خانهاخبار
خانواده گوشی‌های اوپو Reno5 5G با نمایشگر 90 هرتزی از راه رسیدند

خانواده گوشی‌های اوپو Reno5 5G با نمایشگر 90 هرتزی از راه رسیدند

اوپو بالاخره از دو گوشی هوشمند جدید به نام‌های Reno5 و Reno5 Pro رونمایی کرد. این دو مدل با پشتیبانی از 5G، نمایشگر 90 هرتزی و شارژ سریع 65 واتی عرضه می‌شوند.
۱۳۹۹/۹/۲۲

سری Reno5 سرانجام در دو مدلی معرفی شد که تقریبا با هم یکسان هستند و عمدتا از نظر پردازنده با هم فرق می‌کنند، چون یکی با تراشه اسنپدراگون و دیگری با تراشه دیمنسیتی به بازار می‌آید. هر دو گوشی اندروید ۱۱ و پوسته ColorOS 11 دارند.

image

اوپو رینو 5 پرو 5G از تراشه دیمنسیتی +۱۰۰۰ مدیاتک به همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. این گوشی از همین حالا با قیمت پایه ۵۲۰ دلار برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد. اوپو رینو 5 از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده می‌کند و با همان مقادیر رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. شروع قیمت این دستگاه از ۴۱۰ دلار در نظر گرفته شده است.

image

هر دو دستگاه برای حافظه از UFS 2.1 دو مسیره و رم LPDDR4x بهره می‌برند، ولی سرعت رم مدل پرو ۳۷۳۳ مگاهرتز است در حالی که مدل عادی ۲۱۳۳ مگاهرتز اعلام شده. از دیگر تفاوت‌های این دو مدل می‌توانیم به نمایشگر آن‌ها اشاره کنیم. مدل پرو از پنلی ۶.۵۵ اینچی و مدل عادی از پنلی ۵.۴۳ اینچی استفاده می‌کنند. هر دو دستگاه نمایشگر OLED با رزولوشن +1080p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارند، ولی حداکثر میزان روشنایی مدل پرو ۵۰۰ نیت و مدل عادی ۴۳۰ نیت است.

image

در بخش دوربین شاهد یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر الکترونیکی هستیم. این سنسور همچنین با یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۲ مگاپیکسلی همراه شده است. هر دو دستگاه در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌توانند ضبط 4K داشته باشند. دوربین سلفی درون حفره‌ای در گوشه سمت چپ صفحه قرار گرفته که سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. این سنسور قادر به تشخیص چهره است تا در کنار حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای امنیت را تضمین کند.

image

هر دو عضو خانواده رینو ۵ از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۶۵ واتی بهره می‌برند. این خانواده به قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس نیز مجهز شده است. رینو ۵ جک هدفون دارد ولی رینو ۵ پرو از سیستم‌های ارتباطی پیشرفته‌تری مثل وای‌فای ۶ و NFC برخوردار است.

image

هر دو دستگاه از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی می‌کنند و دو سیم کارته هستند ولی فقط اسلات اول با 5G سازگار است. جنس بدنه سری رینو ۵ از شیشه است اما الگویی میکروسکوپی دارد که مانع از برجا ماندن اثر انگشت می‌شود. نکته جالب‌تر این‌که پوششی روی ماژول دوربین این دو دستگاه قرار گرفته که باعث درخشش آن‌ها در تاریکی می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)