خانهاخبار
سری ۷ پردازنده‌های اسنپدراگون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

سری ۷ پردازنده‌های اسنپدراگون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند

شرکت کوالکام پس از معرفی پردازنده Snapdragon 888 قصد دارد پردازنده خود برای گوشی‌های میان رده را نیز معرفی کند
۱۳۹۹/۹/۱۵

سال گذشته شرکت کوالکام پردازنده‌های Snapdragon 765 و Snapdragon 765G را برای گوشی‌های میان رده و بالارده در کنار پردازنده Snapdragon 865 معرفی کرد. در مراسم سالانه فناوری ۲۰۲۰ که اخیرا برگزار شد؛ این شرکت پردازنده Snapdragon 888 را به عنوان جانشین پردازنده Snapdragon 865 معرفی کرد. هر چند این شرکت از پردازنده‌ای برای جایگزینی چیپست Snapdragon 765G رونمایی نکرد. اکنون خبرگزاری Digital Chat Station اطلاعات تازه‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت کوالکام قصد دارد پردازنده جدید سری ۷ را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ معرفی کند.
البته هنوز مشخص نیست که جانشین پردازنده Snapdragon 765G چه نامی خواهد داشت. کوالکام طبق عادتی که از آن به یاد داریم، پردازنده را Snapdragon 775G نام‌گذاری می‌کند اما ممکن است همانند پردازنده Snapdragon 888 همه را سوپرایز نماید و پردازنده میان رده خود را Snapdragon 777 بنامد. چیزی که مشخص شده این است که پردازنده مذکور به پردازنده Snapdragon 888 بسیار نزدیک خواهد بود. انتظار می‌رود پردازنده سری ۷ نسل جدید اسنپدراگون کوالکام برای رقابت با پردازنده ۵ نانومتری آتی MT6893 مدیاتک و پردازنده ۵ نانومتری اگزینوس 1080 سامسونگ عرضه خواهد شد.
در گزارش‌های گذشته مشخص شد که شماره مدل این پردازنده معادل sm7350 است و نام سری Cedros در فضای سطح اینترنت شناخته می‌شود. طبق همین گزارش‌ها، یک دستگاه اولیه با استفاده از این پردازنده توانست امتیاز ۵۳۰۰۰۰ را در بنچمارک انتوتو به ثبت برساند. به نظر می‌رسد عرضه این پردازنده به شرکت‌های تولیدکننده به سرعت بعد از معرفی انجام شود.
پردازنده Snapdragon 777 قرار است در چندین زمینه از نسل قبلی خود بهبودهایی با خود به همراه بیاورد. گوشی‌هایی که به این پردازنده مجهز شوند، توانایی پشتیبانی از صفحه نمایش‌هایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را خواهند داشت. همچنین این گوشی‌ها می‌توانند از حافظه رم اجرایی LPDDR5 تا ۱۲ گیگابایت برخوردار شوند. حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز تا ۲۵۶ گیگابایت قابل پشتیبانی است.
 انتظار می‌رود گوشی‌های سری ویوو X60 در ماه دسامبر معرفی شوند و قرار است از پردازنده‌ اگزینوس ۱۰۸۰ بهره ببرد. همچنین پردازنده MT6893 مدیاتک احتمال دارد در اواخر همین ماه معرفی شود و گوشی‌های مجهز به این پردازنده از ابتدای سال بعد در دسترس قرار بگیرند.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)