خانهاخبار
آلمان، فرانسه، اسپانیا و 10 کشور اروپایی دیگر برای تولید تراشه‌های پردازشی ائتلاف تشکیل دادند

آلمان، فرانسه، اسپانیا و 10 کشور اروپایی دیگر برای تولید تراشه‌های پردازشی ائتلاف تشکیل دادند

کشورهای بزرگ اروپایی می‌خواهند با همکاری یکدیگر وارد بازار تولید نیمه‌رساناها شده و وابستگی خود را به واردات تراشه‌های خارجی کاهش دهند.
۱۳۹۹/۹/۱۹

۱۳ کشور اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و اسپانیا با تشکیل ائتلافی به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه پردازنده‌ها و فناوری‌های نیمه‌رسانا هستند. این کشورها می‌خواهند رشد بیشتری در زمینه نیمه‌رساناها و صنایع مرتبط داشته باشند و جایگاه بهتری در بازار دستگاه‌های متصل و پردازش داده پیدا کنند.

در حال حاضر سهم اروپا از بازار جهانی نیمه‌رساناها که ارزش کلی آن حدود ۵۳۳ میلیارد دلار برآورده شده، فقط ۱۰ درصد است. به‌علاوه، قاره سبز به تراشه‌هایی خارجی اتکای کامل دارد. به گزارش خبرگزاری رویترز، این وابستگی به واردات فناوری‌های نیمه‌رسانا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا توجه بیشتری را به سمت خود جلب کرده است. همچنین، نگرانی‌های مربوط به مسائل امنیتی باعث شد تا مسئولان اروپایی به‌شکل جدی‌تر به این موضوع فکر کنند.

علی‌رغم وجود تفاوت در دغدغه‌های کشورهای اروپایی، امنیت یکی از دلایل اصلی تشکیل این ائتلاف است. این کشورها حالا دست به دست هم داده‌اند تا از وابستگی خود به تراشه‌های وارداتی برای صنایع کلیدی مثل خودرو، تجهیزات پزشکی، تلفن‌های هوشمند و شبکه بکاهند. اتحادیه اروپا چند ماه پیش با تخصیص بودجه‌ای ۱۴۵ میلیارد یورویی برای پروژه‌های دیجیتالی موافقت کرده بود.

اکنون این ۱۳ کشور با هم همکاری خواهند کرد تا نقش و سهم اروپا در بازار بین‌المللی قطعات و تجهیزات الکترونیکی را افزایش دهند. این گروه در بیانیه‌ای مشترک می‌گوید: «این مهم نیازمند تلاشی جمعی برای جذب سرمایه و هدایت فعالیت‌ها از سوی سهام‌داران خصوصی و عمومی است.»

این گروه برای امور تحقیق و توسعه پروژه‌های آتی خود و تولید پردازنده‌های اختصاصی به سراغ شرکت‌های مختلف خواهد رفت و همکاری‌های گوناگونی را شکل خواهد داد. علاوه بر این، گفته شده که تلاش برای جذب سرمایه‌های بیشتر همچنان ادامه پیدا می‌کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)