خانهاخبار
موبایل رول‌شونده ال‌جی در اپراتور کره‌ای ثبت و اطلاعات تازه‌ای از آن فاش شد

موبایل رول‌شونده ال‌جی در اپراتور کره‌ای ثبت و اطلاعات تازه‌ای از آن فاش شد

اولین موبایل رول‌شونده ال‌جی به‌تازگی از پایگاه داده اپراتوری در کره جنوبی سردرآورده و اطلاعات جدیدی درباره نحوه کارکرد آن لو رفته است.
۱۳۹۹/۹/۱۷

سال ۲۰۲۰ تا حد خوبی توانست پاسخگوی انتظارات باشد. امسال 5G از محصولات پرچمدار به گوشی‌های میان‌رده راه یافت تا افراد بیشتری بتوانند از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی استفاده کنند. با این حال، گوشی‌های تاشو نتوانستند به اندازه کافی توجه کاربران را به خود جلب کنند و علت عمده این اتفاق به قیمت بالا و دوام پایین آن‌ها برمی‌گردد. حالا برخی برندها به دنبال فرم فکتورهای جدیدی مثل نمایشگرهای رول‌شونده هستند و باید ببینیم که این محصولات چه شرایطی در بازار پیدا خواهند کرد.

اوپو چند هفته پیش از موبایلی مفهومی به‌نام Oppo X 2021 رونمایی کرد که اولین تلفن هوشمند دنیا با نمایشگر رول‌شونده بود. این شرکت متعاقبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که صفحه نمایش موبایل آن‌ها توسط شرکت BOE ساخته شده و X 2021 می‌تواند تا ۱۰۰ هزار بار در برابر رول و باز شدن دوام بیاورد. با این وجود، اوپو تصریح کرد که قصد ندارد فعلا این دستگاه را در بازار مصرفی عرضه کند.

حالا به نظر می‌رسد که باید در سال ۲۰۲۱ منتظر گوشی‌های رول‌شونده بیشتری باشیم، هرچند معلوم نیست که این محصولات هم صرفا در حد گوشی‌های مفهومی باقی می‌مانند یا عرضه عمومی می‌شوند. در حال حاضر می‌دانیم که ال‌جی مشغول کار روی دستگاهی مشابه است و این دستگاه اخیرا در پایگاه داده اپراتوری کره‌ای به‌نام Intranet ثبت شده. طبق اعلام افشاگری موسوم به Cozyplanes، موبایل رول‌شونده ال‌جی در پایگاه داده داخلی این اپراتور ثبت شده و شماره مدل آن LM-RN910N است. این دستگاه در نسخه آنلاک از شماره مدل OMD-LM-R910N استفاده می‌کند.

شایعات قبلی نشان می‌دادند که موبایل رول‌شونده ال‌جی نمایشگری ۷.۴ اینچی دارد که رزولوشن آن در نسبت تصویر ۲۰:۹ برابر ۲۴۲۸ در ۱۰۸۰ پیکسل، در حالت ویدیو با نسبت ۱۶:۹ برابر ۲۴۲۸ در ۱۳۶۶ پیکسل و در حالت Productivity با نسبت ۳:۲ برابر ۲۴۲۸ در ۱۶۰۰ پیکسل است.

افزون بر این، LG Rollable احتمالا انرژی خود را از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد و قلب تپنده آن اسنپدراگون ۸۸۸ است که همراه با ۱۶ گیگابایت رم از راه می‌رسد. منبع گزارش امروز اطلاعات جالبی را درباره نحوه کارکرد این دستگاه منتشر کرده است.

او می‌گوید موبایل ال‌جی از هر دو طرف باز می‌شود و اندازه صفحه را تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهد. ولی فریم بالایی با خود دستگاه گسترش نمی‌یابد. طبق گزارش‌ها، ال‌جی از یک فریم منعطف استفاده می‌کند که قابلیت گسیل دارد تا لبه‌های در معرضِ خطر صفحه را پوشش دهد. این فریم در هنگام بسته شدن صفحه به داخل برمی‌گردد. به‌علاوه، در این دستگاه از نوعی مکانیزم قفلی استفاده شده تا از حرکت سهوی یا اسکرول فوق سریع صفحه جلوگیری کند. ال‌جی با این کار می‌خواهد جلوی چین خوردن نمایشگر را بگیرد.

ال‌جی تنها شرکتی نیست به دنبال عرضه موبایلی با نمایشگر اسکرولی است. برندهایی مثل سامسونگ و TCL هم پتنت‌هایی را در این زمینه ثبت کرده‌اند و احتمالا در آینده از طراحی‌های خود در این حوزه رونمایی می‌کنند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)