خانهاخبار
هوآوی رسما Nova 8 و Nova 8 Pro را با Kirin 985 معرفی کرد

هوآوی رسما Nova 8 و Nova 8 Pro را با Kirin 985 معرفی کرد

دو عضو جدید خانواده نووا 8 که امروز معرفی شدند، دوربینی چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی دارند و از فناوری شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۳

هوآوی چند ماه پیش از خانواده تلفن‌های هوشمند Nova 7 رونمایی کرد که شامل نووا 7i، نووا 7 SE، نووا 7 و نووا 7 پرو بود. این شرکت در ماه اکتبر عضو دیگری به نام Nova 7 SE 5G Youth را به این خانواده اضافه کرد. حدود یک ماه پیش اولین عضو از خانواده Nova 8 با نام نووا 8 SE رونمایی شد که در دو نسخه با دیمنسیتی 720 و 800U به بازار آمد. حالا امروز دو عضو اصلی این خانواده با نام‌های Nova 8 و Nova 8 Pro معرفی شده‌اند که نمایشگر با حداکثر نرخ ۱۲۰ هرتزی، پردازنده Kirin 985، دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و شارژ سریع ۶۶ واتی دارند.

image

نووا ۸ و نووا ۸ پرو به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۵۷ و ۶.۷۲ اینچی از نوع OLED استفاده می‌کنند. نووا ۸ پنلی +FHD معادل ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی دارد. در آن سو، نووا ۸ پرو هم از نمایشگر +FHD معادل ۱۲۳۶ در ۲۶۷۶ پیکسلی، با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی بهره می‌برد. هر دو گوشی از عمق رنگی ۱۰ بیتی، طیف رنگی DCI-P3 و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای برخوردارند. بر روی نمایشگر نووا ۸ یک حفره و روی نووا ۸ پرو دو حفره برای دوربین سلفی تعبیه شده است. هر دو گوشی پنلی با لبه‌های خمیده دارند و زاویه این خمیدگی در مدل پرو به ۸۰ درجه می‌رسد.

محصولات امروز هوآوی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شوند. هر دو دستگاه از اندروید ۱۰ و پوسته EMUI 11 بهره می‌برند و از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. نووا ۸ و ۸ پرو قدرت خود را از چیپست Kirin 985 می‌گیرند که پیش‌تر در نووا ۷، آنر V30 و آنر X10 استفاده شده بود.

image

در دوربین منحصر به‌فرد نووا ۸ و نووا ۸ پرو سنسوری با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی (در مدل عادی با دیافراگم f/1.9 و در مدل پرو با دیافراگم f/1.8) دیده می‌شود که با یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴ سانتی‌متری و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی همراه شده است. در بخش سلفی، نووا ۸ سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دارد، ولی مدل پرو علاوه بر این سنسور از یک سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی هم استفاده می‌کند.

انرژی نووا ۸ از یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و نووا ۸ پرو از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌آید. هر دو مدل از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کنند و ظرف مدت تقریبی ۳۵ دقیقه می‌توانید آن‌ها را از صفر تا صد شارژ کنید. نووا ۸ از وای‌فای ۵، بلوتوث ۵.۱ و جی‌پی‌اس بهره می‌برد، و نووا ۸ پرو به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و جی‌پی‌اس دو فرکانسه مجهز شده است. هر دو گوشی از دو سیم کارت 5G، ان‌اف‌سی، درگاه USB-C و جلوه‌های صوتی Huawei Histen نیز پشتیبانی به عمل می‌آورند.

هوآوی قیمت این دو محصول را به‌صورت زیر اعلام کرده است:

image

Huawei Nova 8

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۵۰۴ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی: ۵۶۵ دلار

image

Huawei Nova 8 Pro

  • ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی: ۶۱۲ دلار
  • ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی: ۶۷۳ دلار

نووا ۸ و ۸ پرو در رنگ‌های مشکی، بنفش، سبز و طیف سفید وارد بازار می‌شوند. هر دو گوشی از تاریخ ۳۰ دسامبر در چین به فروش می‌رسند ولی هنوز مشخص نیست که عرضه جهانی آن‌ها از چه زمانی آغاز خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۱۰/۴
نوآ8 رو با دلار ۳۰هزار تومنی هم که حساب کنی میشه ۱۵ میلیون. ولی این چه مَرَضیه که وقتی می‌رسه بدست مصرف‌کننده‌ی ایرانی میشه ۲۷ ~ ۲۸ میلیون؟؟