خانهاخبار
سری گلکسی S21 حسگر اثر انگشت بزرگ‌تر و سریع‌تری خواهد داشت

سری گلکسی S21 حسگر اثر انگشت بزرگ‌تر و سریع‌تری خواهد داشت

در گزارشی تازه گفته شده که خانواده بعدی پرچمداران سامسونگ از حسگری استفاده می‌کند که اندازه آن 77 درصد بزرگ‌تر شده و سرعت بسیار بیشتری دارد.
۱۳۹۹/۹/۲۱

به گزارش افشاگر معروف اخبار سامسونگ، آیس یونیورس، سری گلکسی اس ۲۱ با حسگر اثر انگشت جدیدی رونمایی می‌شود. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولین بار در سری گلکسی اس ۱۰ معرفی شد و به سری گلکسی اس ۲۰ راه یافت. حالا گفته شده که در نسل جدید پرچمداران سامسونگ با حسگر سریع‌تر و بسیار بزرگ‌تری طرف هستیم.

حسگری که زیر پنل OLED خانواده گلکسی اس ۲۱ قرار می‌گیرد شکل مربعی دارد و هر ضلع آن ۸ میلی‌متر است، در نتیجه اندازه‌ای معادل ۶۴ میلی‌متر مربع را پوشش می‌دهد. برای مقایسه باید بگوییم که دو پرچمدار قبلی این شرکت حسگر ۴ در ۹ میلی‌متری داشتند که سطح تحت پوشش آن‌ها ۳۶ میلی‌متر بود. با این حساب، اندازه حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۲۱ حدود ۷۷ درصد بیشتر شده است.

زمانی که سامسونگ برای اولین بار حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را معرفی کرد، این فناوری مشکلات زیادی داشت. حسگر گلکسی اس ۱۰ با محافظ‌های خاصی کار می‌کرد و به اشتباه قفل دستگاه را برای انگشت‌های غریبه باز می‌کرد. شرایط آن‌قدر نامطلوب بود که باعث شد سامسونگ چند روز پس از عرضه آپدیتی را برای رفع مشکلات در اختیار کاربران قرار دهد.

آیس یونیورس می‌گوید نسخه جدید این حسگر نیازی به فشار طولانی انگشت ندارد و با یک لمس سریع قفل دستگاه را باز می‌کند؛ در نتیجه، سرعت قفل‌گشایی تقریبا نصف می‌شود. امیدواریم که این فناوری مثل نسل قبل در روزهای نخست مشکلات متعددی نداشته باشد تا کاربران بتوانند با سهولت و سرعت بیشتری از آن استفاده کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۹/۹/۲۱
تا سال ۲۰۲۲ سنسور تشخیص آب‌دهان، به مولفه‌ی مهمی در گوشی‌های پرچمدار تبدیل می‌شود.
مطالعاتش که آغاز شده..
بنا به گفته‌ی کارشناسانِ حوزه فناوری، این سنسور مطمئن‌ترین مسیر خواهد بود?? فقط قدری کثیف‌کاری داره که البته قابل اغماضه