خانهاخبار
مشخصات و تاریخ عرضه گوشی‌های تاشوی سامسونگ فاش شد

مشخصات و تاریخ عرضه گوشی‌های تاشوی سامسونگ فاش شد

در گزارشی تازه اعلام شده که گلکسی زد فولد 3، گلکسی زد فولد لایت و گلکسی زد فلیپ 2 چه نمایشگرهایی دارند و در چه تاریخی وارد بازار می‌شوند.
۱۳۹۹/۹/۱۶

بر اساس تحقیقات شرکت UBI Research، سامسونگ در تدارک است تا در سال ۲۰۲۱ نه از یک یا دو موبایل تاشو بلکه از سه تلفن هوشمند منعطف رونمایی کند. این شرکت در سال ۲۰۱۹ از نسل اول گلکسی فولد پرده برداشت و در سال ۲۰۲۰ این دستگاه را با تغییرات اساسی به نسل دوم یعنی زد فولد ۲ ارتقا داد. آن‌ها همچنین موبایلی با طراحی صدفی را معرفی کردند که گلکسی زد فلیپ نام گرفت.

با این حساب، در حال حاضر باید منتظر دو گوشی به‌نام‌های زد فولد ۳ و زد فلیپ ۲ باشیم. پس سومین گوشی تاشوی سامسونگ برای سال ۲۰۲۱ چه خواهد بود؟ شرکت UBI Research که در زمینه نمایشگرهای OLED فعالیت می‌کند، می‌گوید این دستگاه همان گلکسی زد فولد لایت است که احتمالا در سه‌ماهه بعدی، پس از رویداد آنپکد گلکسی اس ۲۱، از راه می‌رسد. عرضه موبایل تاشویی با قیمت ارزان به سامسونگ کمک می‌کند تا پوشش محصولات خود را در رده‌های قیمتی مختلف بازار افزایش دهد.

مشخصات و تاریخ عرضه گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فولد لایت و گلکسی زد فلیپ ۲

گلکسی زد فولد لایت احتمالا با نمایشگر داخلی حداکثر ۸ اینچی به بازار می‌آید و نمایشگر خارجی ۴ اینچی خواهد داشت. این گوشی در ماه مارس ۲۰۲۱ عرضه می‌شود. گلکسی زد فولد ۳ هم نمایشگر داخلی حداکثر ۸ اینچی دارد و از پنلی از نوع LTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این دستگاه باید با قلم S Pen سازگار باشد و از صفحه خارجی ۴ اینچی استفاده کند. زد فولد ۳ در ماه سپتامبر عرضه می‌شود. در انتها گلکسی زد فلیپ ۲ را داریم که نمایشگر داخلی ۶.۷ اینچی و نمایشگر خارجی ۳ اینچی خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی هم در ماه سپتامبر به بازار بیاید.

نکته‌ای که بلافاصله توجه ما را جلب می‌کند تغییر اندازه صفحات خارجی این محصولات است. گلکسی زد فولد ۲ نمایشگر ثانویه‌ای با اندازه ۶.۲۳ اینچی داشت که صفحه بزرگی در حد و اندازه‌های یک موبایل معمولی به حساب می‌آمد. با این حال، سامسونگ در زد فولد ۳ این صفحه را کوچک‌تر کرده تا شاید بتواند وزن دستگاه را کاهش داده و کاربر را بیشتر به استفاده از صفحه داخلی ترغیب کند.

در آن سو، گلکسی زد فلیپ ۲ مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. گلکسی زد فلیپ موجود در بازار نمایشگر بسیار کوچک ۱ اینچی دارد که با انتقاداتی از سوی کاربران مواجه شد. حالا سامسونگ می‌خواهد این صفحه را در نسل بعدی بزرگ‌تر کند تا نمایشگر خارجی زد فلیپ ۲ قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.

در خصوص سایر قابلیت‌های این محصولات احتمالا می‌توانیم منتظر پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، پشتیبانی از 5G، دوربین‌های قدرتمند، ظرفیت داخلی بالا و باتری مناسب باشیم. البته پیش‌بینی در مورد گلکسی زد فولد لایت دشوارتر است چون این دستگاه باید برای کاهش هزینه‌ها از برخی از قابلیت‌ها چشم‌پوشی کند.

محصولاتی با قابلیت دو بار تا شدن

سامسونگ دیپسلی اخیرا در وبلاگ خود طراحی‌های جالبی را از گوشی‌های رول‌شونده، تاشو و حتی شفافش منتشر کرده است. اعضای وب‌سایت LetsGoDigital هم فرصت را غنیمت دانسته و با کندوکاو در پتنت‌های قبلی سامسونگ در ایالات متحده مواردی را پیدا کردند که با این طراحی‌ها همخوانی دارند. در نتیجه، به نظر می‌رسد که احتمال عرضه موبایلی با قابلیت دو بار تا شدن هنوز قابل طرح باشد.

در این پتنت‌ها یک موبایل شبیه سری فولد و یک موبایل شبیه سری فلیپ را می‌بینیم که هر کدام دو بار تا می‌خورند. LetsGoDigital بر اساس پتنت مربوط به موبایل صدفی این شرکت طرحی مفهومی را طراحی کرده که آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

image

با توجه به این‌که محدوده قیمت سری گلکسی زد بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است و انتظار داریم که گلکسی زد فولد لایت قیمتی نزدیک به سری گلکسی اس ۲۱ داشته باشد، معرفی فرم فکتور تازه‌ای از سوی سامسونگ می‌تواند میانگین قیمت فروش این شرکت را بالا نگه دارد. در هر حال، آن‌چه پیداست این است که سامسونگ ماجراجویی بزرگی را در دنیای گوشی‌های تاشو پیش روی خود می‌بینید و قصد دارد با عرضه محصولات متنوع این بازار را به تسخیر خود درآورد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)