خانهاخبار
رویترز: خودروی اپل با فناوری جدید باتری در سال 2024 تولید می‌شود

رویترز: خودروی اپل با فناوری جدید باتری در سال 2024 تولید می‌شود

خبرگزاری رویترزی در گزارشی مفصل به نقل از منابع آگاه اعلام کرده که اپل مشغول کار روی جنبه‌های مختلف خودروی این شرکت است و احتمال آن را در سال 2024 تولید می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۳

شایعات مربوط به خودروی اپل اولین بار مدت‌ها پیش منتشر شد و دیروز در گزارشی از نشریه Economic News Daily به احتمال معرفی این محصول در سال آینده اشاره کردیم. حالا خبرگزاری رویترز اطلاعات موثق‌تری را درباره پروژه اسرارآمیز اپل برای ورود به دنیای اتومبیل‌ها منتشر کرده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، تولید خودروی برقی اپل احتمالا در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود.

گزارش رویترز می‌گوید یکی از مهم‌ترین بخش‌های استراتژی اپل استفاده از طراحی باتری تک‌سلولی جدیدی است که هر سلول باتری را به‌صورت جداگانه شارژ می‌کند و با حذف محفظه‌ها و ماژول‌هایی که مواد باتری را نگه می‌دارند، فضای داخل باتری را آزاد می‌کند. این طراحی اجازه می‌دهد مواد فعال‌تری داخل باتری قرار بگیرند و در نهایت عمر بیشتری را فراهم سازند.

به‌علاوه، اپل مشغول ارزیابی باتری لیتیوم آهن فسفات (LFP) است تا در صورت امکان از آن در خودروی خود استفاده کند. تسلا هم پیش‌تر گفته بود که در نظر دارد تا از این فناوری باتری بهره بگیرد. باتری‌های LFP نسبت به سایر انواع باتری‌ها تراکم انرژی کمتری دارند ولی به اندازه آن‌ها داغ نکرده و از کُبالت هم استفاده نمی‌کنند. رویترز می‌گوید فناوری جدید اپل می‌تواند به شکل قابل توجهی هزینه تولید باتری‌ها را کاهش دهد.

استراتژی‌های جدید

در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که اپل احتمالا مشغول توسعه سیستم اتومبیل خودران است و سپس آن را با کمک یک خودروساز راهی بازار می‌کند. ولی در گزارش امروز رویترز گفته شده که این شرکت رسما قصد دارد خودش خودرو بسازد. رویترز به نقل از دو منبع آگاه به برنامه‌های اپل می‌گوید از زمان اعمال تغییرات در تیم پروژه تایتان در سال ۲۰۱۹، اوضاع به قدری پیشرفت کرده که این شرکت اکنون می‌خواهد خودروی مصرفی خود را بسازد.

image

در حال حاضر مشخص نیست که چه کسی مونتاژ خودروی اپل را برعهده خواهد گرفت، ولی منابع انتظار دارند که این شرکت با کمک یک خودروساز نقشه خود را اجرا کند. البته هنوز این احتمال وجود دارد که اپل در نهایت به تولید سیستم خودران خود بسنده و آن را با اتومبیل ساخت یک شرکت خودروساز روانه بازار کند.

خودروی اپل احتمالا برای شناسایی فواصل مختلف سنسور لایدار خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، اپل با کمک چند شرکت دیگر در حال کار روی عناصر سیستم خود است که سنسور لایدار را هم در بر می‌گیرد. رویترز به نقل از یکی از کارمندان پروژه تایتان می‌گوید: «اگر فقط یک شرکت روی زمین باشد که منابع انجام این کار را داشته باشد، آن شرکت احتمالا اپل است. ولی فراموش نکنیم که این محصول تلفن همراه نیست.» او پیرامون فناوری نوین باتری اپل افزود: «این خودرو محصولی از یک سطح جدید است، درست مثل زمانی که برای اولین بار آیفون را دیدید.»

تاخیرهای احتمالی

شایعات مربوط به خودروی اپل در سال‌های اخیر بالا و پایین‌های زیادی داشته است و به نظر می‌رسد که پروژه همچنان به پیشرفت و توسعه ادامه می‌دهد. بلومبرگ چندی پیش گفته بود که رهبری پروژه اتومبیل خودران این شرکت به جان جیانندرا، معاون ارشد یادگیری ماشینی و استراتژی‌های هوش مصنوعی اپل، واگذار شده است.

گزارش امروز یکی از تفصیلی‌ترین گزارش‌هایی است که تاکنون درباره خودروی اپل منتشر شده است. اگرچه این گزارش می‌گوید که تولید خودروی اپل می‌تواند از سال ۲۰۲۴ آغاز شود، ولی هشدار داده که چالش‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ممکن است زمان آغاز تولید این خودرو را به سال ۲۰۲۵ یا حتی دیرتر موکول کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)