارت اعتباری نخواهد بود که در اقصی نقاط کشور آمریکا کاربرد داشته باشد. چرا که برخی مواقع شما مجبور به پرداخت اسکناس هستید و بعضی مواقع نیز می‌توانید با اپلیکیشن Wallet کار خود را راه بیندازید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)