خانهاخبار
مینگ چی کو: خودروی اپل احتمالا در سال 2028 یا حتی دیرتر به بازار می‌آید

مینگ چی کو: خودروی اپل احتمالا در سال 2028 یا حتی دیرتر به بازار می‌آید

تحلیل‌گر معروف امور اپل در یادداشت جدیدی می‌گوید برنامه توسعه خودروی اپل به تعویق افتاده و احتمالا محصول نهایی این شرکت را در سال 2028 یا دیرتر خواهیم دید.
۱۳۹۹/۱۰/۸

هفته پیش گزارشی از سوی رویترز منتشر شد که از تولید خودروی اپل در سال ۲۰۲۴ خبر می‌داد. منابع می‌گفتند که این محصول با نسل جدیدی از باتری‌های تک‌سلولی و چند قابلیت جدید دیگر عرضه می‌شود. با این حال، تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل، مینگ-چی کو، در جدیدترین یادداشت خود می‌گوید که بازار بیش از حد به خودروی اپل خوش‌بین است و در بهترین حالت آن را در سال ۲۰۲۵ خواهیم دید. ولی اگر واقع‌بین باشیم، عرضه این خودرو به سال ۲۰۲۸ یا دیرتر موکول می‌شود.

مینگ-چی کو معتقد است که در موضوع خودروی اپل سه مسئله اهمیت دارد: عدم اطمینان پیرامون زمان‌بندی عرضه، عدم اطمینان پیرامون تامین‌کنندگان قطعات و مشخصات خود اتومبیل، و عدم اطمینان پیرامون قدرت رقابت اپل در بازار اتومبیل‌های برقی و خودران.

کو در یادداشت تازه خود یادآور می‌شود که قبلا گفته بود خودروی اپل می‌تواند در حوالی سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به بازار بیاید، اما بررسی‌های جدید او نشان می‌دهد که این زمان‌بندی احتمالا تا حد زیادی به تعویق افتاده است. پرس‌وجوهای کو حاکی از آن است که حتی اگر فرآیند توسعه امسال انجام شود و همه چیز خوب پیش برود، عرضه این دستگاه در حوالی سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ رخ خواهد داد. با این حال، با توجه به استانداردهای اپل و تغییرات پرسرعت بازار اتومبیل‌های برقی و خودران، عجیب نخواهد بود اگر خودروی اپل را در سال ۲۰۲۸ یا دیرتر ببینیم.

این تحلیل‌گر شرکت TFI Securities باور دارد که خودروی اپل در بهترین حالت زودتر از سال ۲۰۲۵ معرفی نمی‌شود و مشخصات نهایی آن زودتر از بازه زمانی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ قطعی نخواهد شد. پیش‌تر هم در گزارش رویترز گفته شده بود که تاخیر در فرآیند توسعه خودروی اپل می‌تواند تولید این محصول را به سال ۲۰۲۵ یا دیرتر موکول کند. با این حال، تحلیل‌گران شرکت مورگان استنلی هفته گذشته در گزارشی به تایید اطلاعات منابع رویترز پرداخته و آغاز تولید در بازه زمانی چهار سال آینده را محتمل دانستند.

کو به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهد که اگرچه اپل در ورود به بازار خودروهای برقی مزیت‌هایی خواهد داشت، ولی این شرکت همیشه در زمان ورود به کسب و کارهای جدید موفق نبوده است. او به هوم‌پاد به عنوان نمونه‌ای اشاره می‌کند که بیانگر عدم توانایی اپل برای کسب سهمی درخور توجه در بازار بلندگوهای هوشمند است. وی همچنین اظهار می‌کند که توسعه بلندگوهای هوشمند اپل به‌صورت موقت متوقف شده است.

image

مینگ-چی کو می‌گوید در نگاه کلی رقابت در بازار اتومبیل‌های برقی و خودران شدید است و نمی‌توانید مطمئن باشید که اپل در این بازار موفق خواهد شد. این کسب و کار بیش از سخت‌افزار مستلزم داده‌های لازم برای سیستم‌های خودران و هوش مصنوعی است، و نگرانی بزرگ کو این است که اپل احتمالا ۵ سال یا بیشتر در زمینه یادگیری ماشینی از بازیگران بزرگ این بازار از جمله تسلا و Waymo عقب باشد.

با این حال، تحلیل‌گران مورگان استنلی نظر دیگری دارند و معتقدند که اپل آماده ورود به بازار خودرو است و حتی می‌تواند نوآوری‌های تازه و فناوری‌های تجدیدپذیری را به این حوزه بیاورد. از سوی دیگر، تحلیل‌گران شرکت گلدمن ساکس باور دارند که بیشترین تمایل اپل برای ورود به بازار خودرو به بحث تجربه‌ی درون اتومبیل برمی‌گردد.

کو در پایان یادداشت خود اعلام می‌کند که طرح‌های مفهومی از خودروی اپل که این روزها دست به دست می‌شوند صرفا بر مبنای گمانه‌زنی ساخته شده‌اند و هیچ ارتباطی با داده‌های حقیقی تامین‌کنندگان خودروی اپل ندارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)