خانهاخبار
اینفوگرافی‌های مربوط به عملکرد برندهای موبایل در سه‌ماهه سوم 2020 منتشر شد

اینفوگرافی‌های مربوط به عملکرد برندهای موبایل در سه‌ماهه سوم 2020 منتشر شد

شرکت کانترپوینت پس از انتشار گزارش‌های مختلف مربوط به سه‌ماهه سوم 2020 حالا اینفوگرافی‌های جذابی را به اشتراک گذاشته که اطلاعات جدیدی را درباره عملکرد شرکت‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۹/۲۱

شرکت تحقیقاتی کانترپوینت اخیرا گزارش‌های مربوط به سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ بازارهای مختلف موبایل از جمله بازار جهانی آن را منتشر کرده است. این شرکت حالا با انتشار چند اینفوگرافی مهم‌ترین نکات این گزارش‌ها را با تاکید بر عملکرد جهانی برندها در سه‌ماهه اخیر مشخص کرده است.

image

طبق اعلام کانترپوینت، فروش بازار جهانی موبایل در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۴ درصد کاهش یافته، ولی نسبت به سه‌ماهه دوم امسال ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. در مجموع، در این بازه زمانی حدود ۳۶۶ میلیون دستگاه فروخته شده است.

از میان بازارهای مختلف، بازار موبایل هند در این سه‌ماهه از سطوح پیش از دوران همه‌گیری کرونا هم فراتر رفته است. در این بازار حدود ۵۳ میلیون تلفن هوشمند فروخته شده که حاکی از رشد سالانه ۹ درصدی و رشد فصلی ۱۸۸ درصدی است.

از میان برندهای گوناگون، سامسونگ نه تنها رهبری بازار جهانی موبایل را در دست گرفته بلکه در سه از پنج بازار بزرگ دنیا یعنی اروپا، آمریکای لاتین و MEA شامل خاورمیانه و آفریقا اول است. قاره کهن زیر سلطه هوآوی قرار دارد و اپل نیز بازار آمریکای شمالی را در دست گرفته است.

غول بزرگ کره‌ای در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ حدود ۸۰ میلیون گوشی فروخته. این رقم نشان‌دهنده بالاترین میزان فروش تلفن‌های سامسونگ در سه سال اخیر است. در نتیجه، آن‌ها رشد سالانه ۳ درصدی و رشد فصلی ۴۸ درصدی را تجربه کرده‌اند.

image

شیائومی دیگر شرکتی است که در سه از پنج بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند دیده می‌شود. این تولیدکننده برای اولین بار اپل را پشت سر گذاشت و به سومین فروشنده بزرگ موبایل در بازار جهانی تبدیل شد. میزان رشد سالانه و فصلی آن‌ها به‌ترتیب ۱۳ و ۷۵ درصد بود.

برند ریلمی در سه‌ماهه سوم امسال رشد فصلی ۱۳۲ درصدی را تجربه کرده و توانست ۵۰ میلیون گوشی بفروشد. این برند حالا لقب سریع‌ترین سرعت رشد در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کرده است. اپل در فصل گذشته عملکرد خوبی نداشت و افت سالانه ۷ درصدی را تجربه کرد. از عمده دلایل این اتفاق می‌توانیم به عرضه باتاخیر سری آیفون ۱۲ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ اشاره کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)