خانهاخبار
هشتاد درصد ظرفیت تولید تراشه‌های 5 نانومتری TSMC توسط اپل رزرو شد!

هشتاد درصد ظرفیت تولید تراشه‌های 5 نانومتری TSMC توسط اپل رزرو شد!

شرکت TSMC و اپل به عنوان شرکای تجاری، سال هاست که به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
۱۳۹۹/۱۰/۲

بر هیچ کس پوشیده نیست که TSMC به عنوان اصلی ترین تأمین کننده تراشه برای کوپرتینویی‌ها مشغول به فعالیت است. این شرکت در سال‌های اخیر با افزایش سرمایه گذاری و بهبود تکنولوژی‌های به کار گرفته شده، همواره پردازنده‌های خوب و قابل قبولی را در اختیار اپل می‌گذارد. در حالی که شما یک مشتری رده بالا مانند اپل دارید که همواره سعی دارد تا از فناوری روز در محصولات خود استفاده کند، لذا باید هر آنچه از دست‌تان بر می‌آید را برای آن انجام دهید. کوپرتینویی‌ها همچنین روی کمپانی TSMC به عنوان یک شریک تجاری حساب باز کرده و به همین دلیل است که در سال 2021، هشتاد درصد از ظرفیت تولید تراشه‌های 5 نانومتری این شرکت از قبل توسط اپل رزرو شده است.

گزارشی که توسط منابع تایوانی نقل شده و توسط وب سایت CnBeta منتشر شده است، حاکی از آن است که هشتاد درصد از ظرفیت تولید محصولات کمپانی TSMC در سال آینده میلادی (2021) به شرکت اپل تعلق خواهد داشت. جزئیات این خبر، از شروع فاز جدیدی از خط تولید تراشه‌ها از سه ماهه اول سال 2021 حکایت دارد. در کنار اپل، شرکت‌هایی مانند کوالکام، مدیاتک، برادکام و برخی عناوین دیگر نیز به دنبال ثبت سفارش برای پردازنده‌های 5 نانومتری TSMC هستند.

image

 

بسیاری از محصولات اپل که در سال آینده روانه بازار خواهند شد، به تراشه 5 نانومتری TSMC مجهز می‌شوند. بد نیست بدانید که شرکت TSMC برای انواع مشتریان خود، مدل‌های مختلفی از تراشه‌های ۵ نانومتری شامل موارد زیر را در نظر گرفته است:

  • تراشه 5 نانومتری
  • تراشه 5 نانومتری پلاس
  • تراشه پیشرفته 5 نانومتری

هنوز مشخص نیست که در طراحی این پردازنده‌ها از کدام زبان طراحی استفاده می‌شود، اما می‌توانیم به شما این نوید را بدهیم که معماری اختصاصی سیلیکونی، یکی از آن‌ها خواهد بود. به عنوان اولین گزینه، با آیپد پرو‌های جدید روبرو خواهیم بود که به احتمال زیاد، از پردازنده A14Z Bionic بهره‌مند هستند.

همچنین آیپد پروهای جدید، اولین محصولاتی خواهند بود که به نمایشگر مینی ال ای دی مجهز خواهند شد و بر اساس گزارش‌های پیشین، این محصولات در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی و روانه بازار می‌شوند. پس از آن، سری جدید آیمک با طراحی تغییر یافته از راه خواهد رسید که این دستگاه نیز پیش بینی می‌شود که به تراشهA14T ، اولین سخت‌افزار اپل با پردازنده گرافیکی اختصاصی مجهز باشد. پس از آن، باید به سراغ آیفون 13 برویم که در سپتامبر سال آینده معرفی خواهد شد. این گوشی هوشمند به احتمال خیلی زیاد با پردازنده A15 Bionic که توسط TSMC و با معماری N5P، یعنی تکنولوژی 5 نانومتری بهبود یافته با توان پردازشی بیشتر و مصرف باتری کمتر تولید می‌شود، همراه خواهد بود.

آن چنان که مشاهده می‌کنید، 2021 سالی هیجان انگیز برای اپل خواهد بود و با بیان این موارد، مطمئنا جای تعجبی برای شما نخواهد ماند که اپل، هشتاد درصد از ظرفیت تولید تراشه‌های TSMC را از هم اینک رزرو کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)