خانهاخبار
پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال آخرین به‌روزرسانی را قبل از بازنشستگی دریافت می‌کنند

پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال آخرین به‌روزرسانی را قبل از بازنشستگی دریافت می‌کنند

ظاهرا گوگل تصمیم دارد تا گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال را بازنشسته کند و دارندگان این گوشی دیگر به‌روزرسانی جدید دریافت نخواهند کرد
۱۳۹۹/۹/۲۰

گوگل دیروز قابلیت‌های جدیدی را طی یک به‌روزرسانی برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد که گوشی‌های قدیمی را شامل نمی‌شد و فقط برای پیکسل ۳ و بالاتر عرضه شده است.

این به‌روزرسانی‌ها که شامل ابزار صدای انطباقی برای اسپیکرها است به گوگل اسیستنت این توانایی را می‌دهد تا درهنگام مکالمه منتظر بماند، اما این به‌روزرسانی برای گوشی‌های قدیمی گوگل یعنی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال منتشر نشده است. گوگل به رسانه‌ی 9to5Google اعلام کرده که یک به‌روزرسانی دیگر برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال منتشر خواهد کرد و البته قول این آپدیت را برای ماه اکتبر داده بود، بنابراین جای تعجب نیست که این به‌روزرسانی برای گوشی‌های مذکور ارائه نشده است.

این به‌روزرسانی قابلیت‌های جدیدی به گوشی‌های گوگل اضافه نمی‌کرد و صرفا پچ‌های امنیتی منتشر شده برای ماه‌های دسامبر و نوامبر را شامل می‌شد. در گوشی‌های پیکسل ۲ و در قسمت تنظیمات و بخش به‌روزرسانی این جمله مشاهده می‌شود « دستگاه شما دیگر به‌روزرسانی‌های سیستمی و پچ‌های امنیتی را دریافت نمی‌کند.» دستگاه شما آخریk نسخه‌ی اندروید موجود را اجرا می‌کند. برخی از کاربران منتظر دریافت اندروید ۱۱ برای این گوشی‌ها بودند اما از قبل مشخص بود که این دستگاه‌ها که روزهای خوشی را برای گوگل ساخته بودند، اندروید ۱۱ را دریافت نخواهند کرد و پایان سه سال به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها رسیده است.

image

گوشی‌های مذکور به پایان سه سال به‌روزرسانی رسیده‌اند و دیگر سیستم عامل جدیدی برای آن‌ها عرضه نخواهد شد. تنها سامسونگ به تازگی قوانین سه سال به‌روزرسانی را برای گوشی‌های خود در قالب قوانین گوگل به‌روز کرده است. گوگل پیکسل ۲ در بررسی‌های صورت گرفته توسط سایت‌های مختلف امتیازات خوبی گرفته و اغلب بررسی‌ها مثبت بود و توانست با دوربین خوبی که داشت فروش خوبی را برای گوگل رقم بزند و در واقع زمینه‌ساز موفقیت گوشی‌های بعدی گوگل نیز شود.

البته نقدهایی هم‌چون حاشیه‌های زیاد صفحه نمایش و طراحی کسل کننده نیز به آن وارد بود که گوگل همچنان طراحی آن را برای پیکسل ۵ نیز حفظ کرده است و چندان گوشش بدهکار نقدهای وارده به پیکسل نبوده است. قیمت گوشی نیز در زمان خود گران محسوب می‌شده اما هیچ کدام از دلایل بازگو شده از موفقیت‌های این مدل کم نکرده است. بعد از پیکسل ۲ گوگل فعالیت‌های خود را روی میان رده‌ها متمرکز کرد و سپس پیکسل 3a و پیکسل 4a را عرضه کرد که قابلیت‌های بسیاری را در رنج قیمتی مناسبی برای کاربران فراهم می‌کند که ارزش بالایی را در برابر مبلغ پرداختی خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)