خانهاخبار
آپدیت iOS 14.2 مشکل بزرگی را در باتری دستگاه‌ها به وجود می‌آورد

آپدیت iOS 14.2 مشکل بزرگی را در باتری دستگاه‌ها به وجود می‌آورد

گزارش‌های متعدد کاربران حاکی از آن است که نصب آپدیت iOS 14.2، به‌ویژه روی محصولات قدیمی، باعث می‌شود که عمر باتری افت قابل توجهی پیدا کند.
۱۳۹۹/۹/۱۸

کاربران زیادی در وب‌سایت انجمن توسعه‌دهندگان اپل و ردیت اعلام کرده‌اند که نصب iOS 14.2 موجب مصرف بیش از اندازه باتری محصولات آن‌ها شده است. آن‌ها می‌گویند با نصب این به‌روزرسانی نه تنها باتری زودتر خالی می‌شود بلکه شارژ آن هم به زمان بیشتری نیاز پیدا می‌کند. برخی کاربران مدعی شده‌اند که دستگاهشان ظرف نیم ساعت ۵۰ درصد از شارژ را خالی می‌کند و حتی با یک دقیقه استفاده از گوشی شاهد افت قابل توجه شارژ تا حد ۵ درصد بوده‌اند.

به نظر می‌رسد که این مشکل به بخشی از نرم‌افزار جدید اپل مربوط است چون عده‌ای از کاربران از گیر کردن درصد شارژ باتری روی اعداد بالا و افت ناگهانی آن خبر داده‌اند. همچنین گفته شده که با راه‌اندازی مجدد دستگاه توانسته‌اند به‌شکل ناگهانی بخشی از عمر باتری را برگردانند.

دستگاه‌هایی که تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند عمدتا محصولات قدیمی‌تر اپل از جمله آیفون XS، آیفون 7، آیفون 6S و نسل اول آیفون SE بوده‌اند. در حال حاضر گزارشی از بروز این مشکل روی آیپد پرو ۲۰۱۸ مشاهده نشده است. به‌روزرسانی iOS 14.2 و iPadOS 14.2 حدود دو هفته پس از iOS 14.1 و iPadOS 14.1 منتشر شدند. این به‌روزرسانی شامل ایموجی‌های جدید، قابلیت اینترکام، بهینه‌سازی‌های ایرپادز، والپیپرهای جدید و قابلیت People Detection بود.

در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر رفع مشکل باتری در iOS 14.2.1 دیده نمی‌شود. این نسخه قرار بود مشکل پیام‌های MMS و مشکلات مهمی را که در زمینه بازخوردپذیری نمایشگر آیفون ۱۲ مینی وجود داشت حل کند. نسخه سوم توسعه‌دهندگان و بتای عمومی iOS 14.3 و iPadOS 14.3 در حال حاضر منتشر شده‌اند، بنابراین محتمل است که اپل مشکل باتری را در این نسخه برطرف کند. سومین به‌روزرسانی بزرگ iOS 14 و iPadOS 14 قرار است امکان پشتیبانی از ProRAW و بهینه‌سازی‌هایی در برنامه‌های Home, Health و Weather را به ارمغان بیاورد.

با این حساب، پیشنهاد می‌کنیم که فعلا نسبت به نصب iOS 14.2 اقدام نکنید و منتظر انتشار اصلاحیه مشکل باتری بمانید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)