خانهاخبار
یکی از ایرادات اساسی iOS 14 همچنین پابرجاست

یکی از ایرادات اساسی iOS 14 همچنین پابرجاست

کاربران آیفون همچنان از مشکلات آی او اس 14 شاکی هستند.
۱۳۹۹/۹/۲۳

حدود یک ماه پیش، وب سایت Mac Rumors در مورد مشکلات کاربران با اس ام اس‌ها و نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن مطلبی را منتشر کرد و حالا وب سایت The Verge مدعی شده است که این ایراد در آپدیت اخیر رفع نشده و همچنان به قوت خود پابرجاست.

اعتراضات کاربران به وب سایت Reddit، انجمن پشتیبانی اپل و وب سایت Mac Rumors کشیده شده است و تمامی آن‌ها بر این باور هستند که نوتیفیکیشن‌های مربوط به اس ام اس و iMessage ها روی آيفون‌شان دریافت نمی‌شود.

به گزارش خیل عظیمی از این افراد، پیام‌ها یا آی مسج‌ها مانند حالت سایلنت، روی گوشی آن‌ها ظاهر شده و اثری از نوتیفیکشن یا Badge قرمز رنگ روی اپلیکیشن Messages نیست. پیش‌تر تصورات بر این بود که چنین ایرادی به آیفون‌های 2020، یعنی خانواده آيفون 12 مربوط می‌شود. اما حالا مشخص شده است که این باگ با آی او اس 14 مرتبط بوده و باید به صورت نرم‌افزاری برطرف شود.

البته این مشکل برای تمامی کاربران به صورت یکسان رخ نداده است. برخی از این افراد مدعی شده‌اند که نوتیفیکیشن مربوطه تنها برای بعضی پیام‌ها دریافت نشده و بعضی دیگر، اظهار داشته‌اند که تنها هنگامی که مشغول استفاده از آيفون نیستند، نوتیفیکشن روی گوشی آن‌ها ارسال می‌شود.

گزارشی برخی کاربران مبنی بر وجود این مشکل را در این قسمت مشاهده خواهیم کرد:

من با چنین معضلی روبرو هستم. تمامی نوتیفیکیشن‌های مربوط به چت‌ها، به جز یک فرد خاص روی گوشی من ارسال می‌شود. من فرد یاد شده را به هیچ عنوان mute یا silent نکرده‌ام.

 

من هم چنین مشکلی دارم. زمانی که شخصی با من تماس می‌گیرد، هیچ نوتیفیکیشنی برای پاسخ دریافت نمی‌کنم. تنها زمانی که از آیفون استفاده نمی‌کنم، نوتیفیکشن تماس دریافتی روی گوشی ظاهر می‌شود.

 

پس از این که به آی او اس 14 آپدیت کردم، نوتیفیکشن‌های دریافتی روی گوشی من نمایش داده نمی‌شود. تمامی پیام‌های ارسال شده درون اپلیکیشن‌های واتس اپ، وی چت، تلگرام، Spark یا حتی پیام‌ها، بدون ارسال نوتیفیکیشن وارد گوشی من می‌شوند و تا زمانی که وارد صفحه چت مربوطه نشوم، پیام جدید را مشاهده نخواهم کرد. ظاهرا اپلیکیشن‌ها در پس زمینه فعالیت نکرده و حالت push نوتیفیکیشن‌ها نیز عمل نمی‌کند. این موضوع بسیار آزار دهنده به نظر می‌رسد. چرا که بسیاری از پیام‌های مهم را به این ترتیب از دست می‌دهم.

image

 

برخی کاربران با راه حل‌هایی نیز به این موضوعات مراجعه کرده‌اند که البته این روش‌ها، روی تمامی آیفون‌ها پاسخگو نیست.

من پس از این که مشاهده کردم ساعت نمایش داده شده روی اپلیکیشن Clock با ساعت حال حاضر سینک نیست، خدمات لوکیشن را روشن کردم و پس از آن، نوتیفیکشن‌ها به حالت عادی خود بازگشت!

 

من هم با چنین معضلی روبرو بودم. با حذف پیام‌های مربوط به شخص مورد نظر، این مشکل برطرف شد!

 

من طبق نظر برخی کاربران، آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازگرداندم. اما مشکل یاد شده برطرف نشد و حالا مجبور هستم تا وقت خود را تلف کرده و کلیه اطلاعاتم را مجددا به گوشی منتقل کنم.

با وجود این که بنا بر این است که آپدیت جدید iOS 14.3 در روز دوشنبه در دسترس کاربران آيفون‌ها قرار گیرد، اما وب سایت The Verge معتقد است که این مشکل در این نسخه نیز برطرف نخواهد شد. چرا که دومین نسخه آزمایشی اصلی این سیستم عامل نیز به تازگی عرضه شده است و خبری از رفع ایراد یاد شده در آن نیست.

طبق گزارش شخصی با نام کاربری Chevyman1977 در انجمن طرح مشکلات وب سایت اپل، ظاهرا مهندسان کوپرتینویی در حال کار روی این مورد هستند و در آینده نزدیک، راهکار رفع آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)