خانهاخبار
پلی استیشن ۵ و سال ۲۰۲۱

پلی استیشن ۵ و سال ۲۰۲۱

در این مطلب به اتفاقات حول پلی استیشن ۵ و پیش بینی‌هایی که برای این کنسول بازی محبوب در سال ۲۰۲۱ خواهد افتاد، نگاهی کوتاه کرده‌ایم
۱۳۹۹/۱۰/۵

یک سال خارق العاده‌ی دیگر برای سونی و پلی استیشن آن گذشت و معرفی و عرضه‌ی این کنسول بازی و عناوین انحصاری همچون Demon’s Souls و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales باعث به اوج رسیدن سونی و کنسول محبوبش بود. نسل جدید کنسول بازی سونی با یک شروع فوق‌العاده آغاز به کار کرد و اکنون نیز با قدرت در حال پیشروی است. با توجه به همه‌ی موفقیت‌های ذکر شده، تحولات ماه‌های آینده از اهمیت بالایی برای سونی برخوردار است. 

image

این تحولات می‌تواند چند بازی، به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا حتی شاید یک سخت‌افزار جدید از سوی غول ژاپنی باشد. رسانه‌ی Trusted Reviews چندی از جالب‌ترین این غافلگیری‌ها را که انتظارش نیز می‌رود، گردآوری کرده و ما در جی اس ام نیز می‌خواهیم به سمع و نظر شما کاربران عزیز برسانیم.

فوجی از اختصاصی‌های جذاب 

سونی قبلا هم نشان داده بود که کنسولش به دلیل انحصاری‌های داغ، جذاب است و ارزش امتحان کردن را دارد. مواردی همچون Demon’s Souls که در نوع خود شاهکاری به حساب می‌آید و Astro’s Playroom که نمایشگاه فوق‌العاده‌ای از توانایی‌های کنترلر دوال سنس سونی است. این سیستم واقعا یک جهش رو به جلو محسوب می‌شود و معیارهایی که برای سونی و کنسولش تنظیم کرده آنچنان بالا در نظر گرفته شده‌اند که رسیدن به آن را سخت می‌کند. دوازده ماه آینده را می‌توان همان‌گونه که آغاز شده است، انتظار داشت. Ratchet and Clank: Rift Apart و Horizon 2: Forbidden West دو بازی هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۱ عرضه شوند. Final Fantasy 16 نیز یکی از عناوین انحصاری مورد انتظار است که تاپایان سال میلادی بعدی پا به فروشگاه‌ها میگذارد.

بهبودهای سیستمی بسیار

در حالی که تجربه‌ی پلی استیشن ۵ به طرز باورنکردنی لذت بخش است، اما چند ایراد کوچک درون رابط کاربری دارد که در مقایسه با نسخه‌ی قبلی کمی عقب گرد محسوب می‌شود. برای مثال گشت و گذار در سستم تروفی آزار دهنده است و ویترین فروشگاه چندان جذاب نیست و یافتن برخی موارد به سختی صورت می‌گیرد. درسال ۲۰۲۱ قطعا سونی دست به کار شده و با ارائه‌ی به‌روزرسانی سیستمی این اشکالات را رفع کرده و تجربه‌ی کاربری را با اصلاحات پلتفرم، لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند. PS5 در حال حاضر در حال کشف مشکلات یاد شده است و سال بعد این ایرادات را حل می‌کند.

PlayStation VR 2  
image

 

نسخه‌ی اصلی پلی استیشن وی آر کاملا با PS5 سازگار است، اما مطمئنا وقتی صحبت از توانایی‌های هدست واقعیت افزوده می‌شود داستان کمی متفاوت می‌شود. در مقایسه با Oculus Quest 2 و Valve Index کمی قدیمی به نظر می‌رسد و شاید زمان آن رسیده تا سونی به فکر عرضه‌ی نسل دوم پلی استیشن وی آر باشد. ثبت اختراعات صورت گرفته نشان می‌دهد این فناوری به بلوتوث و کنترلرهای حرکتی به‌روز شده مجهز خواهد شد و ریموت‌های پلی استیشن Move را پس از یک دهه بازنشسته خواهد کرد. نمایشگر پیشرفته، تصاویر بهتر و تجارب جاه‌طلبانه‌تر همگی می‌توانند قابلیت‌های جدید پلی استیشن وی آر باشند که علاقه‌مندان را به خود جذب می‌کند.

تصاحب استودیوهای بیشتر

سونی در مقایسه با مایکروسافت در تصاحب استودیوهای بازی‌سازی سرعت پایین‌تری دارد و این غول ژاپنی بعد از به تملک در آوردن Insomniac Games که البته انتخاب موفقیت آمیزی نیز بود، روشن ساخته که هدفش توسعه‌ی استودیوهای بازی‌سازی است و اینکه دقیقا قصد خرید کدام یک را دارد، همچنان یک راز باقی مانده است. یکی از محتمل‌ترین‌های آن‌ها Bluepoint Games است که با سونی در تعدادی از بازسازی‌های مطرح در چندین نسل از کنسول‌های سال قبل، همکاری کرده است. روابط آن‌ها به اندازه‌ی کافی صمیمی است که هردو به راحتی می‌توانند در زیر یک چتر یکسان با یکدیگر زندگی کنند. Kojima Productions ، Capcom و FromSoftware چند نمونه‌ی عجیب و غریب‌تر هستند اما با توجه به خرید بتسدا توسط مایکروسافت، همه چیز امکان پذیر است.   

image

تمرکز بیشتر روی سرویس بازی ابری

PlayStation Now حتی با وجود پلی استیشن پلاس در برخی مناطق، در مقایسه با ایکس باکس گیم پس در حد متوسطی قرار دارد. اگر سونی خواهان رقابت در این حوزه است باید تلاش و تمرکز بیشتری روی  این بخش قرار دهد تا بتواند در سال ۲۰۲۱ نیز خوش بدرخشد.   

image

PS5 قبلا و با معرفی PlayStation Now وارد این کارزار شده است اگرچه که رابط آن شاید چندان دلچسب نباشد، اما می‌تواند با بهبودهایی در این زمینه و یک کتابخانه‌ی چشمگیر و یا قیمت مناسب تمام علاقه‌مندان را جذب کند. در پایان می‌توان امیدوار بود سال ۲۰۲۱ برای علاقه‌مندان به کنسول و بازی برای تمامی گیمر‌ها و بازی دوستان از جمله هموطنان جذاب دنبال شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)