خانهاخبار
آیا TSMC کارخانه خود را به آمریکا منتقل می‌کند؟

آیا TSMC کارخانه خود را به آمریکا منتقل می‌کند؟

تأمین کننده اصلی قطعات محصولات اپل، در فکر گسترش خدمات خود است.
۱۳۹۹/۱۰/۶

اگر به خاطر داشته باشید، وال استریت ژورنال در ماه می سال جاری میلادی (2020) گزارش داد که کمپانی تایوانی TSMC قصد دارد تا یکی از کارخانه‌های تولید قطعات خود را در ایالات متحده راه اندازی کند. حالا رویترز امروز گزارش داده است که این اتفاق یک مرحله به تبدیل شدن به واقعیت نزدیک‌تر شده است. این شرکت تایوانی، فاز اولیه راه اندازی کارخانه اختصاصی در ایالت آریزونا را آغاز کرده و با سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری، این پروژه را استارت زده است. کل هزینه ساخت و راه اندازی این خط تولید، 12 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

وظیفه تأیید سرمایه گذاری‌های بزرگ انجام شده توسط شرکت‌های تایوانی در خارج از کشور بر عهده وزارت امور اقتصادی این کشور است. برنامه طولانی مدت مسئولان TSMC طبق اعلامیه‌ای که اوایل امروز اعلام شد، توسط وزارتخانه مربوطه تأیید شده است. پیش بینی می‌شود که این کارخانه در سال 2024 شروع به کار کرده و خروجی آن، تراشه‌هایی با معماری 5 نانومتری باشد. اما تا زمان راه اندازی این خط تولید، احتمالا شاهد بهره برداری از تراشه‌های 3 نانومتری خواهیم بود. کارخانه TSMC در ایالت آریزونا اقدام به ساخت ویفرهای 12 اینچی خواهد کرد که 20 هزار دستگاه در ماه، از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

image

 

این کارخانه ابتدا توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و با هدف پیشرفت ایالات متحده در حوزه تکنولوژی پایه گذاری شد. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها مانند اپل، اغلب روند طراحی محصولات را در خاک آمریکا انجام می‌دهند، اما روند سرهم بندی و اتصال قطعات سخت‌افزاری در کشورهایی مانند چین و تایوان انجام می‌شود. دونالد ترامپ مدتی پیش، مذاکرات خود با مسئولان TSMC در مورد راه اندازی خط تولید چیپست‌ها در کشور آمریکا را انجام داده بود و قصد داشت تا از این طریق، امتیاز بزرگی برای خود در خصوص ماندن در پست ریاست جمهوری ایالات متحده کسب کند. چرا که TSMC به عنوان بزرگ ترین تولید کننده تراشه در سراسر دنیا شناخته می‌شود و راه اندازی کارخانه و دفتر کاری آن‌ها در کشور آمریکا، اتفاق بسیار بزرگی به حساب می‌آید. اما حالا به نظر می‌رسد که هنگام راه اندازی و شروع به کار این کارخانه، دونالد ترامپ از کار برکنار شده و شخص دیگری به جای وی، در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)