خانهاخبار
تکنولوژی جدید اوپو، آینده گوشی‌های هوشمند را دگرگون می‌کند

تکنولوژی جدید اوپو، آینده گوشی‌های هوشمند را دگرگون می‌کند

شرکت اوپو مشغول ایجاد خلاقیت در دنیای اسمارت فون‌ها است.
۱۳۹۹/۹/۱۸

با وجود این که شرکت ZTE چندی پیش از یک گوشی هوشمند با دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر رونمایی کرد، اما دنیای تکنولوژی هنوز به جایی نرسیده است که فضا برای بهره برداری از این موضوع فراهم باشد. به این ترتیب هنوز باید با ناچ، حفره دایره ای شکل (punch hole) یا حتی ماژول دوربین جدا شونده (که احتمالا در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود)، کنار بیاییم.

مسئولان وب سایت 91 Mobiles به تازگی موفق به مشاهده پتنتی از کمپانی اوپو شده‌اند که در آن، محصولی با زبان طراحی یاد شده دیده می‌شود. در اسناد این پتنت، اسمارت فونی با ماژول دوربین جدا شونده را مشاهده می‌کنیم که دو لنز، یک فلاش LED و ابزارهای ارتباطی مانند درگاه USB-C، وای فای و بلوتوث رویت می‌شود. برای گرفتن تصاویر سلفی، شما باید ماژول دوربین را به سمت جلوی آن نصب کنید.

image

 

در این گزارش آمده است که ماژول دوربین این گوشی هوشمند، به صورت جداگانه به باتری لیتیوم یونی مجهز است.

هنوز هیچ گونه سخنی در مورد تولید چنین محصولی از سمت اوپو عنوان نشده است، اما وجود چنین پتنت‌هایی حکایت از خلاقیت و نوآوری‌های جدیدی در این زمینه دارد. در مورد نمایشگر و دوربین اسمارت فون‌ها، هنوز مسیری طولانی در حوزه خلاقیت و نوآوری وجود دارد و در آینده، مطمئنا شاهد دگرگونی و ورود محصولاتی با زبان طراحی متفاوت خواهیم بود.

ماژول دوربین قابل تعویض، یکی از راه‌های جدید در این عرصه به حساب می‌آید. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا به جای تعویض گوشی هوشمند، تنها ماژول دوربین آن را با موارد جدید جابجا کنند.

 

البته به نظر می‌رسد که هنوز نمی‌توان آنچنان که باید و شاید روی محصولات ماژولار حساب باز کرد. چرا که تجربه کمپانی‌های ال جی و موتورولا در این زمینه اصلا خوب نبوده و از طرف دیگر، گوگل نیز پیش از تولید محصول تجاری یاد شده در این زمینه، دست از تلاش برداشت!

به نظر شما آیا محصولی با این سبک و سیاق، در آينده نزدیک رونمایی خواهد شد؟ یا هنوز تکنولوژی امروزی، برای معرفی چنین محصولی آماده نیست؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)