خانهاخبار
اپل احتمالا اولین مشتری تراشه‌های 3 نانومتری TSMC خواهد بود

اپل احتمالا اولین مشتری تراشه‌های 3 نانومتری TSMC خواهد بود

بر اساس گزارشی تازه به نظر می‌رسد که اپل با TSMC به توافق رسیده تا بخشی از ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری این شرکت را به خود اختصاص دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۲

شرکت TSMC در شرف ورود به مراحل توسعه فرآیند تولید ۳ نانومتری تراشه‌هاست، و ظاهرا اپل اولین شرکتی خواهد بود برای استفاده از ظرفیت‌های تولید ۳ نانومتری TSMC با این شرکت وارد همکاری می‌شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اپل حالا علاوه بر آیفون برای کامپیوترهای مک خود هم از تراشه‌های اختصاصی مبتنی بر ARM استفاده می‌کند.

TSMC چند وقتی است که کار روی تولید تراشه‌های ۳ نانومتری را آغاز کرده و تولید آزمایشی هم قرار است در نیمه دوم ۲۰۲۱ شروع شود. این شرکت که بزرگ‌ترین تراشه‌ساز دنیا به حساب می‌آید احتمالا تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری را از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند. فرآیند تولید ۳ نانومتری جایگزین فرآیند ۵ نانومتری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری UDN، اپل اولین شرکتی است که برای استفاده از فناوری ۳ نانومتری TSMC با این شرکت قرارداد امضا می‌کند. هرچند این خبر هنوز از سوی TSMC تایید نشده، ولی منابع زنجیره تامین TSMC می‌گویند که آماده‌سازی‌های مربوط به تولید آزمایشی ۳ و ۴ نانومتری با سرعت خوبی در حال پیشروی است. توسعه فرآیند تولید ۳ نانومتری مطابق برنامه جلو می‌رود و هدف آن رسیدن به ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار عددی و ماهانه ۵۰ هزار عددی است.

در آن سمت بازار، سامسونگ هم مشغول توسعه فرآیند تولید ۳ نانومتری است. آن‌ها برخلاف TSMC از فناوری FinFET استفاده نمی‌کنند و در عوض به سراغ GAA رفته‌اند. با این حال، با شتاب فعلی به نظر می‌رسد که تراشه‌ساز تایوانی جلوتر است و با جلب رضایت اپل توانسته سرمایه لازم برای توسعه فعالیت‌های خود را تضمین کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)