خانهاخبار
بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2020 کدام‌اند؟

بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2020 کدام‌اند؟

در سال 2020 ساعت‌های هوشمند متنوعی معرفی شدند که قابلیت‌های گوناگونی را ارائه می‌کردند. اکنون زمان آن رسیده تا برترین ساعت‌های هوشمند بازار را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۹/۹/۲۱

ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از قبل شده‌اند و برترین‌های بازار با نقاط قوت و ضعفشان خودنمایی می‌کنند. از اپل واچ گرفته که قدرتی شایان توجه و سازگارپذیری بالایی با اکوسیستم اپل دارد، تا خط تولید ساعت‌های سامسونگ که از پلتفرم جذاب Tizen بهره می‌برد و با آن طراحی دایره‌ای محبوب دل بسیاری از طرفداران است، گزینه‌های متنوعی در بازار به چشم می‌خورد. در این مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا شما را با بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم.

Apple Watch Series 6

image

اپل واچ محبوب‌ترین ساعت هوشمند بازار است و سری ششم این خط تولید چند ماه پیش با قابلیت‌های جدیدی معرفی شد. این قابلیت‌ها شامل پشتیبانی داخلی از سیستم ردیابی خواب، تشخیص شست‌وشوی دست، پایش سطح اکسیژن خون و چندین و چند ویژگی سلامتی دیگر است.

اپل واچ به‌خوبی از نیازهای پایه‌ای ساعت‌های هوشمند برمی‌آید. به دست کردن این دستگاه راحت است و اپلیکیشن‌های خوب و سریعی روی آن قرار گرفته که اطلاعات مهم و موردنیاز کاربر را بدون تکلف و با دقت کافی در اختیارش قرار می‌دهند. سیستم نظارت بر ضربان قلب اپل واچ بسیار دقیق است و اطلاعات کاملی را درباره فعالیت‌های ورزشی کاربر ارائه می‌کند.

به‌عنوان یک گزینه جایگزین برای طرفداران اکوسیستم اپل می‌توانیم به اپل واچ SE هم اشاره کنیم که قیمت پایین‌تری دارد و طبیعتا فاقد برخی از قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ است. برای مثال، این دستگاه صفحه همیشه روشن، سیستم پایش سطح اکسیژن خون و ECG یا الکتروکاردیوگرام ندارد.

Huawei Watch GT2

image

هوآوی واچ GT2 ساعت هوشمندی است که به خاطر یک ویژگی خاص تمام رقبا را از پیش رو برمی‌دارد: عمر باتری. هوآوی می‌گوید این دستگاه با استفاده عادی می‌تواند تا دو هفته دوام بیاورد و آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این ادعا آن‌قدرها با واقعیت فاصله ندارد.

برخلاف سایر ساعت‌های هوشمندی که با کمک نمایشگر تک‌رنگ عمر باتری بیشتری را ارائه می‌کنند، واچ GT2 نمایشگر رنگی دارد و کیفیت ساخت آن بسیار خوب است، به‌ویژه اگر مدل استیل را تهیه کنید و آن را با بند چرمی ست به دست ببندید. این ساعت در دو اندازه عرضه می‌شود و مدل ۴۶ میلی‌متری محبوبیت بیشتری دارد.

خبر خوب این است که هوآوی واچ GT2 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است و نوتیفیکیشن‌ها را به‌خوبی به دست شما می‌رساند. این دستگاه بلندگو هم دارد.

Samsung Galaxy Watch Active 2

image

اگر نمی‌خواهید وارد اکوسیستم اپل شوید و در عین حال به‌دنبال ساعت هوشمندی راحت، شیک، پرقدرت و زیبا هستید، احتمالا باید به سراغ گلکسی واچ اکتیو ۲ بروید. این دستگاه با قیمتی پایین‌تر از اپل واچ یکی از بهترین گزینه‌های بازار است که در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود.

گلکسی واچ اکتیو ۲ سرعت بالایی دارد و از فعالیت‌های ورزشی مختلفی پشتیبانی می‌کند. تعداد اپلیکیشن‌های این ساعت به اندازه اپل واچ نیست و سیستم هپتیک آن هم به خوبی رقیبش عمل نمی‌کند، ولی کاربران معمولا به این جزئیات توجهی ندارند و آن‌ها اصلا برایشان مهم نیست.

Samsung Galaxy Watch 3

image

اگر گلکسی واچ اکتیو ۲ نظر شما را جلب نکرد، گلکسی واچ ۳ می‌تواند گزینه بهتری برایتان باشد. این ساعت محصولی پریمیوم و با ظاهری کلاسیک و شیک است که یکی از جذاب‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار محسوب می‌شود. گلکسی واچ ۳ برای ارتباط با رابط کاربری حاشیه قابل چرخش را در اختیار شما قرار می‌دهد که به باور بسیاری یکی از بهترین سیستم‌های ارتباطی موجود است.

این دستگاه از سیستم عامل Tizen سامسونگ استفاده می‌کند و می‌تواند بهترین ساعت هوشمند برای کاربران گوشی‌های گلکسی باشد. گلکسی واچ ۳ با دستیار هوشمند بیکسبی عرضه می‌شود و تنظیمات شخصی‌سازی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ظاهر ساعت را مطابق میل خود تغییر دهند.

گلکسی واچ ۳ قادر است فعالیت‌های ورزشی گوناگونی، از پیاده‌روی گرفته تا شنا و یوگا، را شناسایی کند. این دستگاه با بندهایی به رنگ مشکی، مشکی پرایم، قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته و صورتی به بازار می‌آید و دو اندازه ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری دارد. گلکسی واچ ۳ در دو مدل وای‌فای و LTE عرضه می‌شود که مدل دوم می‌تواند امکان برقراری تماس‌های تلفنی را حتی بدون تلفن هوشمند در اختیارتان قرار دهد.

Garmin Vivoactive 4

image

اگر ساعت هوشمندی می‌خواهید که بتوانید برای مصارف حرفه‌ای و جدی روی آن حساب باز کنید گارمین ویوواکتیو ۴ برای شما ساخته شده است. این دستگاه مثل گزینه‌های بالا نمایشگر رنگی ندارد و در عوض از پنلی با قابلیت بازتاب نور استفاده می‌کند که به افزایش عمر باتری ساعت می‌انجامد. گارمین می‌گوید ویوواکتیو ۴ در حالت Smartwatch می‌تواند تا ۸ روز کامل زنده بماند، در حالی که اکثر ساعت‌های هوشمند بازار عمر باتری یک یا دو روزه دارند. این دستگاه همچنین چند دکمه فیزیکی دارد که وابستگی کاربر به جسچرهای لمسی را کم می‌کند.

Fossil Gen 5

image

اگر به‌دنبال ساعتی متفاوت هستید، می‌توانید به‌سراغ فسیل نسل ۵ بروید که از سیستم عامل Wear OS گوگل بهره می‌برد. این دستگاه از دستیار صوتی گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند که یکی از سریع‌ترین و پرکاربردترین دستیارهای صوتی بازار است. فسیل Gen 5 ساعتی زیباست که قابلیت‌های زیادی را در زمینه ورزش، سلامتی و ردیابی ضربان قلب در اختیار شما قرار می‌دهد.

این دستگاه قیمت بسیار کمتری نسبت به محصولات پرطرفدار بازار از جمله اپل واچ دارد. فسیل Gen 5 از چیپست اسنپدراگون ۳۱۰۰ استفاده می‌کند و با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است.

TicWatch Pro 2020

image

 

تیک‌واچ پرو ۲۰۲۰ ساعت هوشمندی با یک نمایشگر کم‌مصرف LCD است که روی نمایشگری استاندارد از نوع AMOLED قرار گرفته. به‌لطف این ترکیب عمر باتری این دستگاه با یک بار شارژ به ۳۰ روز می‌رسد. البته اگر زیاد از پنل LCD این دستگاه استفاده نکنید، عمر باتری آن در حد استاندارد ۲ روزه خواهد بود.

تیک‌واچ پرو هم از سیستم عامل Wear OS بهره می‌برد، در نتیجه به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز است و می‌تواند از تمامی اپلیکیشن‌های این پلتفرم استفاده کند. این ساعت هوشمند از قابلیت‌های متنوعی نظیر NFC، ردیابی ضربان قلب، تشخیص فعالیت‌های ورزشی و ثبت وضعیت خواب برخوردار است و در برابر آب دوام خوبی دارد.


نظر شما درباره بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۰ چیست؟ فکر می‌کنید چه محصول دیگری می‌توانست در این فهرست قرار بگیرد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hojat

۱۳۹۹/۹/۲۲
اگر موبایلی می‌خواهید که بتوانید برای مصارف حرفه‌ای و جدی روی آن حساب باز کنید گارمین ویوواکتیو ۴ برای شما ساخته شده است
موبایلی؟؟؟؟؟؟