خانهاخبار
حق اشتراک و خریدهای درون برنامه‌ای پلتفرم اپل را با اعضای خانواده خود سهیم شود

حق اشتراک و خریدهای درون برنامه‌ای پلتفرم اپل را با اعضای خانواده خود سهیم شود

اپل اعلام کرده که با انتشار قابلیت جدیدی به کاربران اجازه می‌دهد تا خریدهای خود را با اعضای خانواده‌شان به اشتراک بگذارند.
۱۳۹۹/۹/۱۶

اگر کاربر اپل هستید و دوست دارید که خریدهای درون برنامه‌ای خود را با خانواده‌تان به اشتراک بگذارید، شانس به شما رو کرده است. چون این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که از حالا حق اشتراک‌ها و خریدهای درون برنامه‌ای را می‌توان میان اعضای خانواده به اشتراک گذاشت. البته اگر آیتم‌های مصرفی، مثل پول داخل بازی، را خریداری کنید، همچنان فقط خودتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما اگر نسخه بدون تبلیغ یا حرفه‌ای یک اپلیکیشن را بخرید، می‌توانید آن را با برنامه Family Sharing در اختیار بقیه اعضای خانواده خود بگذارید.

اپل این تغییر را در ماه ژوئن همراه با macOS Big Sur معرفی کرده بود، ولی امروز به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا امکان اشتراک‌گذاری خریدها و حق اشتراک‌ها را برای کاربران فراهم کنند. بنابراین حالا تصمیم به توسعه‌دهندگان محول شده تا این قابلیت را برای کاربران خود فعال کنند. همچنین، به نظر می‌رسد که انتشار این آپدیت با سرعت آهسته‌ای صورت می‌گیرد، چون کاربران می‌گویند علی‌رغم اشتراک‌گذاری نتوانسته‌اند از این قابلیت استفاده کنند.

اگر شما کسی هستید که حق اشتراک را در خانواده تهیه می‌کنید، کافی است با رفتن به Settings و کلیک روی نام خود وارد بخش Subscriptions شوید. حالا در بالای صفحه سوئیچی را با عنوان Share New Subscriptions می‌بینید. با فعال‌سازی این سوئیچ اعضای خانواده شما به‌صورت خودکار در حق اشتراک‌هایی که تهیه کرده‌اید سهیم می‌شوند.

image

در پایین این گزینه فهرستی از حق اشتراک‌های فعلی خود را می‌بینید. اگر روی آن‌ها تپ کنید به صفحه Edit Subscription منتقل می‌شوید. در آن‌جا اگر توسعه‌دهنده امکان اشتراک‌گذاری را فعال کرده باشد، سوئیچ مربوط به Share with Family را مشاهده خواهید کرد. با فعال کردن این سوئیچ اعضای خانواده شما هم می‌توانند به حق اشتراک‌ها دسترسی داشته باشند.

image

وب‌سایت MacRumors می‌گوید این فرآیند برای خریدهای درون برنامه‌ایِ تک‌دفعه‌ای متفاوت است. برای مثل نسخه پرو اپلیکیشن Working Copy از طریق خرید درون برنامه‌ای باز می‌شود. اگر می‌خواهید از طریق خرید اعضای خانواده‌تان به این نسخه دسترسی داشته باشید، باید به اپ استور بروید و از گوشه بالای سمت راست صفحه روی دکمه اکانت تپ کنید. سپس به Puchased رفته و عضوی از خانواده را که این خرید را انجام داده انتخاب کنید. حالا امکان دانلود برنامه از همان صفحه برایتان فراهم می‌شود. بسته به نوع پیکربندی اپلیکیشن، ممکن است لازم باشد که روی دکمه Restore Puchases هم کلیک کنید.

هنوز اپلیکیشن‌های زیادی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند اما انتظار می‌رود که در آینده این امکان به برنامه‌های بیشتری اضافه شود. بنابراین اگر اپلیکیشن موردنظر شما هنوز به این برنامه نپیوسته، بعدا به آن سر بزنید تا ببینید این قابلیت در اختیارتان قرار می‌گیرد یا نه.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)