خانهاخبار
نسخه 84 مرورگر فایرفاکس برای پشتیبانی از مک‌های M1 عرضه شد

نسخه 84 مرورگر فایرفاکس برای پشتیبانی از مک‌های M1 عرضه شد

ورژن جدید Firefox با قابلیت‌های متنوع از راه رسید.
۱۳۹۹/۹/۲۷

روز گذشته، نسخه هشتاد و چهارم مرورگر فایرفاکس توسط موزیلا عرضه شد. به این ترتیب فایرفاکس از این پس، به صورت Native از مک‌های جدید مجهز به پردازنده اختصاصی اپل با نام M1 پشتیبانی می‌کند. مسئولان فایرفاکس همچنین مدعی شده‌‌اند که در نسخه جدید، بهبودهای چشمگیری در حوزه افزایش سرعت روی سایر محصولات به چشم می‌خورد. به این ترتیب و به گزارش وب سایت SpeedoMeter، مرورگر فایرفاکس حدودا 2.5 برابر نسبت به قبل سریع‌تر باز شده و اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب نیز دو برابر بیشتر نسبت به قبل ریسپانسیو شده‌اند.

image

 

چنج لاگ تغییرات دیگر نسخه جدید مرورگر فایرفاکس به شرح زیر است:

  • قابلیت WebRender برای مک او اس بیگ سر، محصولات ویندوزی مبتنی بر نسل ششم پردازنده‌های اینتل و لپ تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل که از ویندوز 7 و ویندوز 8 استفاده می‌کنند، عرضه شد. همچنین برای نخستین بار، امکان رندر برخی موارد روی محصولات Linux/GNOME/X11 در دسترس قرار گرفته است.
  • فایرفاکس از این پس، از روش‌های مدرن و امروزی برای استفاده از حافظه رم دستگاه روی سیستم‌‌های لینوکسی استفاده خواهد کرد و به این ترتیب، عملیات پردازشی بسیار بهبود یافته و سازگاری فایرفاکس با Docker نیز بیشتر شده است.
  • نسخه 84 مرورگر فایرفاکس، آخرین ورژن از محصول کمپانی موزیلا خواهد بود که از Adobe Flash پشتیبانی خواهد کرد و به این ترتیب، در نسخه‌های آتی دیگر خبری از این موضوع نخواهد بود.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)