خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تبلت Samsung Galaxy Tab S7

بررسی تخصصی تبلت Samsung Galaxy Tab S7

تبلت گلکسی اس ۷ یکی از محصولاتی است که در کنار خانواده گلکسی نوت ۲۰ معرفی شد و همانند این خانواده به قلمی مجهز است که کارآیی آن را دو چندان کرده.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

سامسونگ همیشه در بخش تبلت ها یکی از رقبای اپل به حساب می‌آمده و همیشه تمام سعی خودش را کرده تا پا به پای اپل تبلت هایی را هر سال عرضه کند که توان رقابت با آی پدها را داشته باشد و نظرات کاربران را به خودش جلب کند. بیشتر تلاش سامسونگ این بوده که امکانات مختلفی را برای این تبلت ها ایجاد کند از دست‌کاری‌های نرم‌افزاری گرفته تا قلم تا با کمک این امکانات این امر میسر شود.

گلکسی تب اس 7 یکی تبلت های سامسونگ است که به تازگی در کنار خانواده گلکسی نوت معرفی شد؛ این تبلت دو نسخه دارد یکی همین که ما در دفتر جی اس ام داریم و یکی هم تب اس 7 پلاس که مهم‌ترین تفاوتشان در بخش صفحه‌نمایش است.

در این بررسی می‌خواهیم Galaxy Tab S7 را برایتان بررسی کنیم و با هم ببینیم که این تبلت چه‌حرف‌هایی برای گفتن دارد.

طراحی

از نظر ظاهری شباهت زیادی بین این تبلت و نسل قبلی یعنی تب اس 6 وجود دارد. جلوی دستگاه صفحه‌نمایشی بزرگ را می‌بینیم که اندازه 11 اینچی برایش در نظر گرفته شده؛ این صفحه‌نمایش نسبت ابعادی دارد که باعث شده صفحه دستگاه کشیده به نظر برسد و بیشتر مناسب کار کردن به صورت افقی باشد. 

image

قاب پشتی از آلومینیوم ساخته شده و در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و برنزی دیده می‌شود. ما اینجا رنگ مشکی را داریم که رنگی واقعا شیک به حساب می‌آید. در قاب پشتی بخشی باریک از جنس شیشه دیده می‌شود که در اصل ادامه قابی است که برای لنز دوربین در نظر گرفته شده و در حقیقت محل قرار گرفتن و چسبیدن قلم به پشت تبلت است. در قاب پشتی یک سری خط هم در نظر گرفته شده تا در آنتن دهی این تبلت مشکلی ایجاد نشود.

image

وزن Galaxy Tab S7 حدود 498 گرم است که وزن زیادی به حساب می‌آید اما برای یک تبلت با این اندازه بزرگ شاید آن‌قدرها هم زیاد نباشد و اگر دوست دارید صفحه‌نمایشی به این بزرگی برای کار کردن در خدمت شما باشد این وزن زیاد را هم باید بپذیرید.

image

همیشه سخت است که بگوییم چپ یا راست تبلت ها کدام است چون در دو جهت قابلیت دست گرفتن دارند اما به هر حال وقتی که تبلت را به صورت عمودی دست می‌گیریم، مثل گوشی، بالایش دو اسپیکر می‌بینیم با یک میکروفون دوم.

پایینش درگاه تایپ سی است با دو اسپیکر؛ بله درست متوجه شدید که این تبلت 4 اسپیکر دارد.

image

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را داریم به همراه یک میکروفون و درگاه سیم‌کارت‌ها و سمت چپ هم بخش‌هایی هستند که برای اتصال لوازم جانبی به تبلت استفاده می‌شوند.

image

 

فریمی که برای این تبلت در نظر گرفته شده کاملا تخت است و خبری از انحنا اینجا نیست که به نظر ما باعث شده دستگاه خیلی خوش دست باشد.

بالانس وزنی هم در Galaxy Tab S7 خیلی خوب اجرا شده و به خصوص وقتی که به صورت افقی دست گرفته می‌شود کاملا در دست قدرت مانور دارد؛ اما با وجود این هنوز آی پد از نظر نسبت ابعاد مناسب‌تر است و دست گرفتنش در حالت افقی و عمودی تقریبا به یک اندازه خوب است اما این تبلت حالت بهتر را زمانی ارائه می‌دهد که به صورت افقی دست گرفته شود. 

image

صفحه‌نمایش

سامسونگ برای صفحه‌نمایش این تبلت از تکنولوژی امولد خودش استفاده نکرده و سراغ صفحه‌های آی پی اس رفته. صفحه‌ای که برای تب اس 7 در نظر گرفته شده‌اندازه 11 اینچی دارد با رزولوشن 1600 در 2560 پیکسل.

از نظر نمایش رنگ‌ها خوب عمل می‌کند اما آن انتظاری که از صفحه‌های امولد داریم را اینجا نمی‌توان دید. به طور مثال در نمایش رنگ مشکی خیلی عملکرد خوبی از خودش نشان نمی‌دهد. اما از طرفی نور صفحه هم خوب است و صفحه‌ای به این بزرگی نور زیادی دارد که در محیط باز و زیر نور خورشید مشکلی برای مشاهده محتوا ندارید.

image

اما مهم‌ترین نکته‌این صفحه‌نمایش این است که به نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت 120 هرتزی مجهز شده که حقیقتاً برایش نکته‌ای بسیار مثبت است. روان کار کردن و نرمی را می‌توان در کار کردن با صفحه‌نمایش درک کرد. به طور مثال در اسکرول کردن یا بازی کردن این نرمی و روانی کاملا قابل لمس است.

منوی تنظیمات صفحه‌نمایش هم کامل است و تنظیماتی مثل دارک مود را هم اینجا می‌بینیم که تاثیری در مصرف باتری ندارد به سبب اینکه صفحه‌نمایش امولد نیست و برای نمایش رنگ مشکی باید این رنگ را تولید کند.

اسپیکر

همان‌طور که گفتیم این تبلت 4 اسپیکر دارد که در کناره‌هایش دیده می‌شوند. این اسپیکرها توسط AKG توسعه داده شدند. در پخش صدا و کیفیت این اسپیکرها بسیار خوب هستند و یکی از بهترین‌هایی هستند که تا کنون روی محصولاتی از این دست دیده‌ایم. تفکیک صدایی در آن‌ها خیلی خوب انجام می‌شود و می‌توانید به عنوان دستگاهی مولتی‌مدیا هم برای پخش تمام عیار صدای فیلم و هم برای بازی کردن روی آن‌ها حساب کنید.

سخت‌افزار

سامسونگ درست‌ترین کار ممکن را در این تبلت انجام داده و به سراغ چیپ های اسنپدراگون رفته و اتفاقاً قوی‌ترین چیپ ممکن را هم برایش در نظر گرفته. چیپ اسنپدراگون 865 پلاس روی این تبلت قرار گرفته که هیچ نیازی نیست از قدرتش صحبت کنیم زیرا همه می‌دانیم که قوی‌ترین چیپ موبایلی گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید.

بازی کردن به بهترین شکل ممکن روی این تبلت انجام می‌شود به خصوص اینکه صفحه‌نمایش نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد و اسپیکرها هم تفکیک صدایی خیلی خوبی انجام می‌دهند.

image

ما اینجا نسخه 128 گیگ حافظه داخلی و 6 گیگ حافظه رم را داریم که ابتدای کار به 107 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی دارید.

داغ شدن به هیچ عنوان در این تبلت دیده نمی‌شود و می‌توانید مدت زمان زیادی با تب اس 7 کار کنید بدون اینکه نگرانی‌ای از این بابت داشته باشید.

امنیت

در تب اس 7 مثل یک گوشی هوشمند دو روش امنیتی دیده می‌شود:

سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره

سنسور اثرانگشت در کلید پاور قرار دارد که عملکرد خیلی سریعی دارد اما مشکلش اینجاست که راحت نمی‌توانید پیدایش کنید به این علت که کاملا هم سطح بدنه طراحی شده و اگر کمی عمق داشت پیدا کردنش راحت‌تر می‌شد.

image

تشخیص چهره هم که مشخص است با کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سخت‌افزار جداگانه‌ای برایش نمی‌بینیم. برای بار اول که می‌خواهید چهره خودتان را به تبلت معرفی کنید باید حتما افقی نگهش دارید اما بعد از آنکه تعریف انجام شد هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد و قفل را باز کند. عملکردش هم خوب است و در نور کم و نور زیاد توانایی خوبی در تشخیص چهره دارد.

نرم افزار

این بخش را می‌توان مهم‌ترین بخش در این تبلت به حساب آورد. یکی از مشکلات تبلت های اندرویدی که همیشه با آن دست و پنجه نرم می‌کردند این بوده و هست که سیستم عامل اندروید برای استفاده روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ بهینه نیست اما برندهایی مثل سامسونگ برای رقابت با آی پد تا جایی که ممکن بوده سعی کردند رابط کاربری‌های خودشان را روی تبلت ها برای این صفحات بزرگ بهینه کنند. 

image

در اس 7 سامسونگ تقریبا خوب اینکار رو انجام شده. همه جا قابلیت چرخش به صورت افقی و عمودی وجود دارد. اما با این صفحه‌نمایش خیلی بزرگ به طور حتم مهم‌ترین قابلیت این تبلت مولتی تسکینگ است که با این چیپ قوی و حافظه رم بالا به خوبی از پس این کار برمی‌آید. می‌توانید برنامه‌های مختلف را کنار هم باز داشته باشید و از آن‌ها در یک زمان استفاده کنید.

به طور مثال می‌توانید چند برنامه را به صورت پاپ آپ روی تبلت باز نگه دارید و مواقع لازم به کارشان بگیرید. یا اینکه برنامه‌ها را به صورت پنجره‌ای کنار هم بچینید و دسترسی به آن‌ها را آسان‌تر کنید و کارهای مختلفی را همزمان انجام دهید.

تمام برنامه‌ها هم تقریبا به صورت دو تکه روی صفحه باز می‌شوند و محدودیتی در این حالت ندارید. 

کندی و لگ هم در نرم افزار دیده نمی‌شود و می‌توانید روی کارکرد خیلی خوبش حتی با چند برنامه باز به خوبی حساب کنید.

قلم

برای این تبلت قلم هم در نظر گرفته شده که جای مخصوصی در قاب پشتی دارد و با کمک مگنت به پشت دستگاه می‌چسبد؛ اما بیشتر از اینکه این محل برایش کاربردی باشد برای زیبایی است. به سبب اینکه خیلی محکم به این بخش نمی‌چسبد و قلم هم‌زمانی که اینجا قرار می‌گیرد خیلی از قاب بیرون زده است که این دو مورد باعث شده‌اند قلم خیلی سریع از جایش کنده شود و احتمال اینکه گم شدن هم بالا می‌رود.

عملکرد قلم در این تبلت فوق‌العاده است و به خاطر اینکه صفحه بزرگی روبروی شما قرار دارد کار کردن با آن روی این صفحه خیلی لذت‌بخش است و کنترل تبلت با قلم خیلی آسان‌تر است تا با انگشت.

image

قلم تب اس 7 شارژ می‌شود چون با بلوتوث به تبلت متصل است و زمانی که قلم را به قاب پشتی می‌چسبانید شروع به شارژ شدن می‌کند؛ برای استفاده از قلم به عنوان کنترل از راه دور باید شارژ داشته باشد اما برای اینکه بتوانید روی صفحه لمسی از آن استفاده کنید نیازی به شارژ ندارد.

image

نرخ تاخیر در قلم این تبلت خیلی کم است و واقعا از نوشتن با آن روی تبلت لذت می‌برید.

هر چند که قلم خانواده گلکسی نوت آن کارایی‌ای باید را ندارد اما قلم این تبلت به خاطر صفحه بزرگش خیلی کارآمد است و اندازه قلم هم در این امر بی تاثیر نیست که کاملا شبیه به یک خودکار است و واقعا در دست به خوبی هر چه تمام‌تر جای می‌گیرد.

باتری

برای این تبلت بزرگ طبیعی است که باتری پرظرفیتی در نظر گرفته شده باشد. این باتری 8000 میلی‌آمپری است که عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. مدتی که ما از تب اس 7 استفاده می‌کردیم به خوبی از پس کارهای مختلف بر می‌آمد. در کل می‌توانید با کمک یک بار شارژ کردن باتری این دستگاه حدود 1 روز را در استفاده معمولی از آن کار بکشید اما اگر کارتان به گونه‌ای باشد که نیاز به روشن ماندن زیاد صفحه‌نمایش داشته باشید، به طور مثال انجام کارهای طراحی و گرافیکی، در طول روز نیاز به شارژ دوباره پیدا می‌کنید.

image

متاسفانه ما شارژر اصلی تبلت را نداشتیم که بتوانیم برای شما تست شارژش را بگیریم.

دوربین 

دو لنز برای دوربین در نظر گرفته شده که یکی سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و یکی دیگر سنسور 5 مگاپبکسلی اولتراواید.

دوربین سلفی هم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین اصلی می‌تواند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند.

در مورد دوربین صحبت زیادی نمی‌کنیم به این خاطر که در تبلت ها این بخش اهمیتی ندارد و کمتر کسی از این دستگاه با این اندازه بزرگ معمولا برای عکاسی استفاده می‌کند.

اما به همین جمله بسنده می‌کنید که این تبلت می‌تواند عکس‌هایی بگیرد که در طول روز کار شما را برای تعامل کم با دوربین راه می‌اندازد و نیازی نیست که نگران باشید در کنارش به یک گوشی یا دوربین دیگر نیاز دارید.

image

نهایی

به نظر ما تب اس 7 یکی از زیباترین و البته خوش‌دست‌ترین تبلت هاست که سخت‌افزار فوق‌العاده قوی‌ای دارد. درست است که صفحه‌نمایش امولد نیست اما نرخ نوسازی 120 هرتزی به خوبی به حس خوبی که از این تبلت دریافت می‌کنید کمک می‌کند.

اگر تبلتی اندرویدی نیاز دارید که کارهای روزمره و البته سنگین را کنار هم به بهترین نحو انجام دهد و بتوانید همزمان چند کار با آن انجام دهید Galaxy Tab S7 یکی از آن دستگاه‌هایی است که می‌تواند خیلی خوب نظر شما را به خودش جلب کند و تا حدود زیادی جای لپ‌تاپ را برایتان پر کند به خصوص اینکه اگر لوازم جانبی مخصوص آن مانند کیبورد یا کاور را خریداری کنید استفاده از آن چند برابر کاربردی‌تر و راحت‌تر می‌شود. البته فراموش نکنید تمام این‌ها در صورتی است که بتوانید با قیمت بالایش کنار بیایید.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

کیان

۱۳۹۹/۱۰/۲۴
من جدیداً S7 PLUS خریدم . عالیه

سجاد

۱۳۹۹/۱۰/۲۰
سلام قیمتش الان حدود چنده؟!