خانهاخبار
اپل آیفون‌های ویژه‌ای را در اختیار محققان امنیتی قرار می‌دهد

اپل آیفون‌های ویژه‌ای را در اختیار محققان امنیتی قرار می‌دهد

اپل برای بهبود قابلیت‌های امنیتی آیفون و آی او اس گوشی محبوب خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد تا نقاط ضعف آن را بیابند
۱۳۹۹/۱۰/۵

در ماه جولای بود که اپل از برنامه‌ی تحقیقاتی جدید خود پرده برداری کرد و اکنون خبر رسیده که تحویل آیفون‌ها به محققان امنیتی را شروع کرده است. این برنامه فعلا با گوشی‌های این شرکت شروع شده و قرار است در آینده به سایر دستگاه‌های ساخت اپل نیز برسد. به نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو تصمیمات جدی در حوزه‌ی امنیت و حفظ حریم خصوصی گرفته‌اند و برنامه‌های بلند مدت بسیاری را تدارک دیده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این آیفون‌های خاص تا یک سال در اختیار محققان می‌ماند و البته در صورت تمایل می‌توانند زمان آن را تمدید کنند. این گوشی‌ها با آیفون‌های موجود در فروشگاه‌ها تفاوت دارند و از محدودیت‌های کمتری برخوردار هستند تا محققان راحت‌تر بتوانند مشکلات و ایرادات موجود در iOS را کشف کنند. در واقع محققان قرار است مشکلات امنیتی iOS را پیدا کنند تا اپل از این طریق بتواند به بهبود امنیت سیستم عامل موبایلی خود کمک کند.

image

این آیفون‌ها فقط برای افراد یا سازمان‌هایی با سابقه اثبات شده در یافتن مسائل امنیتی برای سیستم عامل موبایلی اپل یا سایر پلتفرم‌های این شرکت در نظر گرفته شده است. اپل اعلام کرده به عنوان بخشی از تعهد خود برای امنیت، از محققان بیشتری خواسته تا روی بهبود کارایی و امنیت آی او اس کار کنند تا بتواند اطمینان خاطر کاربران را از این حیث به خود جلب کند. البته این کار محققان بی پاداش نخواهد بود و آن‌ها پس از کشف آسیب پذیری مورد نظر، آن را با اپل به اشتراک می‌گذارند و اهالی کوپرتینو نیز تا ۱.۵ میلیون دلار به کارشناسان پاداش خواهد داد.

در نگاه اول شاید چندان پاداش بزرگی به نظر نرسد اما در صورتی که اپل خود به دنبال کشف این آسیب پذیری‌ها باشد باید هزینه‌ی بیشتری بپردازد و به همه‌ی اینها خدشه‌دار شدن وجهه سیستم عامل موبایلی اپل و نارضایتی کاربران نیز اضافه می‌شود که اپل چندان مایل به آن نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)