خانهاخبار
بررسی دوربین هوآوی Y9a

بررسی دوربین هوآوی Y9a

هر چه پیش تر می‌رویم، قیمت گوشی‌های پرچم دار بالاتر می‌رود و به همین خاطر بازار گوشی‌های میان رده داغ‌تر می‌شود. به علاوه شرکت‌ها با افزودن قابلیت‌های گوناگون و طراحی‌های خیره کننده به دنبال پیروزی در این کارزار هستند و به این علت فاصله گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده بسیار ار قبل کمتر شده است. هوآوی هم از این رقابت جا نمانده و با عرضه مدل Y9a نگاه های زیادی را به خود معطوف کرده است.
۱۳۹۹/۱۰/۹

هر چه پیش تر می‌رویم، قیمت گوشی‌های پرچم دار بالاتر می‌رود و به همین خاطر بازار گوشی‌های میان رده داغ‌تر می‌شود. به علاوه شرکت‌ها با افزودن قابلیت‌های گوناگون و طراحی‌های خیره کننده به دنبال پیروزی در این کارزار هستند و به این علت فاصله گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده بسیار ار قبل کمتر شده است. هوآوی هم از این رقابت جا نمانده و با عرضه مدل  Y9a نگاه های زیادی را به خود معطوف کرده است.

جدید ترین عضو خانواده سری Y هوآوی،  Y9a است که به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است. هر چهار دوربین پشتی در یک قاب دایره‌ای شکل جای گرفته‌اند که به نوعی بیان‌گر تبعیت طراحی این میان رده از طراحی Mate 40  و Mate 30 هوآوی است. همین مورد مهر تاییدی بر نزدیک شدن میان رده‌ها و پرچم داران با یک دیگر است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی Y9a هم به صورت پاپ آپ است و فضایی در نمایشگر، چه به صورت حفره و چه به صورت بریدگی اشغال نکرده است.

به گفته خود هوآوی مجموعه سنسورهایی که در دوربین Y9a  استفاده شده‌ در کامل ‌ترین شرایط برای یک دوربین میان ‌رده هستند که با کمک هوش مصنوعی هوآوی، می‌ تواند قدرت عکاسی کاربر را در تراز بالایی قرار دهد.

لنز اصلی

تنوع و چینش چهار دوربین اصلی به این صورت است که لنز اصلی 64 مگاپیکسلی با نام IMX682 Exmor RS ساخت سونی از نوع CMOS است. سایز پیکسل ها هم 0.80 میکرومترو گشودگی دیافراگم به عدد 1.8 F  رسیده است. تمامی این ها باعث شده تا بتوانید بالاترین جزئیات را از سوژه خود ثبت کنید و همراه با آن، وقتی از تکنیک‌های ترکیب پیکسل‌ها استفاده شود میزان دقت 4 برابری را در تصاویر ثبت شده نسبت به حالت عادی مشاهده خواهیم کرد.

image

عکس‌هایی که با لنز اصلی گرفته می‌شوند به طرز باورنکردنی‌ای از آن چیزی که انتظارش را دارید بهتر هستند. عکس‌هایی بسیار تمیز و کاملا بدون نویز توسط لنز اصلی ثبت می‌شوند که شما را شگفت زده می‌کنند. علاوه بر این ثبت رنگ‌ها هم خیلی خوب و نزدیک به واقعیت انجام می‌گیرد و رنج دینامیکی هم بالاست.

image
  
image

عکاسی فوق عرض

یکی دیگر از لنز ها 8 مگاپیکسلی فوق عریض (Ultra wide) است که وقتی سوژه شما تصویری عریض باشد زاویه دید 120 درجه‌ای سنسور فوق عریض گوشی Huawei Y9a وارد عمل شده و کمک می‌کند تا فضای بسیار گسترده‌تری (با زوم 0.6 برابر) را نسبت به حالت عادی توسط گوشی در کادر خود جای دهید. تصاویر این لنز کمی از لنز اصلی ضعیف‌تر هستند اما باز هم ثبت جزئیات خوب است و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت. مهم‌ترین ویژگی این تصاویر زاویه دید بسیار بالا و به هم ریختگی کم لبه‌های تصاویر است.

image

عکاسی پرتره

برای بالا بردن کیفیت تصاویر پرتره لنز 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق در نظر گرفته شد ه تا برای تصاویر بوکه نیز سنسور تشخیص عمق میدان دستگاه کمک شایانی می‌کند تا با همکاری هوش مصنوعی، افکت‌ های خودکار را برای هر چه زیباتر شدن عکس‌های پرتره کاربر به ثبت برساند.

عکاسی ماکرو

اگر از دوست داران عکاسی از سوژه های کوچک و پر جزییات هستید هوآوی برای شما هم لنزی 2 مگاپیکسلی با عنوان بنز ماکرو و منحصرا برای عکاسی از اجسام ریز تعبیه کرده که تکمیل کننده حلقه امکانات دوربین Y9a خواهد بود. تصاویر گرفته شده با این گوشی در حالت ماکرو قابل اتکا هستند و نیازتان را برای گرفتن تصاویری نزدیک از سوژه مورد نظر به خوبی مرتفع می‌کنند البته زمانی که نور کافی نباشد نتیجه خوبی دریافت نمی‌کنید و باید به این موضوع دقت کنید که نور کافی یکی از شرایط اساسی در تهیه این تصاویر است.

image

 

عکاسی سلفی

شاید انتظار همگان این باشد که دوربین‌های سلفی پاپ آپ عملکرد خوبی ندارند و کیفیت قابل قبولی را ارائه نمی‌دهند اما حداقل در مورد Y9a تصورتان کاملا اشتباه است. عملکرد دوربین سلفی این گوشی بسیار خوب است و می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ کاملا نزدیک به واقعیت برای شما بگیرید که می‌توان گفت به عنوان یک دوربین سلفی کاملا خوب می‌شود روی آن حساب کرد.

image

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohsen

۱۳۹۹/۱۰/۹
اونوجوری که شما نوشتین بررررسی دوررررربین هواوی y9a فکر کردیم چقدر تخصصی بررسی کردین!!!!
همون بررسی متنی گوشی _قسمت دوربینش رو اومدین اینجا کپی کردین دگه....
4 تا عکسم اضاف کردین کنارش
تفاوت کیفیت سایت های ایرانی با خارجی
و همینطور ایرانی با ایرانی اینجا مشخص میشه